Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به مهمترین محور‌های سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، ازجمله فرازی که به احیای داعش توسط آمریکا در منطقه اشاره داشت، گفت: آمریکایی‌ها دنبال احیای داعش هستند و وقتی داعش در منطقه‌ای احیا می‌شود تأثیر خود را در دیگر بخش‌ها را نیز می‌گذارد، سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مهمترین محور‌های سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، ازجمله فرازی که به احیای داعش توسط آمریکا در منطقه اشاره داشت، اظهار کرد: آمریکایی‌ها دنبال احیای داعش هستند و وقتی داعش در منطقه‌ای احیا می‌شود تأثیر خود را در دیگر بخش‌ها را نیز می‌گذارد،

وی افزود: در واقع آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند تا بواسطه این گروهک تروریستی و جنایتکار به اهداف خود در منطقه برسند و بعداً به دلیل ضعفی که به وجود آمد و قدرت نمایی که مقاومت توانست در مقابل داعش داشته باشند، خود را مخالف داعش نشان دادند و به مقابله نظامی با داعش پرداختند که البته هیچ سند رسمی هم در این رابطه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: ترامپ در یک شوی رسانه‌ای اعلام کرد داعش را از بین بردیم اما حرکت‌هایی که در همین ماه‌های اخیر داعش در عراق انجام می‌دهد، نشان از این دارد که داعش بوسیله حزب بعث و با حمایت آمریکایی‌ها مجدداً در حال انجام اقدامات خرابکارانه در منطقه است.   بیشتر بخوانید:  ابعاد و سناریو‌های انفجار لبنان
صدرالحسینی خاطر نشان کرد: ناگفته نماند بعد از فرو افتادن پرچم داعش در عراق و سوریه؛ سال گذشته در تجمعاتی که با نظارت مستقیم آمریکایی‌ها در عراق انجام می‌شد، داعش پرچم‌اش را در برخی مناطق بالا برد و متاسفانه شاهد بودیم آنها تعدادی از شهروندان عراقی‌ خصوصاً یک جوان ۱۶ ساله را کشتند و پوستش را کندند و مدتی جسد او را در یکی از خیابان‌ها آویختند و مسئولیت این اقدام شنیع را نیز برعهده گرفتند. 

صدرالحسینی در عین حال  تصریح کرد:‌سید حسن نصرالله در این باره هشدار داد که نباید نسبت به تکثیر نیروها و اقدامات آینده داعش بی‌تفاوت بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره این بخش از صحبت‌های سید حسن نصرالله که گفت «در طرح مکرون دنبال روی کارآوردن اقلیت به جای اکثریت در لبنان هستند» نیز عنوان کرد: پس از سفر دوم مکرون به لبنان و اقداماتش، سید حسن نصرالله اعلام کرد، بخش قابل توجهی از نیرو‌های سیاسی اجتماعی لبنان در دو حزب امل و حزب الله در جریان تقسیم قدرت نادیده گرفته شده‌اند.    وی در پایان بیان داشت: در حقیقت چهره واقعی مکرون به لبنان، از همان سفر اولش برای تحلیلگران سیاسی مشخص بود این که او در حال انجام یک مأموریت آمریکایی است اما سید حسن نصرالله نیز هوشمندانه به بیانات او واکنش نشان داد.
انتهای پیام/ برچسب ها: سیدرضا صدرالحسینی حزب الله لبنان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حزب الله لبنان سید حسن نصرالله آمریکایی ها احیای داعش حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد