Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران درباره آغاز هفته تهران اظهارداشت: منطقه۶ تهران قلب فرهنگی پایتخت محسوب می‌شود و دارای نگارخانه‌ها، موزه‌ها و گالری‌های بسیاری است اما متاسفانه به‌علت شیوع ویروس کرونا امکان بازدید از بسیاری از این اماکن برای شهروندان فراهم نیست به همین علت تلاش کردیم در هفته تهران با اکران بخشی از گنجینه فرهنگی و هنری این منطقه حالا که امکان بازدید عمومی از اماکن هنری عمدتا میسر نیست، هنر را به خیابان‌ها بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهادی در خصوص نحوه انتخاب این آثار گفت: چون این اکران‌ها به مناسبت هفته تهران صورت گرفت سعی کردیم تا آثار بنحوی انتخاب شوند تا پتانسیل فرهنگی این محدوده شهر به نمایش درآید به طور مثال در محدوده خیابان استاد نجات اللهی که به‌عنوان گذر صنایع دستی شناخته می‌شود از فرش‌های تهران بافت متعلق به گنجینه موزه فرش اکران شد.

وی بیان داشت: این انتخاب دو جنبه دارد؛هم محل بافت فرش، شهر تهران است و هم مکانی که نگهداری می‌شود موزه فرش در خیابان کارگر است. یا مثلا ما از گنجینه موزه هنرهای معاصر هم سه‌ اثر ویژه اکران کردیم؛ یکی نقاشی استاد صادقی که حال و هوای مذهبی دارد و باتوجه به ایام انتخاب شده، برگی از شاهنامه شاه‌طهماسب و اثری از پیکاسو که هرکدام ازین آثار هم باتوجه به بافت منطقه جانمایی شد.

وی افزود: در بخشی دیگری از این اکران ها به سراغ هنرشهری خاص منطقه۶ رفتیم و برای این قسمت مجسمه کریم ساعی بانی پارک ساعی را انتخاب کردیم که هم نماینده‌ای از آثار حجمی منطقه و هم به‌نحوی معرف پارک ساعی باشد.

شهردار منطقه ۶ تهران ادامه داد: قلب فرهنگی پایتخت ظرفیت معماری خاص و ویژه‌ای هم دارد در این راستا تصویر ساختمان دبیرستان ماندگار البرز بعنوان نماد معماری میراثی این منطقه برای اکران محیطی انتخاب شده است.

فرهادی با مهم برشمردن هنرشهری و تاثیر غیرقابل انکار آن بیان کرد: در منطقه۶ تمام تلاشمان را می‌کنیم تا هنر را فرای دیوارهای بسته‌ گالری‌ها ‌و موزه‌ها به خیابان‌های شهر بیاوریم تا گامی در راستای آشتی شهروندان و هنر برداریم و در این روزها حال خوشی اندازه یک قاب هنری به شهروندان هدیه دهیم.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران شهرداری هفته تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی– فرهنگی استان در روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این روز مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین تاکید کرد: میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بی‌شاپور، تنگ چوگان، موزه بی‌شاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

کد خبر 750053

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت