Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@02:39:41 GMT

افزایش دوباره نرخ بلیت مترو و اتوبوس کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۰۴۳۵

افزایش دوباره نرخ بلیت مترو و اتوبوس کلید خورد

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصویب یک فوریت لایحه تعیین نرخ بلیت مترو و اتوبوس گفت: دولتمردان باید نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی داشته باشند.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران، ‌اظهار داشت: علیرغم اینکه دو نفر از اعضای شورا به دلیل ابتلا به کرونا در صحن امروز حضور نداشتند ولی جلسه به موقع تشکیل شد و موضوعات مختلفی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع مصوبه اوراق مشارکت جهت توسعه حمل و نقل عمومی، از جمله مباحث مورد طرح بود و شهرداری در صدد است که 4 هزار میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت جهت افزایش حمل و نقل عمومی در تهران دریافت کند.

بیشتر بخوانید: تخفیف ۹۰ درصدی بلیت اتوبوس و مترو برای سالمندان

رئیس شورای شهر تهران در مورد آمار مسافران مترو و اتوبوس در پایتخت گفت: ‌به دلیل شیوع کرونا آمار مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی نصف شده و درآمد شهرداری به همین میزان کاهش یافته است.

هاشمی گفت: ‌از طرفی شهرداری نتوانسته از کمک‌های دولت بهره‌مند شود بر همین اساس موضوع یک فوریت لایحه تعیین نرخ بلیت مترو و اتوبوس در صحن مورد گفت‌وگو قرار گرفت که اکثر اعضای شورا به این یک فوریت رای مثبت دادند. البته رای امروز اعضا به معنای موافقت یا مخالفت قطعی در این زمینه نبوده است چرا که یک فوریت به تصویب رسید تا موضوع در کمیسیون مربوطه بیشتر بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌اختلاف نظرها در مورد این افزایش نرخ در صحن زیاد بود و دولت باید نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی در پایتخت داشته باشد. در زمینه کمبود اتوبوس به مرز هشدار رسیده‌ایم و باید حتما اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس شورای شهر تهران  گفت: اگر ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه بیشتری داشت قطعا آمار ابتلا به کرونا هم در تهران کمتر بود چرا که وقتی که تعداد مسافران زیاد باشد و امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود نداشته باشد استفاده از ماسک به تنهایی در پیشگیری از انتقال کرونا کمک نمی‌کند.

* مدیران جدید به شهرداری می‌آیند

هاشمی  در ادامه در مورد انتصاب جدید مدیران جدید شهرداری گفت:‌پیروز حناچی روز گذشته به من این مساله را اعلام کرد. تصمیم‌گیر نهایی در مورد انتصابات شخص شهردار است ولی اعضای شورا می‌توانند نظر مشورتی و تکمیلی‌شان را ارائه دهند.

وی بیان داشت: مدیران جدید برخی رؤسای مناطق و مدیران ارشد هستند که شهرداری اصولا 24 ساعت تا 36 ساعت قبل  موضوع انتصابات جدید را به من اعلام می‌کنند و من آن را میان اعضای شورای مطرح می‌کنم که اگر کسی نظری دارد، اعلام کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ شورای شهر تهران محسن هاشمی پیروز حناچی بلیت مترو رئیس شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس یک فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت