Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت گرفتن بارش‌ها طی امروز احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها در مسیل‌ها، آب گرفتگی، برخورد صاعقه و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی را به همراه دارد که در این خصوص حتما باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲ روز آینده برای شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه شمال شرق و غرب کشورهم با بارش پراکنده باران همراه است، ادامه داد: روز چهارشنبه بارش باران در سواحل دریای خزرو مناطق جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: هوا خنک می‌شود / دریای خزر مواج است

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه به طور کلی این بارش‌ها تا آخرهفته با شدت و ضعف تداوم دارد، اظهار کرد: دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم است.

گودرزی متذکر شد: شدت بارش‌ها امروز که در مورد هشدار هم صادر کردیم، در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی افزایش می‌یابد.

وی افزود: شدت گرفتن بارش‌ها طی امروز احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها در مسیل‌ها، آب گرفتگی، برخورد صاعقه و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی را به همراه دارد که در این خصوص حتما باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز تا پایان هفته در ارتفاعات البزر مرکزی و ارتفاعات شمال غرب انتظار بارش برف را داریم، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و بعد از ظهر افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد را دارد و بیشینه دمای آن امروز ۲۶ و فردا به ۲۴ درجه سانتی گراد می‌رسد و در روز‌های سه‌شنبه شرایط بارندگی برای این استان مهیا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی هواشناسی کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هواشناسی کشور بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که ممکن است این سامانه بارشی به همراه داشته باشد.

یگانه افزود: ضرورت احتیاط در سفر‌های بین شهری، خودداری از توقف  در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارشها، توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
  • ببینید | بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • فیلم/بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی
  • باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان