Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@22:03:13 GMT

شرط آذربایجان برای مذاکره با ارمنستان

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۸۱۰۳

شرط آذربایجان برای مذاکره با ارمنستان

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان از ارمنستان خواست تا ضمن عذرخواهی، از منطقه «قره‌باغ کوهستانی» عقب‌نشینی کند تا زمینه مذاکره فراهم شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در صفحه توئیتر گفت که تنها در صورت خروج نیروهای ارمنی از منطقه «قره‌باغ کوهستانی» حاضر به گفت‌و‌گو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین نوشت که ارمنستان باید بپذیرد که منطقه قره‌باغ جزو این کشور نیست و باید در یک جدول زمانی از این منطقه عقب‌نشینی کند و نیروهای آذربایجان دست از حمله نخواهند کشید و اجازه تجدید نیرو به ارمنستان را نخواهند داد از قره‌باغ خارج شود.

الهام علی‌اف در ادامه نوشت که برخی مسئولان اروپایی مسئول شرایط به وجود آمده هستند و دست به انتشار شایعات و دروغ در خصوص جمهوری آذربایجان می‌زنند. او همچنین رفتار کشورهای اروپایی را در ضدیت با صلح دانست و از کشورهای مجموعه مینسک (عمدتا روسیه، آمریکا، فرانسه و اتحادیه اروپا) خواست تا بر ارمنستان فشار آورند.

او امروز در گفت‌و‌گو با شبکه العربیه نیز گفت: «ما در موضع تهاجم قرار داریم و هدف‌مان بازپس‌گیری اراضی خود است».

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهر ماه آغاز شده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارمنستان آذربایجان قره باغ قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.

در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

کد خبر 6095312 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد