Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با صدور بیانیه‌ای هرگونه نقض حقوق مردم بی‌گناه و کشتن و مجروح کردن آنها و نابودی و وارد کردن خسارت به اماکن، امکانات و دارایی‌های غیرنظامی را به شدت محکوم کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در بیانیه‌ای طرفین درگیر در مناقشه قره‌باغ را به رعایت حقوق بین الملل بشر دوستانه فراخواند و هرگونه نقض حقوق مردم بی‌گناه و نیز نابودی و ایراد خسارت به اماکن، امکانات و دارایی‌های غیرنظامی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بر اساس اعلام منابع رسمی جمهوری آذربایجان از جمله دفتر دادستان کل این کشور، از زمان شروع موج جدید درگیری‌های طرفین آذربایجانی و ارمنی در منطقه قره باغ و ۷ شهر پیرامونی آن، تعداد زیادی از شهروندان عادی جمهوری آذربایجان شامل زنان و کودکان کشته و زخمی و بسیاری از اماکن، امکانات و مراکز غیر نظامی نابود شده است. دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان خبر داده است که تا بامداد روز ۳ اکتبر تعداد ۱۹ نفر از مردم بیگناه کشته و ۶۳ نفر زخمی و ۴۴ اماکن و امکانات غیر نظامی و ۱۸۱ خانه ویران شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه و یادآوری عرف، هنجارها و اصول و قواعد بین‌المللی حاکم بر مخاصمات مسلحانه از جمله کنوانسیون‌های ژنو (۱۹۴۹) و پروتکل‌های الحاقی آن (۱۹۷۷) و به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در مورد حمایت از غیرنظامیان، هرگونه نقض حقوق مردم بیگناه و کشتن و وارد آوردن جراحت بر آنان و نیز نابودی و ایراد خسارت به اماکن، امکانات و دارایی‌های غیرنظامی را به شدت محکوم می‌کند و به خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوید.

اخبار مرتبط هشدار به تماشاگران جنگ آذربایجان و ارمنستان + فیلم اخطار ایران به جمهوری آذربایجان و ارمنستان جنگ قره باغ: اعزام نیروهای تازه نفس آذربایجان/ کشته شدن 28 مزدور سوری+ تصاویر عکسی از تماشاگران جنگ آذربایجان و ارمنستان در لب مرز! فیلمی از حملات توپخانه‌ای جمهوری آذربایجان به مواضع ارمنستان جمهوری آذربایجان: علت سقوط 2 جنگنده ارمنستان برخورد به کوه بود ربیعی: ترجیح می‌دهیم آماری از فروش نفت‌مان ندهیم/ با نگرانی مناقشه آذربایجان و ارمنستان را تعقیب می‎کنیم گسترش دامنه جنگ میان ارمنستان و آذربایجان/ گزارش رویترز از اعزام مزدوران سوری توسط ترکیه اخطار پلیس ایران به دو کشور آذربایجان و ارمنستان: برای ما ناامنی ایجاد نکنید

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا جنگ آذربایجان و ارمنستان جنگ آذربایجان جنگ آذربایجان با ارمنستان سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان و ارمنستان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد

سایت رسمی طالبان با انتشار یادداشتی در حمایت از دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه، بازداشت گسترده آنان را توسط پلیس نشانه سرکوب دموکراسی در آمریکا دانست.

در بخشی از این یادداشت آمده است: در پی نسل‌کشی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که دست آمریکا پشت این جنایات بوده و کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا بدون وقفه به رژیم اشغالگر، وحشی و متجاوز جریان دارد، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تظاهرات و اعتراضات گسترده برای محکوم‌کردن این نسل‌کشی زده‌اند، اما تا به حال صدها نفر‌شان توسط پلیس دستگیر و با آن‌ها بر خورد خشن صورت گرفته است، زنان و دخترانی نیز در میان معترضان بودند که با بدترین رفتار پلیس مواجه شدند.

طالبان تأکید کرد: آمریکا به بهانه تحکیم دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان به چندین کشور لشکرکشی کرده و دهها کشور دیگر را نیز تحریم و تحت فشارهای سنگین قرار داده است، آیا این کشور پرمدعا، آن را در جامعه خودش عملی کرده است؟

با شروع خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه ، صدها پلیس وارد میدان مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دیگر مناطق شدند و اساتید و دانشجویان طرفداران فلسطینی را با ضرب و شتم سرکوب و جمع زیادی را بازداشت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • امدادرسانی خودجوش مردم دیزج دیز به افراد گرفتار در سیل + فیلم
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس