Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@04:26:02 GMT

کشف ۵۰ فقره کلاهبرداری در تهران

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۶۳۶۵

صراط:

سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد گفت: تعدادی از شهروندان به قرارگاه جلب محکومان متواری پلیس پیشگیری تهران مراجعه و اظهار کردند با تبلیغی که یکی از دفاتر بیمه ای در خصوص درست کردن شرایط بیمه ای کرده بود، برای دریافت حکم بازنشستگی و جاری شدن مستمری بازنشستگی مان به دفتر بیمه که تابلو بیمه نیز در سردر دفتر نصب بود، مراجعه کردیم و هر یک مبلغ ۳۰ میلیون تومان وجه به حسابی که اعلام کرده بودند، واریز کردیم ولی با گذشت مدتی متوجه شدیم که دفتر بیمه جمع آوری شده است و هر دو متصدی بیمه به تماس های مکرر ما پاسخگو نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا وی در ادامه گفت: محتویات پرونده نشان از این داشت دو متهم با همکاری یکدیگر با افتتاح دفتر بیمه اجاره ای بدون مجوز در مدت کوتاهی اعتماد تعدادی از افراد محل را جلب کرده و با وعده درست کردن سابقه بیمه ای مبالغ ۳۰ میلیون تومان از متقاضیان اخذ و پس از مدتی کوتاهی محل را تخلیه کرده و در محل نامعلومی پنهان شده اند.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری با اشاره به اینکه متهمان با مدارک جعلی دفتر بیمه را اجاره کرده بودند، تصریح کرد: با دریافت دستور قضائی مبنی بر شناسایی مخفیگاه هر دو متهم و بازداشت آنان، تیمی از ماموران این قرارگاه بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و در تحقیقات پلیسی به دست آوردند یکی از متصدیان بیمه از مجرمان حرفه ای و سابقه دار بوده و پیش تر به جرم موبایل قاپی روانه زندان شده و مدتی است که از زندان آزاد شده است.

وی ادامه داد: مخفیگاه متهمان در حوالی شهرک غرب شناسایی و ماموران قرارگاه جلب محکومان متواری موفق شدند هر دو متهم را در مخفیگاهشان در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، ناصری نژاد با اشاره به اینکه متهمان به ۵۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند به شهروندان هشدار داد: قبل از واریز وجوه درخواستی به هر شخص حقیقی و یا حقوقی، در ابتدا اصالت شخصیت توسط سازمان یا شرکت مرکزی را بررسی و پس از اطمینان از اصالت پروانه کسب معتبر اقدام به عقد قرارداد و یا واریز وجه کنید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پلیس پیشگیری تهران محکومان متواری صراط دفتر بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد نموده اند و پس از مدتی به علت ناتوانی در عمل به تعهدات، متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده اند و ۳ نفر از آنان نیز در شیراز هستند.

سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از گرفتن نیابت قضایی به کاشان اعزام و طی ۲ عملیات، موفق شدند هر ۶ نفر متهم را در کاشان و شیراز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تا کنون مبلغ یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند، گفت: کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

او افزود: اعتماد نا به جای شهروندان به این دست افراد، آن هم با اینگونه وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تالش و زندگی خود را از دست ندهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه