Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه پرداخت وام دانشجویی در سال تحصیلی جدید، گفت: سیستم وام‌های دانشجویی تغییر کرده است و نمی‌توان دقیق گفت که مبلغ چه وامی چقدر افزایش پیدا کرده است. قبلا ۲۱ نوع وام داشتیم که هم اکنون به ۵ نوع وام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روش جدید هیچ نوع وامی حذف نشده بلکه حدود ۵ تا ۶ نوع وام زیرگروه یک وام شده اند.

مطیعی در ادامه اظهار کرد: مزیت تبدیل ۲۱ وام به ۵ وام این است که در سال‌های گذشته به دلیل در نظر گرفتن میزان اعتبار برای هر وام دانشگاه‌ها در بخشی دچار کمبود اعتبار و در بخشی با مانده اعتبار مواجه می‌شدند، اما اجازه تخصیص اعتبار یک بخش به بخش دیگر را نداشتند که با این سیستم جدید دانشگاه‌ها در مدیریت اعتبار وام‌ها اختیار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه وام دکتری ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان است، اضافه کرد: وام مسکن دانشجویی در تهران قبلا ۱۰ میلیون بود که امسال به ۲۵ میلیون افزایش یافته است، مبلغ این وام در ۱۰ کلانشهر کشور ۱۵ میلیون و در سایر شهرها ۱۰ میلیون تومان است.

جزئیات مبالغ وام تحصیلی، شهریه و ضروری در سال تحصیلی جدید

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه گفت: مبلغ وام تحصیلی سال گذشته ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بود که در سال تحصیلی جدید به ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین وام شهریه در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در سال تحصیلی جدید به 5 میلیون تومان افزایش یافته است.

مطیعی در ادامه درباره مبلغ وام ضروری نیز گفت: این وام از یک میلیون به ۳ تا ۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه بیان کرد: قیمت اجاره خوابگاه‌ها نیز امسال تا سقف ۲۵ درصد افزایش یافته است، اما شیوع کرونا و اسکان تعداد دانشجوی کمتر منجر به افزایش دریافت اجاره از دانشجویان خوابگاهی نمی‌شود.

اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها ۴۰ تا ۵۰ روزه است

وی در ادامه درباره نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها نیز گفت: اسکان دانشجویان خوابگاهی در سال جدید نوبت‌بندی شده است. معاونین دانشجویی هر دانشگاه باید ظرفیت خوابگاه با لزوم توجه به تدابیر بهداشتی را مد نظر قرار داده و به معاونین آموزشی اعلام کنند. بعد از این پروسه معاونان آموزشی بر اساس میزان نیاز دانشجو اولویت بندی اسکان را مشخص کنند. اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها ۴۰ تا ۵۰ روزه است و بر اساس مدت زمان اسکان از دانشجو هزینه دریافت می‌شود.

کد خبر 554744 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو وام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه های ایران دانشگاه دانشجو وام سال تحصیلی جدید افزایش یافته اسکان دانشجویان میلیون تومان خوابگاه ها نوع وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

به گزارش خبگزاری مهر، دکتر علی اکبر محمدی افزود: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواستهای ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

کد خبر 6089570

دیگر خبرها

  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند