Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از الشرق الاوسط، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان مدعی شد که برجام جلوی آن‌چه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران می خواند را نگرفته است.

وی که در نشست مجازی روز جهانی برای حذف تسلیحات هسته‌ای صحبت می‌کرد تاکید کرد که این روز یک فرصت برای یادآوری این مساله است که تسلیحات اتمی برای بشر بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش العالم، وی همچنین خواستار نابودی همه تسلیحات اتمی در جهان شد و بر تعهد کشورهای عدم تعهد و توافق کشورهای عضو این سازمان برای نابودی همه تسلیحات اتمی جهان نیز تاکید کرد.

بن فرحان در ادامه و در حالی که مقامات ایران همواره تاکید دارند که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت، با اشاره به ایران مدعی شد: جامعه جهانی باید به صورت متحد علیه هر کشوری که به دنبال تسلیحات اتمی است به ویژه کشورهایی که رفتاری خصمانه دارند و به دنبال بی ثبات سازی امنیت و ثبات جهانی هستند بایستد.

وزیرخارجه عربستان سعودی با بیان اینکه ایران بیش از ده برابر تعهداتش در برجام اورانیوم ذخیره کرده است بر لزوم مقابله جامعه جهانی در برابر نقض برجام تاکید کرد.

اظهارات این شاهزاده سعودی در حالی است که آمریکا با نقض تعهداتش از برجام خارج شده و کشورهای اروپایی نیز به هیچ یک از تعهدات خود ذیل برجام عمل نکرده‌اند. از سوی دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان سازمان ناظر بر برجام، بارها انجام تعهدات ایران در چارچوب این توافق را تایید کرده است.


منبع: اییسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075189 برچسب‌ها روابط ایران و عربستان برجام دولت آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روابط ایران و عربستان برجام دولت آمریکا تسلیحات اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد