Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس مرکز کشاورزی مبارک‌آباد شهرستان قیروکارزین در استان فارس، گفت: با استفاده از پهپاد و فناوری‌های نوین، امکان سمپاشی مزارع با هزینه کمتر و در زمان کوتاهتر فراهم شده است.

مهدی انصاری دوشنبه ۱۴ مهر به خبرنگاران گفت: سمپاشی با استفاده از پهپاد در مزارع مبارک‌آباد اجرایی و کار به شکل آزمایشی از مزارع کلم در این منطقه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری با بیان اینکه، پهپاد استفاده شده در این عملیات سمپاشی، نوع بومی‌سازی شده است، گفت: استفاده از این پهپاد و نمایش توانمندی آن در راستای ترویج به کار گیری فن آوری های نوین در کشاورزی منطقه انجام شده است.

انصاری افزود: صرفه جویی در مصرف آب، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، کاهش خسارت له شدگی ناشی از حذف تردد ماشین آلات کشاورزی و به طور کلی کاهش هزینه تولید محصول از مهم ترین مزایای استفاده از پهپادها است.

وی اضافه کرد: بعضا افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، کاهش زمان مورد نیاز و توجه به سلامت کاربران دستگاه سمپاش از دیگر محاسن استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع خواهد بود.

انصاری تاکید کرد: کشاورزان علاقه مند به خرید پهپاد پس از اخذ مشاوره های فنی و با گذراندن دوره آموزشی لازم و سپری کردن مراحل ویژه می توانند از تسهیلات کم بهره برای خرید دستگاه بهره مند شوند.

رونمایی از پهپاد کشاورزی ایرانی تا پایان مهر

نماینده شرکت دانش‌بنیان شریف اگربات در استان فارس نیز گفت: این شرکت به دنبال هوشمند سازی کشاورزی است از این رو پهپاد کشاورزی DJI Agras T۱۶  در این شرکت شبیه سازی شده و تا پایان مهر ماه به بازار می آید. 

سجاد جاویدی در حاشیه سمپاشی و محلول پاشی آزمایشی مزارع کلم منطقه مبارک آباد، گفت: پهپاد بومی شده ۴۰ درصد ارزان تر از نمونه خارجی آن است و قیمت تمام شده آن برای یک دستگاه با ظرفیت حمل ۱۶ لیتر حدود ۳۵۰ میلیون تومان بر آورد می شود.

او با بیان اینکه در کشاورزی هوشمند نظارت و مدیریت مزارع با در اختیار قرار گرفتن لحظه‌ای اطلاعات آسان می شود، تصریح کرد: پهپاد T۱۶ از سرعت بالایی برخوردار و اولویت کاربرد آن در مزارع است و می تواند در هر ۱۵ دقیقه یک و نیم هکتار از مزرعه را مورد پاشش کامل قرار دهد. 

جاویدی با اشاره به اینکه کاربرد پهپاد در مزارعی که خسارت های ناشی از لهیدگی محصول در آن به واسطه عبور و مرور ادوات سمپاشی زیاد است، بسیار حائز اهمیت بوده، ابراز کرد: امیدواریم با استفاده از این فن آوری نوین، در مزارع هزینه تولید محصولات کشاورزی را کاهش دهیم. 

به گفته او؛ هزینه استفاده از پهپاد به منظور سمپاشی یا محلول پاشی در هر هکتار از مزارع و باغ ها به واسطه سطح مورد نظر و عوارض موجود در زمین متفاوت است و مبلغی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان را در بر می گیرد.

جاویدی گفت: پرواز پهپاد ها ( پرنده هدایت پذیر از دور) با کاربرد کشاورزی تحت نظارت مرکز ساماندهی پهپاد های غیر نظامی کشور و کار گروه پهپاد های اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران است.

به گزارش ایسنا، شهرستان قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده و از مناطق مهم در تولید محصولات زراعی و باغی استان فارس و کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان قیروکارزین سمپاشي پهپاد کشاورزی استفاده از پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود: همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • تصاویر هوایی یافتن یسنا از مزارع کشاورزی توسط خلبان پلاگلایدر + ویدئو
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان