Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: توسعه دامداری‌های کوچک از راهکارهای افزایش درآمد برنجکاران است که نیازمند تسهیلات کم بهره است.

مسعود امیربنده‌ای در گفت و گو با ایسنا گفت: ۸۵۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان به پرورش راتون اختصاص یافته است و تا دو هفته دیگر برداشت این محصول از شالیزارهای این شهرستان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان آستانه ۲۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و برنج‌های این شهرستان به دلیل خاک مطلوبی که شالیزارها دارند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

امیربنده‌ای خاطرنشان کرد: برنجی هم که از راتون در این شهرستان به دست می‌آید، از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است و فروش آن درآمد مناسبی را نصیب کشاورزان می‌کند.

وی تصریح کرد: کشاورزان این شهرستان علاوه بر راتون سبزیجات برگی و غده‌ای، صیفی‌جات و پاچ‌باقلا نیز می‌کارند و این کشت سوم نیز تا حدود زیادی موجب می‌شود، درآمدشالیکاران این شهرستان افزایش یابد.

افزایش تولید شبدر و برسین برای تامین خوارک دام

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: یکی دیگر از محصولات کشت سوم در این شهرستان کشت شبدر و برسین است که امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و علاوه بر کسب درآمد موجب می‌شود که نیاز خوراک دام این شهرستان نیز تا حدی تامین شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی هایی که انجام شده یکی از راهکارهای افزایش درامد کشاورزان توسعه دامداری های کوچک است که روستایی‌زادگان جوان از بیشترین متقاضیان و علاقمندان فعالیت در این طرح هستند.

امیربنده‌ای گفت: در حال حاضر تسهیلاتی که برای ایجاد دامداری‌های کوچک داده می‌شود با سود کم بهره نیست و اگر تمهیداتی اندیشیده شود که برای ایجاد دامداری های کوچک سود کم‌بهره تعلق گیرد شاهد ورود روزافزون روستایی‌زادگان به این شغل خواهیم بود، ضمن اینکه از مهاجرت این قشر به شهرها و سکونت در حاشیه‌های شهر  نیز جلوگیری می‌شود.

افزایش همکاری ماهی‌ها برای افزایش درآمد برنجکاران

وی گفت: از دیگر عواملی که می‌تواند موجب ارتقاء برنجکار می‌شود، پرورش ماهی است و هم اکنون ۳۱۷ هکتار استخر ذخیره آب در این شهرستان وجود دارد که می توان علاوه بر ذخیره آب در این استخرها برای تولید برنج، برای پرورش ماهی نیز از آنها بهره‌برداری کرد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه افزود: برنامه داریم تا ۵۰۰ هکتار دیگر از استخرهای ذخیره آب این شهرستان اضافه شود تا علاوه بر ذخیره آب برای ماهی‌دار شدن آن نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دامداري برنج دامداری های کوچک ذخیره آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت