Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@22:29:21 GMT

سیستم ایمنی بدن و ۶ نشانه ضعف در آن

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۲۲۲۸

سیستم ایمنی بدن و ۶ نشانه ضعف در آن

رویداد۲۴ اگر بیش از چهار عفونت گوش یا سه عفونت سینوس را در یک سال تجربه می‌کنید، ممکن است به یک اختلال نقص سیستم ایمنی مبتلا باشید. شما بدن خود را بهتر از هر فرد دیگری می‌شناسید و هیچ ردیاب یا اپلیکیشنی نمی‌تواند جایگزین درکی شود که به شما در احساس مواردی مانند نیاز به استراحت بیشتر کمک می‌کند.

شما به هیچ دستگاه خاصی نیز برای آگاهی از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن خود نیاز ندارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور معمول، زمانی که بدن با مشکلی مواجه می‌شود تلاش می‌کند تا شما را با ارائه نشانه‌هایی از این شرایط آگاه کند.

در صورت مواجهه با هر یک از مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، سیستم ایمنی بدن شما ممکن است از وضعیت مطلوب فاصله گرفته و به کمک نیاز داشته باشد.

بهبود زخم‌ها بیشتر از حد معمول طول می‌کشد

زمانی که با یک بریدگی، خراشیدگی یا زخم‌های دیگر مواجه می‌شوید، سیستم ایمنی وارد عمل می‌شود. زمانی که زخمی ایجاد می‌شود، گلبول‌های سفید خون به مبارزه با عفونت کمک می‌کنند، در شرایطی که گلبول‌های قرمز در ساخت بافت جدید نقش دارند. اما اگر سیستم امینی بدن شما ضعیف باشد، تمام این موارد مدت زمان بیشتری طول کشیده و روند بهبود زخم طولانی می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی: اگر به هر شرایط و بیماری زمینه ای، مانند دیابت مبتلا هستید که ضعف در گردش خون را به همراه دارد با پزشک خود برای مدیریت این شرایط تعامل فعال داشته باشید.

استرس دارید

استرس موجب فعال شدن واکنش جنگ یا گریز در بدن می‌شود که افزایش التهاب را به همراه دارد. اگر استرس و التهاب حالت مزمن به خود بگیرند، فعالیت سیستم ایمنی را مختل کرده و سلول‌های محافظ بدن ما در برابر مهاجمان را سرکوب می‌کنند.

استرس بلند مدت توجه بدن را بیشتر به سمت غریزه زنده ماندن هدایت کرده و کمتر به حفظ و نگهداری از آن توجه می‌شود. بر همین اساس است که افرادی که استرس مزمن را تجربه می‌کنند بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌های مختلف و مکرر هستند.

تقویت سیستم ایمنی: مدیتیشن، یوگا، پیاده‌روی در طبیعت، صحبت با یک دوست صمیمی و حتی کلاس بوکس از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای کاهش استرس خود مد نظر قرار دهید. تا آنجا که می‌توانید روش‌های سالم برای مدیریت و تسکین استرس خود را برگزینید. ذهن و بدن شما سپاسگزار این کار خواهند بود.

به طور مکرر به عفونت‌های گوش و سینوس مبتلا می‌شوید

اگر بیش از چهار عفونت گوش یا سه عفونت سینوس را در یک سال تجربه می‌کنید، ممکن است به یک اختلال نقص سیستم ایمنی مبتلا باشید. شرایطی مشابه در مورد ابتلا به سینه پهلو دو بار در سال یا استفاده از دو دوره آنتی بیوتیک در سال نیز صادق است.

تقویت سیستم ایمنی: اگر با هر یک از شرایط مذکور مواجه هستید، مراجعه به یک پزشک متخصص در زمینه آلرژی‌ها و ایمونولوژی توصیه می‌شود. وی می‌تواند به بررسی دقیق شرایط و ارائه روش‌های درمان مناسب کمک کند.

همواره با سرماخوردگی مواجه هستید

اگرچه سرماخوردگی ممکن است نسبت به عفونت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد کمتر جدی باشد، اما همچنان شرایطی آزاردهنده است. اگر همواره بیمار هستید، این می‌تواند نشانه‌ای هشداردهنده از نقص در عملکرد سیستم ایمنی بدن باشد. اما پیش از این که نگران شوید، سبک زندگی خود را بررسی کنید.

اگر دارای کودکی هستید که به مهدکودک می‌رود، بیمار شدن مکرر شما ممکن است به واسطه میکروب‌های مختلفی که وی همراه خود به خانه می‌آورد در ارتباط باشد. همچنین، اگر معلم یک مرکز پیش دبستانی یا دبستان هستید، احتمال این که در معرض میکروب‌های مختلف قرار بگیرید بیشتر است و ممکن است بیش از حد معمول بیمار شوید.

اما اگر به طور مداوم بیمار می‌شوید و دلایل این چنینی در آن نقشی ندارند، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد.

تقویت سیستم ایمنی: مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D ممکن است به اختلال در عملکرد سیستم ایمنی منجر شده و خطر عفونت را افزایش دهد. از این رو، مصرف مکمل ویتامین D یکی از گزینه‌هایی است که به ویژه در فصول سرد سال می‌توانید مد نظر قرار دهید. به طور معمول، مصرف تا ۲,۰۰۰ واحد بین المللی ویتامین D در روز مشکل ساز نیست، اما پیش از آغاز مصرف هر نوع مکملی ابتدا با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا دوز مصرف مطلوب برای شما مشخص شود. دوز مناسب می‌تواند به عوامل مختلفی مانند محل زندگی، سن، رنگ پوست، و میزان استفاده از محصولات ضد آفتاب بستگی داشته باشد.

بیش از حد احساس خستگی می‌کنید

خستگی دلایل مختلفی دارد، از این رو، مواجهه با این شرایط همواره به معنای ضعف در سیستم ایمنی نیست. ابتدا بهتر است برای بررسی ابتلا به کم خونی، آپنه خواب، اختلال غدد درون ریز یا شرایط زمینه‌ای دیگر آزمایش دهید. اگر احتمال این موارد رد شد، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما به کمک نیاز داشته باشد.

مقاله‌ای که در ژوییه ۲۰۱۹ در نشریه Physiological Reviews منتشر شد، نشان داد که این شرایط متاسفانه می‌تواند چرخشی باشد. زمانی که سیستم ایمنی برای بهتر شدن حال شما مبارزه می‌کند، این می‌تواند موجب احساس خستگی شود، زیرا مبارزه به انرژی نیاز دارد. اما ممکن است خواب خوبی نداشته باشید و خواب بی کیفیت و ناکافی می‌تواند به ضعف بیشتر در سیستم ایمنی منجر شود.

تقویت سیستم ایمنی: خواب را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار دهید. به یک برنامه خواب-بیداری منظم متعهد باشید و اتاق خواب خود را به مکانی تاریک و خنک و مناسب خواب تبدیل کنید.

زمان زیادی را در توالت سپری می‌کنید

در شرایطی اسهال یا یبوست مزمن یا هر دو می‌توانند با سندرم روده تحریک پذیر مرتبط باشند، اما این شرایط می‌تواند نشانه‌ای از ضعف در سیستم ایمنی بدن یا استرس نیز باشد؛ و ما می‌دانیم که استرس می‌تواند انسان را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت، به ویژه عفونت‌های ویروسی سازد.

تقویت سیستم ایمنی: یک رژیم غذایی سرشار از قند‌های افزوده، غلات پالایش شده و چربی‌های ترانس و اشباع می‌تواند به نقص در عملکرد سیستم ایمنی و اختلال در میکروبیوم روده منجر شود. از آنجایی که سلامت روده در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارد، مصرف یک رژیم غذایی متعادل و سالم می‌تواند به پشتیبانی از سیستم ایمنی کمک کند.

به طور خاص، مطالعه‌ای که در دسامبر ۲۰۱۶ در نشریه Endocrine, Metabolic & Immune Disorders Drug Targets منتشر شد، نشان داد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی مفید باشد. پروبیوتیک‌ها و مصرف فیبر بیشتر نیز ممکن است کمک کنند، اما پیش از هر گونه تغییر در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید، زیرا تغییراتی که ایجاد می‌کنید گاهی اوقات ممکن است وخامت اوضاع را افزایش دهند.

نکته‌های دیگر برای تقویت سیستم ایمنی

هر چیزی که موجب افت سلامت شما می‌شود از جمله رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن، و مصرف الکل، همگی می‌توانند موجب افت عملکرد سیستم ایمنی شوند. در صورت مواجهه با هر نشانه احتمالی ضعف در سیستم ایمنی سبک زندگی خود را بررسی کنید.

افزون بر نکته‌هایی که برای پشتیبانی از سلامت سیستم ایمنی به آن‌ها اشاره شد، فعال باقی ماندن را نیز فراموش نکنید. ورزش می‌تواند به خنثی کردن آثار استرس و حفظ گردش خون سالم کمک کند. بر همین اساس، از سلامت رگ‌های خونی اطمینان حاصل شده و سلول‌های ایمنی به خوبی به نقاط مختلف بدن ارسال می‌شوند.

در نهایت، به روابط اجتماعی خود توجه داشته باشید. وقت گذراندن با افرادی که دوستشان دارید می‌تواند به کاهش سطوح استرس و هورمون کورتیزول کمک کند و سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد.

منبع: عصر ایران لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت سلامت ویروس کرونا عملکرد سیستم ایمنی تقویت سیستم ایمنی سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی رژیم غذایی بدن شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟

نگارعلی_ کاهش تنش‌ها در منطقه به کاهشی شدن روند قیمت نفت کمک کرده‌است؛ نفت خام برنت در معاملات اواسط صبح آسیا به زیر ۸۹ دلار در هر بشکه سقوط کرد و وست تگزاس اینترمدیت کمی بیش از ۸۳ دلار قیمت خورد. از ابتدای صبح تا با به امروز، نفت برنت توانسته‌است کمی خود را بازیابی کند و ۸۹ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه قیمت خورده‌است.

انتظارات تغییر کرد

روز جمعه، وزارت بازرگانی آمریکا نرخ تورم ماه مارس را ۲.۷ درصد در مخارج مصرف شخصی گزارش کرد که نسبت به نرخ سالانه ۲.۵ درصدی در فوریه افزایش داشت.

از آغاز سال، داده‌های تورم ایالات متحده همچنان بازارها را شگفت‌زده کرده است و منجر به کاهش انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره شده است. همان‌طور که گفته شد انتظارات از روند نرخ بهره در حال تغییر است؛ با توجه به سطوح بالا از تورم، بازار باید بر امیدها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو غلبه کند؛ دورنمای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو سیگنل صعودی برای بازار نفت است، چراکه نرخ‌های بهره بالا دلار آمریکا را گران می‌کند و حجم عظیمی از نفت در بازارهای جهانی با دلار آمریکا معامله می‌شوند و در نتیجه هزینه خریداران در بازار نفت بیشتر می‌شود.

ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟

در جبهه خاورمیانه، کاهش تنش‌ها امیدها برای پایان دادن به درگیری ها را دوباره زنده می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد، نفت باید کاهش بیشتری پیدا کند زیرا خطر اختلال در عرضه با درگیری پایان می‌یابد. بلومبرگ، به نقل از وارن پترسون، رئیس استراتژی کالای ING، گفت که "خطرات ژئوپلیتیکی به میزان قابل توجهی کاهش یافته‌است."

گفتنی است که متغیرهای زیادی بر نزولی شدن روند قیمت نفت تاثیر گذشته‌اند؛ یکی از مولفه‌های تاثیرگذار، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۲.۷ میلیون بشکه‌ای موجودی انبارهای این کشور بود. از طرف دیگر محدود شدن انتظارات در خصوص به خطر افتادن عرضه در نتیجه تشدید تنش نظامی در خاورمیانه بر ادامه روند کاهش قیمت نفت تاثیر بیشتری گذاشته‌است. در واقع ضعف کوتاه مدت قیمت نفت منعکس‌کننده برخی انتظارات است که تنش‌ها ممکن است مهار شود. در واقع مشکل بازار نفت در حال حاضر مهار شدن تنش‌ها است؛ اجتناب از درگیری گسترده‌تر به معنای کاهش ریسک در بازارهای مالی و انرژی و توقف صعود قیمت نفت است.

بازار نفت در مشت اوپک پلاس

کارشناسان بر این باورند که اوپک پلاس کنترل بازار نفت را دوباره در دست خواهد گرفت؛ در صورتی که این اتفاق رخ دهد، بازار به شدت محدود خواهد شد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بازار رشد فزاینده‌ای را در ماه‌های پیش رو تجربه خواهد کرد. با آمدن تابستان انتظار رشد قوی تقاضای جهانی و محدودیت‌های عرضه، از جمله کاهش تولید اوپک و روسیه، به افزایش قیمت‌ها در بازار نفت دامن خواهد زد. بنابر پیش‌بینی بانک‌های سرمایه‌گذاری، در صورتی که قیمت نفت برنت از بشکه‌ای ۹۰ دلار گذر کند، شرایط برای افزایش بیشتر قیمت‌ها مساعد است.

به گفته سباستین باراک، رئیس بخش کالا در غول صندوق تامینی سیتادل، مسیر قیمت نفت در سال آینده عمدتاً در دست ائتلاف اوپک پلاس از تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه و روسیه است.

داده‌های رسمی روز شنبه نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این نشان‌دهنده ضعیف شدن تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است. فشار کاهشی بر قیمت نفت نشان می‌دهد بهبود اقتصادی چین چندان امیدوارکننده نیست و چشم‌انداز تقاضا برای مصرف سوخت را مختل می‌کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901033

دیگر خبرها

  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید