Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:50:11 GMT

برداشت پسته در گناباد ۳۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۷۹۵۵

برداشت پسته در گناباد ۳۰ درصد افزایش یافت

علیرضا حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان پسته از هفت هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت در گناباد برداشت شد.

وی ادامه داد: مهمترین علت افزایش برداشت پسته در گناباد گرایش کشاورزان به تغییر الگوی کشت از زراعت به سمت تجمیع باغات پسته است که تاثیر زیادی در افزایش تولید این محصول در گناباد داشته است و در سال زراعی جاری ۱۰۰ هکتار باغ پسته جدید در شهرستان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر - روز طی یک ماه گذشته در زمینه برداشت پسته در گناباد فعالیت داشتند همچنین هشت واحد بسته‌بندی در زمینه فرآوری پسته در گناباد فعالیت دارند.
حسین زاده افزود: مهمترین ارقام پسته گناباد که سازگار با شرایط آب و هوایی این منطقه است شامل احمدآقایی، اکبری، بادامی و کله قوچی است.

۳۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و در اختیار داشتن ۵۰۰ هزار رأس دام سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها پسته برداشت محصول گناباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسته برداشت محصول گناباد پسته برداشت محصول گناباد اخبار کنکور پسته در گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد

غفوریان  با اشاره به اینکه در مجموع ۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است، گفت: برداشت این محصول از اواخر فروردین آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد و میانگین عملکرد این محصول در شهرستان بیش از ۱۰ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد باغ‌های گوجه سبز در این شهرستان مجهز به سامانه آبیاری نوین است، افزود: هفت هکتار از باغ‌های گوجه سبز غیربارور و بقیه بارور است که بیشترین ارقام آن اصلاح شده شامل برغانی و شهریار است.

رییس جهاد کشاورزی سرخه با تأکید بر اینکه این محصول شرایط و ویژگی منحصر به فردی در زمینه زودرس بودن محصول، زمان مناسب جهت برداشت و عرضه به بازار، نوبرانه بودن و طعم و مزه خاص با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارد، گفت: بر این اساس بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستای لاسجرد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان