Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی، دادستان مرکز استان قزوین گفت: در شش ماهه نخست سال جاری به ۹۱ مورد پرونده در موضوع تغییر کاربری رسیدگی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، محمد قاسمی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان قزوین که امروز(یکشنبه) در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی بسیار مهم است و باید براساس قوانین و ضوابط موجود عمل کرد و پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در دستگاه قضائی وظیفه بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌ها را داریم و باید در این جایگاه از واردشدن آسیب به آیندگان جلوگیری کنیم؛ از ابتدای کار باید جلوی تغییر کاربری گرفته شود تا به اموال خصوصی و عمومی خسارت کمتری وارد شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: شعبه ویژه‌ای در دادگستری استان درنظر گرفتیم تا به موضوعات تغییر کاربری رسیدگی شود و باید در هر شهرستان تعداد تخلفات مشخص گردد. با کسانی که بخواهند در استان دست به زمین خواری بزنند و به آزار و اذیت مردم بپردازند، برخورد جدی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری به ۹۱ مورد پرونده در موضوع تغییر کاربری رسیدگی شده است؛ اذعان کرد: بخش عمده‌ای از جرائمی که اتفاق می‌افتد مربوط به نیاز‌های مردم نیست، دهیاری‌‌ها و شورای روستا‌ها و فرمانداری‌‌ها می‌توانند در پیشگیری از وقوع جرم اثرگذار باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: باید زمینه‌های تغییر کاربری را شناسایی و از رشد آن‌ها جلوگیری کنیم که در این زمینه دستگاه قضائی می‌تواند بهترین همکاری را داشته باشد؛ برخورد بهترین و پیشگیرانه‌ترین حرکت در خصوص موضوع مقابله با تغییر کاربری اراضی است.

این مقام مسئول ادامه داد: نیروی انتظامی در تمامی بخش‌ها ورود داشته و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه پای کار باشند و منتظر نباشند که اگر دستگاه قضائی ورود پیدا کرد، بعد آن‌ها هم ورود پیدا کنند.

بهانه‌ای در حوزه بروز تخلفات کرونایی از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست

وی اضافه کرد: اجرای قانون و برخورد با متخلف هزینه دارد و ما باید این را بپذیریم وقتی مسئولیتی را قبول کردیم باید از روزی بترسیم که خلاف قانون کار کنیم؛ با درست انجام دادن مسئولیت خود می‌توانیم در منظر عمومی، در وجدان خود و در دادگاه حق الهی سرمان را بالا بگیریم.

دادستان قزوین تصریح کرد: ملاک ما این است که قانون را اجرایی کنیم چراکه معیار تشخیص عدالت براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب؛ عمل به قانون است؛ خیلی از جرائمی که اتفاق می‌افتد ممکن است به بهانه نیاز و مشکلات اجتماعی باشد که باید این موارد را در نظر بگیریم.

قاسمی ابراز کرد: ما نمی‌گوییم قانون عین عدالت است اما به هر حال چیزی که وظیفه ما است این است که مجریان قانون هستیم؛ اگر پیشنهاداتی در زمینه خلاء قانونی داشته باشیم اعلام می‌کنیم اما به این معنی نیست که ما قانون را اجرا نکنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: محیط زیست و منابع طبیعی میراث ماندگار جامعه هستند و زمانی که یک زمین کشاورزی تغییر کاربری داده می‌شود و به فروش می‌رسد، رانت نام می‌گیرد؛ اگر ما در این دوره بخواهیم این طور محیط زیست را تخریب کنیم معلوم نیست در آینده چه اتفاقات ناگواری رخ دهد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: همزمان با موضوع برخورد با جرایم نباید از بحث پیشگیری و اطلاع رسانی غافل شویم و در این زمینه رسانه‌ها و فضای مجازی می‌تواند کمک حال باشد.

دادستان عمومی انقلاب گفت: وضعیت اجتماعی جامعه در موضوع کرونا و مشکلات اقتصادی متاسفانه بهانه‌ای شده تا عده ای به تخلفات دست بزنند.

قاسمی با بیان اینکه دستگاه قضایی می‌تواند یک نهاد کمک کار باشد، ابراز کرد: هیچ بهانه‌ای در حوزه بروز تخلفات از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست، چراکه باید وظیفه خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: آمارهایی که اکنون وجود دارد خوب است، اما نباید به این آمار بسنده کرد چراکه قطعا تخلفات رو به گسترش است و اگر به این موضوعات توجه‌ای نکنیم افراد سودجو شتاب بیشتری خواهند گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب قزوین تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم در شهرستان آمل، از ارزیابی و قیمت گذاری ۲۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی در جلسه کمیسیون تقویم این شهرستان خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: جلسات این کمیسیون بر اساس دستورالعمل نحوه تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برگزار می‌شود.

فولاد تصریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی برگزار و ۲۰۰ فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و یک فقره پرونده ساخت و ساز مجاز قیمت‌گذاری شد.

وی گفت: تصمیمات این کمیسیون در قیمت‌گذاری اراضی، ملاک عمل کمیسیون در پرداخت عوارض موضوع ماده ۲ و آرای مراجع قضایی در پرداخت جرائم نقدی قانون قرار می‌گیرد.

 

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز