Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی الوائلی» تحلیلگر امنیتی عراق درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی مستقر در نوار مرزی میان عراق و سوریه هشدار داد و پیش‌بینی کرد که نیروهای آمریکایی احتمالا بار دیگر بازی را از سر خواهند گرفت و پس از هدف قراردادن نیروهای الحشد مدعی می‌شوند که اشتباهی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: دولت باید کلیه عملیات‌های نظامی نیروهای خارجی در خاک عراق را به استثنای عملیات‌هایی که به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح انجام می‌شود، متوقف کند.

الوائلی توضیح داد: دولت آمریکا، پس از آنکه الحشد الشعبی در نبرد علیه داعش پیروز شد، حمله علیه این سازمان را آغاز کرد و هر از گاهی نیروهای این سازمان را به حمله به نیروهایش در مناطق مختلف و پایگاه‌های نظامی متعدد متهم کرد و همین بهانه موجب شده تا نیروهای الحشد الشعبی را در نوار مرزی با سوریه در تیررس جنگنده‌های خود قرار دهد.

این کارشناس امنیتی عراق افزود: دولت باید سیستم‌های پیشرفته نظارتی و راداری را در اختیار الحشد الشعبی قرار دهد تا این سازمان هرگونه تحرکات جنگنده‌های آمریکایی را رصد کند به‌ویژه که واشنگتن اغلب در مناطق مختلف الحشد الشعبی را هدف قرار می‌دهد و سپس این حمله خود را توجیه و اعلام می‌کند که مقرهای الحشد را به اشتباه نشانه گرفته است.

الحشد الشعبی با مشارکت دیگر ارکان نیروهای مسلح عراق طی دو سه سال اخیر با وجود اعلام پایان داعش در این کشور در جنگ با بقایای این گروهک تروریستی در مناطق حساس و راهبردی عراق بسیار موفق عمل کرده است تا جایی که توجیه ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با داعش برای بقای خود در عراق به بهانه مبارزه با داعش را زیر سوال برده است.

کارشناسان معتقدند، نقش گروه‌های الحشد الشعبی عراق در مبارزه با داعش موجب ناکام ماندن نقشه آمریکا برای ماندن در عراق و تلاش برای تجزیه این کشور شده از همین رو در مقطع اخیر که تقاضای مردمی از دولت عراق برای اخراج نظامیان خارجی افزایش یافته، محور آمریکایی با پشتیبانی رسانه‌های خود درصدد تخریب چهره الحشد و حذف آن از عرصه عراق است.

این در حالی است که مردم عراق حضور نظامیان اشغالگر خارجی را عامل بی‌ثباتی کشورشان می‌دانند و به دنبال اقدام دی ماه سال ۱۳۹۸ آمریکا در نقض حاکمیت عراق و ترور شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی در عراق در حمله پهپادی تروریست‌های آمریکایی، پارلمان عراق طرح خروج نظامیان بیگانه از عراق را تصویب کرده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: الحشد الشعبی عراق آمریکا الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه

وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

وی اعلام کرد که این باند وابسته به داعش در حال آماده سازی خود برای انجام یک حمله تروریستی در ترکیه بودند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشورش با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است