Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعباس حسینی در نشست بررسی موانع اجرای طرح گازرسانی به روستاهای شیراز که با حضور نمایندگان شیرا زدر مجلس شورای اسلامی ترتیب یافت اظهار داشت : با رفع موانع و مشکلات اجرای طرح گازرسانی به روستاهای چاه شیرین، قره چمن، بهاران، برم شور،  کهمره سرخی و بهاران شهرستان شیراز موضوع گاز رسانی به این مناطق در اولویت قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی به ارائه گزارش عملکردی از گازرسانی به شهرها و روستاهای فارس در سال جهش تولید پرداخت و افزود:  برای رفع موانع گازرسانی به این روستاها هماهنگی و تعامل بین دستگاهی لازم است از این رو  با حضور روسا و نمایندگانی از  فرمانداری شیراز  ،بخشداری مرکزی ، راهداری و حمل و نقل جاده ای ،حفاظت محیط زیست،  منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و راه آهن فارس،  تبادل نظر انجام شده و تصمیمات لازم  اتخاذ گردیده است.

مدیر عامل شرکت گاز فارس در ادامه افزود: طرح گازرسانی به روستای چاه شیرین و بهاران از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز با اجرای ۱۷ کیلومتر خط تغذیه و ۲۲ کیلومتر شبکه توزیع و ساخت یک ایستگاه کاهش  فشار  در حال انجام است.

وی اضافه کرد : همچنین گازرسانی به دهستان قره چمن در بخش ارژن شهرستان شیراز شامل محور صنعتی و روستاهای مور سوسنی، علی آباد، بله زار بالا و پایین، سعادت آباد و پارک برم با ۴۱ کیلومتر شبگه گذاری در حال اجراست.

به گفته وی با وجود سختی کار ، شیبدار بودن مسیر ، وجود موانع طبیعی و لوله گذاری در دو بخش از رودخانه قره آغاج ، با تلاش شبانه روزی صنعتگران شرکت گاز فارس با افتتاح این طرح  رفاه میهمان خانه های ۱۸۶ خانوار روستایی منطقه می شود.

حسینی افزود: برای گازرسانی به منطقه کوهمره سرخی شیراز در فاز چهار شامل روستاهای اسلام آباد، سبوک، سبوک علیا، سبوک سفلی ، بهارک، رمغان، صبح آباد، بیگ دانه و مسقان ۲۷ کیلومتر خط تغذیه و ۳۴ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می شود.با افتتاح این طرح ۶۸۳ خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند.

مدیر عامل گاز فارس همچنین گفت: طرح گازرسانی به نواحی صنعتی و شهرک سنگ برم شور نیز شامل ۱۸هزار و ۴۵۱ متر خط تغذیه ، ۵هزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری پلی اتیلن و ۴۹۰۰ متر لوله گذاری فلزی در حال اجراست.گازرسانی به مناطق جنگلی و سردسیر یکی از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است تا استفاده از جنگل به عنوان سوخت تا حداقل ممکن کاهش یابد.

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست  با بیان اینکه اصل کار خدمت به مردم است گفت:  دستگاهها با تفاهم موانع گازرسانی به روستاها را بردارند.

در این نشست که با حضور  قادری ،پاک فطرت ،نجابت و عزیزی  نمایندگان مردم   شیراز و زرقان در مجلس ترتیب یافت مشکلات و موانع پیش روی گازکشی به روستاها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

 عزیزی در همین رابطه اظهار داشت: ابتدا باید این نکته را مد نظر داشت که هیچ دستگاه اجرایی نباید در راه خدمت به مردم ممانعت ایجاد کند چراکه شان هر مسوولی در دستگاههای اجرایی،  خدمت به مردم است.

وی افزود: در این پروژه اصل این است که گاز رسانی به روستاها انجام شود لذا هیچ دستگاهی نباید مزاحمت ایجاد کند و اگر مشکلی هست، باید دستگاهها مشکلات یکدیگر را حل کنند.

این نماینده مجلس تفاهم و همکاری دستگاههای اجرایی را برای حل مشکلات مردم، مهم دانست و گفت: مساله مهم بعدی در به سرانجام رساندن پروژه های گازرسانی، تسویه حساب به موقع با پیمانکاران است.

نماینده شیراز و زرقان افزود: مدیران دستگاههای مربوطه باید بدانند که پیمانکار زندگی خود را روی پروژه گذاشته و باید این مساله مهم را لحاظ کرد لذا اعتماد بین دستگاه و پیمان کاران بومی راهگشا است.

  در این نشست سایر نمایندگان شیراز و زرقان، نیز به بیان نکته نظرات خود پیرامون مشکلات گازرسانی به روستاها پرداختند.

روستاهای بنگر، کره بس و بنه زرد در کوهمره سرخی، روستاهای محدوده هفت برم از جمله روستاهای اسلام آباد، گچ نقاشی و سادات آباد در دهستان قره چمن، روستاهای انتهای دهستان کهمره سرخی حد فاصل روستای کره بس تا مسقان، روستاهای بخش مرکزی از جمله بهاران، قندیلک، چاه شیرین، بردج، نجم آباد و جدول نو از جمله روستاهایی بودند که در نشست مذکور مطرح شده و مشکلات سد راه گازرسانی به آنها مورد بررسی  قرار گرفت.

برچسب‌ها گاز رسانی شیراز گاز پروندهٔ خبری کارنامه دولتمردان در دیار فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گاز رسانی شیراز گاز گاز رسانی شیراز گاز اخبار کنکور گازرسانی به روستاها طرح گازرسانی شیراز و زرقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

فرماندار اصفهان گفت: باتوجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی احمدی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: امروز استاندار اصفهان به همراه معاونین خود در منطقه شرق اصفهان محدوده برآن شمالی و جنوبی و شهرهای زیار و قهجاورستان بود و از حلقه ترافیکی چهارم نیز بازدیدی را انجام دادند.

وی افزود: با توجه به کثرت مسائل شهرستان اصفهان سفرهای منطقه‌ای در دستور کار استاندار اصفهان قرار گرفت که امروز سومین سفر از سفر استاندار اصفهان به مناطق شرق اصفهان انجام‌شد و قطعاً سفر امروز استاندار اصفهان موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه شرق اصفهان خواهد شد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: شهرستان اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که این ظرفیت‌ها را در عرصه‌های مختلف شاهدیم، مضاعف بر نمونه‌ای از تمامی مشکلات استان اصفهان تعدادی مشکلات ویژه از جمله آلودگی هوا، ترافیک و تراکم جمعیت نیز در شهرستان اصفهان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه‌ای است، یکی از مهمترین مشکلات این است که متأسفانه نسبت به شهرستان اصفهان نگاه یک شهرستان برخوردار وجود دارد.

وی افزود بعضاً به دلیل کثرت کار در ادارات کل برخی غفلت‌ها را در شهرستان اصفهان شاهدیم زیرا برخی از دستگاه‌ها نماینده‌ای در شهرستان ندارد، بر همین اساس این موضوعات نیازمند تدابیر ویژه‌ای است.

احمدی تاکید کرد: شهرستان اصفهان از ۸۲ روستا با یک بخشدار تشکیل شده است، در حالی که برخی از روستاهای این شهرستان به اندازه یک شهر جمعیت دارد، در این راستا توجه به ساختارهای اداری نیازمند توجه ویژه‌ای است. امروز سعی داریم اعلام کنیم که با توجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

کد خبر 747932

دیگر خبرها

  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد