Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ «ریک دانهام» استاد دانشگاه چینخوای چین و خبرنگار پیشین کاخ‌سفید در مجله بیزنس‌ویک و شماری دیگر از نشریات در گفت‌وگویی با اقتصادآنلاین به مساله احتمال برگزاری انتخابات و مناظره‌ها پس از ابتلای ترامپ به کرونا پرداخته است.

استاد دانشگاه چینخوای چین و روزنامه نگار سابق آمریکایی در پاسخ به این سوال که در صورت وخامت حال دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان و عدم امکان برگزاری مناظره‌ها به صورت آنلاین چه اتفاقی در ادامه مناظره‌ها خواهد افتاد؟ گفت: اساسا ادامه مناظره‌های انتخاباتی خود محل تردید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ اگر در قرنطینه قرار بگیرد قادر به ادامه فیزیکی مناظره‌ها نخواهد بود و در حال حاضر هیچ برنامه پشتیبان آنلاینی هم برای برگزاری «مناظره‌های مجازی» وجود ندارد.

وی افزود: برای ادامه مناظره‌ها موارد مختلفی لازم است که از آن جمله باید به ترخیص ترامپ از بیمارستان اشاره کرد؛ اگرچه ترامپ در این مدت انرژی خود را بازیافته است، او و همراهانش در مرحله انتقال بیماری قرار ندارند و از همین روست که اعضای کمپین انتخاباتی بایدن که در همان اتاق با ترامپ و همراهانش حضور داشته‌اند احساس امنیت دارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در رابطه با ترامپ لازم است یک نکته را به یاد داشته باشیم، تاکید کرد: حتی اگر دونالد و ملانیا ترامپ در آن زمان آلوده به ویروس بودند، خانواده ترامپ از استفاده از ماسک در سالن مناظره کلیولند خودداری کردند.

او درباره تاخیر در برگزاری انتخابات با توجه به شرایط پیش آمده اذعان کرد: به تاخیر انداختن انتخابات تقریبا امری ناممکن است. تاریخ برگزاری انتخابات از سوی کنگره تعیین می‌شود و این تاریخ همواره فردای نخستین دوشنبه از ماه نوامبر بوده است؛ از دیدگاه فنی این امکان وجود دارد که کنگره قانونی اضطراری برای تغییر این تاریخ تصویب کند اما در شرایط کنونی که دموکرات‌ها در کنگره حاکم هستند بعید است چنین اتفاقی رخ بدهد.

دانهام با اشاره به اینکه تقریبا غیرممکن است که در صورت درگذشت یا از کارافتادگی ترامپ جایگزینی برای او تعیین شود، توضیح داد: برگه‌های رای در حال حاضر به چاپ رسیده و میلیون‌ها نفر از جمله من آرای خود را به ثبت رسانده‌اند، در صورت درگذشت ترامپ، جمهوری‌خواهان باید همچنان به او رای دهند؛ در صورتی که فرد درگذشته آرای بیشتری به دست بیاورد کالج الکترال و مجلس نمایندگان ناچار به انتخاب رییس جمهوری آینده خواهند بود. اما اگر فردی که در انتخابات پیروز شده، پس از پیروزی در انتخابات از دنیا برود، معاونش جایگزین او خواهد شد.

وی درباره شایعاتی مبنی بر اینکه ابتلای ترامپ به کرونا تنها یک تظاهر برای ارائه واکسن و جلب آرای بیشتر است، تاکید کرد: این بیماری شانس حداقلی ترامپ را برای پیروزی در دوره دوم کمتر هم می‌کند؛ در این راستا تئوری توطئه‌های متفاوتی وجود دارد برخی از نهایت چپ و برخی از نهایت راست و برخی دیگر از اطلاعات ارتش روسیه و سایر بازیگران بین‌المللی که به دنبال ایجاد هرج و مرج در ایالات متحده هستند.

روزنامه‌نگار سابق آمریکایی در عین حال تاکید کرد: بسیار غیرمنطقی است اگر بگوییم او تظاهر به بیماری کرده است چرا که این نشانه بی‌مسئولیتی او و با ادعایی که پیشتر مطرح کرده بود مبنی بر جدی نبودن ویروس کرونا مغایرت اساسی دارد و در واقع نوعی اتلاف وقت پیش از برگزاری انتخابات محسوب می‌شود.

وی در پیش‌بینی خود از نتیجه انتخابات عنوان کرد: ترامپ با اختلاف قابل توجهی در انتخابات متحمل شکست خواهد شد، بسیاری از افراد هم اکنون رای داده‌اند؛ بر همین مبنا او زمان دیگری برای از دست دادن ندارد و تاکنون هم در متقاعد کردن آرای بلاتکلیف چندان موفق عمل نکرده است.

دانهام در پایان تصریح کرد: شیوع کووید – 19 ترامپ را به یک بازنده بزرگ سیاسی بدل کرده و هر اندازه که توجه عموم مردم به کرونا افزایش داشته باشد، توجه آنها به اقدامات مثبت ترامپ کاهش یافته و در نتیجه امید به انتخاب شدن را برای او کمتر از پیش می‌کند. از همین رو، تظاهر به ابتلای کرونا برگ برنده‌‌ای برای او به حساب نمی‌آید.

پربیننده ترین خانواده ترامپ در مناظره دستورالعمل‌های بهداشتی را شکست تحسین‌برانگیزترین افراد جهان چه کسانی هستند؟/ تحسین جهانی از آن اوباما و همسرش شد احتمال خطرساز بودن کرونا برای ترامپ رضایت شغلی ۷۹درصد از فریلنسرها/ «هند» پایتخت فعالیت‌های فریلنسری جهان ترامپ درمان با داروی «رمدیسیور» را آغاز کرده است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ مناظره های انتخاباتی دونالد ترامپ مایک پنس حزب دموکرات جو بایدن حزب جمهوری خواه انتخابات 2020 انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا کامالا هریس مناظره های انتخاباتی تعویق انتخابات مناظره مجازی کمپین انتخاباتی ترامپ کمپین انتخاباتی بایدن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت برگزاری انتخابات مناظره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جهانی از فلسطین «طوفان الاقصی» دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) از حمایت سراسری دانشجویان جهان از فلسطین، به عنوان طوفان الاقصی دوم یاد کرد و بیان داشت: امروز شاهد هستیم که یک جنگ نرم جهانی علیه اسرائیل و صهیونیست‌ها برپا شده است.

وی با بیان اینکه طوفان ضد اسرائیلی از آمریکا شروع شده و کم کم تمام کشورهای غربی را نوردیده و حالا به دانشگاه‌های عربی رسیده است، ابراز کرد: این طوفان شگفت‌انگیز است و از همه جا سیلی‌های محکمی به گوش استکبار گران وارد کرده است.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه گسترش دامنه و وسعت جنایت‌های رژیم صهیونیستی سبب ساز این رویداد بزرگ شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع معلمان فرمودند که حالا جامعه جهانی به این نقطه رسید که وقتی مردم ایران می‌گویند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، برای چه می‌گویند و امروز حقانیت کلام مردم ایران مشخص شده است.

شریفی نیا با طرح این سوال که امروز آمریکا و اسرائیل به چه نقطه ذلت باری رسیده است؟ بیان کرد: امروز اسرائیل دچار نفرین خداوند و انسان‌های دنیا شده است همانطور که خداوند فرمود «تَبَّتۡ یَدَآ أَبِی لَهَبٖ وَتَبَّ»

وی با بیان اینکه حقانیت مرگ بر آمریکا و اسرائیل امروز در تمام دنیا به اثبات رسیده و دانشجویان آگاه و دانا و تحصیل کرده و بامعرفت و با وجدان در تمام دنیا وحشی گری اسرائیل و استکبار را محکوم کرده است، افزود: ۴۰ هزار نفر که نیمی از آنها زنان و کودکان بود به دست این استکبار گران کشته شده‌اند.

امام جمعه آرادان بیان کرد: گورهای دسته جمعی که بعضاً ۱۰۰ الی ۳۰۰ جنازه در آنها وجود دارد، وجدان‌های دنیا را بیدار کرده و دانشجویان غیرتمند لب به اعتراض گشوده‌اند.

شریفی نیا با بیان اینکه علی رغم اعتراضات در آمریکا شاهد هستیم که جریان اعتراضات مسالمت‌آمیز است، تاکید کرد: این موضوع را باید با جریان زن زندگی آزادی مقایسه کرد که مزدوران به تیغ موکت بری گلوی پلیس را می‌بردند و همه جا را آتش می‌زدند و حتی از داعشی ها هم بدتر بودند.

وی افزود: همان استکبارگران و آمریکا که دم از حقوق بشر می‌زنند و خودشان را سردمدار حقوق بشر می‌پندارند به وحشی‌ترین حالت، اعتراضات را سرکوب کرده و یک هزار دانشجو را به زندان برده‌اند آنانی که می‌گویند حرف‌هایتان را بزنند چرا خودشان دانشجویان را دستگیر می‌کنند؟ امروز حتی مشخص نیست دانشجویان زندانی را کجا می‌برند و چه نوع شکنجه‌هایی می‌کنند.

کد خبر 6095741

دیگر خبرها

  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • حمایت جهانی از فلسطین طوفان الاقصی دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی
  • حمایت جهانی از فلسطین «طوفان الاقصی» دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • دومین ماراتن نامزد‌ها در قاب تلویزیون
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ