Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا در مصاحبه با این شبکه خبری هشدار داده که مواجهه با ویروس کرونا «مسیر ناهمواری تا کریسمس» و همین طور بعد از آن پیش روی کشور گذاشته است.

بوریس جانسون گفت که دولت بریتانیا درباره همه‌گیری کووید۱۹ یک رویکرد «متعادل» برای حفظ جان مردم و همین‌طور حفاظت از اقتصاد کشور در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او روز یک‌شنبه در این برنامه گفت که به شکست‌دادن کرونا «امید هست» ولی از مردم خواست که «بی‌هراس اقدام کنند اما در چارچوب عقل سلیم».

این اظهارات زمانی مطرح شده که بریتانیا اعلام کرده شمار مبتلایان جدید که هر روز اعلام می‌شود، برای نخستین‌بار از زمان آغاز آزمایش‌های گسترده، به بیش از ۱۰ هزار مورد رسیده است.

بوریس جانسون گفته که معتقد است «طی چند هفته یا چند ماه آینده»، «معادلات علمی عوض می‌شود - چه با واکسن و چه با آزمایش» و آن‌وقت در مبارزه با این ویروس «پیشرفت» حاصل می‌شود.

او گفته که به این ترتیب «ممکن است اوضاع تا کریسمس کاملا متفاوت باشد» و تا بهار «به طور اساسی تغییر کرده باشد».

با این حال او هشدار داده که احتمالا «یک زمستان بسیار دشوار برای همه ما» در پیش است.

حزب کارگر، عمده‌ترین حزب منتقد حزب حاکم، حزب محافظه‌کار، از مدت‌ها پیش منتقد عملکرد دولت برای مهار کرونا با شیوه «آزمایش و رهگیری» بوده است.

رهبر حزب کارگر، دولت را متهم کرده که «رشته امور از دستش رفته است».

اما نخست‌وزیر بریتانیا خودش هم می‌گوید این شیوه دولت «عالی» نیست و از آن «ناامید شده است».

برخی منتقدان گفته‌اند که برنامه دولت در ارائه تخفیف عمومی برای تشویق مردم به این‌که در رستوران‌ها غذا بخورند تا از آنها حمایت کنند، به بالاگرفتن شیوع ویروس کرونا در ماه گذشته کمک کرده است.

نخست‌وزیر بریتانیا از این طرح دولتش حمایت کرده است.

وی گفته که «بازگشایی اقتصاد، درست بود» چون دولت می‌خواهد «در این باره تعادل را حفظ کند».

جانسون هم‌چنین گفته «هنوز خیلی زود است» که معلوم شود آیا تمهیدات جدید بریتانیا برای خانه‌نشینی مردم، در مبارزه با شمار فزاینده موارد جدید ابتلا موثر بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا در بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است