Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران با سرتیپ محمدیاسین فرحان کلانتر مرزی بدره کشور عراق دیدار کرد و طرفین بر محدودیت ایجاد شده و ممنوعیت ترددها در مرزهای ۲ کشور تاکید کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا در این ملاقات مرزی اضطراری گفت: روابط حسنه و حس برادری دو کشور، باعث ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی شده است و امیدوارم همواره برقرار و پایدار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار گودرزی تاکید کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق دوست و برادر هستند و همکاری دو کشور همواره در چارچوب قوانین و مقررات مرزی و حسن همجواری بوده و خواهد بود.

وی با قدردانی از عملکرد کلانتر بدره در اقدام مشترک در امنیت مرزها، اظهار کرد: تامین امنیت مرزها با همکاری مرزبانان ۲ کشور محقق می‌شود و این امر نیازمند توجه ویژه به گشت‌های مشترک و تعاملات دو سویه در نوار مرزی است.

با اقدام مشترک از هرگونه تردد غیرمجاز در مرزها جلوگیری خواهیم کرد

سرتیپ محمدیاسین فرحان کلانتر بدره عراق نیز در این دیدار با تشکر از هماهنگی مسوولان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح لغو مراسم اربعین به دلیل شیوع کرونا، گفت: در کشور ما به دلیل همه گیری کرونا، هیچ‌گونه تدارکی برای پذیرش زوار اربعین دیده نشده است بنابراین ما با اقدام مشترک از هرگونه تردد غیرمجاز در مرزها جلوگیری خواهیم کرد و از تمام توان خود برای پوشش خلاهای مرزی استفاده می‌کنیم.

کلانتر مرزی بدره عراق افزود: بر اساس دستور سلسله مراتب و در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در ۲ کشور، مرز بر روی زائران بسته است و ما نیز از این موضوع ناراحت هستیم، چرا که ما به حضور میلیونی زائران در این ایام عادت کرده بودیم و امیدوارم هرچه زودتر این بیماری ازبین رود تا دوباره شاهد حضور عاشقان اهل بیت (ع) در کشور خود باشیم.

گفتنی است، در پایان طرفین بر رعایت محدودیت ایجاد شده و ممنوعیت تردد در مرزهای ۲ کشور تاکید کردند و مقرر شد با تقویت مرزها از ترددهای غیرمجاز جلوگیری شود.

کد خبر 5039930

منبع: مهر

کلیدواژه: ایلام اربعین 99 مرزبانی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا هفته دفاع مقدس گرگان اربعین 99 کرمانشاه دفاع مقدس اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه به شهادت رسید

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: استواریکم جلال اعتماد، که ۲ روز قبل بر اثر درگیری با گروهک‌های معاند در مرز هه‌نگه ژال بانه، مجروح شده بود، بامداد امروز شنبه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

به گزارش ایرنا، سردار محمد عارف سپهری روز شنبه اظهار کرد: شهید استواریکم جلال اعتماد اهل قروه از پرسنل جان بر کف مرزبانی استان، ۲ روز قبل در درگیری با گروهک‌های معاند در نقطه صفر مرزی هنگ ژال مجروح و در بیمارستان بانه بستری شد که بامداد امروز به شهادت رسید.

وی یادآور شد: ستواندوم جلال اعتماد متاهل و دارای یک فرزند دختر ۴ ساله است.

شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت ماموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه فرزین بلیان، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه به شهادت رسید
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین