Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس از اراک، چند ماهی‌ است که شیوع کرونا و به تعبیر مقام معظم رهبری این «ویروس منحوس» تمام دنیا را درگیر، بسیاری از خانواده‌ها را داغدار و یا راهی بیمارستان کرده است.
متاسفانه با شروع فصل پاییز شاهد اوج‌گیری این بیماری هستیم که لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به توصیه پزشکان را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امسال مردم شب‌های قدر و محرم خاص و متفاوت از سال‌های گذشته را تجربه کردند؛ عزاداری محدود و اشک‌هایی که با طلب شفای بیماران و زیارت اربعین از پشت ماسک‌ها سرازیر بود.
کسانی که چندین سال بود با هر سختی خود را به زیارت ارباب می‌رساند، امروز با دیدن تصاویر مسیر پیاده‌روی اربعین داغ دل‌شان تازه و اشک‌شان روان است.
عشق ارباب پیر و جوان، سالم و بیمار، مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد، خانواده‌هایی که با خردسالان خود، جانبازانی که با پاهای جامانده در روزهای جنگ، زوج‌های جوانی که دعای ارباب را ضامن زندگی خود کرده و... همه پای در مسیر عاشقی گذاشته و سختی راه را به قیمت شیرینی زیارت به جان می‌خریدند.

اما امسال که زیارت اربعین را با تاکید مقام معظم رهبری از خانه باید خواند و از این فراق اشک ریخت، مردم ارادت خود به ارباب را به گونه‌ای دیگر و با شرکت در رزمایش کمک مومنانه، یاری کادر درمان و کمک به خانواده‌‌های نیازمند نشان می‌دهند.

از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس منحوس مردم پای کار آمده و به یاری هموطنان خود شتافتند، از کارگاه خیاطی کوچک در منازل گرفته تا اختراع دستگاه‌های هوشمند ضدعفونی کننده؛ بسیاری از بیماران بهبود یافته کرونا با اهدای پلاسما، شکرانه سلامت خود را به جا آورده و هر فردی به هر طریقی در این میدان جنگید تا سلامت جامعه حفظ شود.
در این مدت روایت‌های بسیاری از روی خوش کرونا، از کمک و از خودگذشتگی در این میدان شنیدیم و درس گرفتیم.
این بار پای صحبت طلبه جوانی نشستیم که از سال ۸۷ وارد حوزه علمیه شده و توفیق سربازی امام زمان(عج) را آرزوی بزرگ خود می‌داند.
حجت الاسلام سعید عاشوری سال ۹۷ از حوزه علمیه فارغ‌التحصیل شده و موسسه خیریه کریم آل طاها را به همت دوستان طلبه خود راه‌اندازی کرده است.
این موسسه خیریه حدود ۳ سال بدون مجوز رسمی فعالیت کرده، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، موفق به اخذ مجوز از کمیته امداد، سپاه روح‌الله، بسیج طلاب، سازمان بهزیستی و اداره اوقاف شده است.

عاشوری حوزه فعالیت‌های موسسه را اینگونه بیان می‌کند: با دوستان به این نتیجه رسیدیم که نباید تنها در تامین نیازهای مادی افراد فعالیت کنیم بلکه موضوعات فرهنگی و اجتماعی را نیز مدنظر قرار دهیم.

وی به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: اعضای موسسه در چند عرصه از جمله مشاوره به خانواده‌های درگیر معضلات اجتماعی مانند طلاق، ترک اعتیاد و اشتغال فعالیت می‌کنند.
عضو موسسه خیریه کریم آل طاها با بیان اینکه اشتغال هدف اصلی این موسسه است، ادامه داد: با همت واحد خواهران موسسه کریم آل طاها کارگاه خیاطی برای زنان سرپرست خانوار و افراد نیازمند راه‌اندازی شده که امیدواریم با حمایت مسئولان مقدمات ارتقاء اینگونه اشتغال‌های خانگی فراهم شود.

 با همت واحد خواهران موسسه کریم آل طاها کارگاه خیاطی برای زنان سرپرست خانوار و افراد نیازمند راه‌اندازی شد

 

عاشوری خاطرنشان می‌کند: ۵۰۰ نفر غیرمستقیم با درآمد ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان و ۱۲ نفر مستقیم با درآمد ۱.۵ تا ۲ میلیون تومانی در این کارگاه خیاطی مشغول هستند.

وی عنوان می‌کند: توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمند کمک‌کننده بوده اما مُسکن موقت است، برای درمان نخست باید نگاه به معضلات اجتماعی را تغییر داده و در گام دوم برای خانواده‌های نیازمند اشتغال ایجاد کنیم.

عضو موسسه خیریه کریم آل طاها می‌گوید: در حال حاضر ۱۹۰ خانواده نیازمند زیر پوشش این موسسه است که براساس اولویت‌بندی کمک‌های مردمی در بین این خانواده‌ها توزیع می‌شود.
عاشوری توزیع نادرست را عامل زیر سوال رفتن کمک‌ها دانسته و بیان می‌کند: کمک‌های مردمی بسیار زیاد و مطلوب بوده اما توزیع نادرست و احساسی این اقدامات را هدر می‌دهد.

وی عنوان می‌کند: به همت اعضای موسسه و دیگر موسسات خیریه فعال  ۳۵۰۰ پرس غذا در ۱۵ ماه مبارک رمضان و ۷۵۰۰ پرس در عید غدیر تهیه و توزیع شد.

 

 

عضو موسسه خیریه کریم آل طاها میانگین سنی اعضای موسسه را ۲۵ تا ۳۸ بیان کرد و ادامه داد: متاسفانه با شیوع کرونا تعداد نیازمندان بیشتر شد البته همت مردم برای یاری رساندن هم بیشتر شد؛ موسسه خیریه کریم آل طاها در نخستین گام نسبت به گندزدایی و ضدعفونی اقدام کرده سپس ۱۲ کارگاه خیاطی را با تولید روزانه ۱۵۰۰ ماسک راه‌اندازی کرد.

عاشوری می‌افزاید: ۱۵ دستگاه تولید دستکش یک بار مصرف و تولید روزانه ۲۵۰۰ جفت دستکش، بیش از ۷ میلیون تسویه حساب دفتری خانواده‌های نیازمند، ۷۰ میلیون تومان هزینه لباس شب عید خانواده‌های نیازمند از دیگر اقدامات موسسه خیریه آل طاها در میدان مبارزه با کرونا به شمار می‌رود.

وی تصریح می‌کند: توزیع بیش از ۸۰۰ سبد غذایی در ۴ مرحله و خرید لوازم تحریر برای ۶۰ خانواده دارای فرزندان محصل نیز در دستور کار قرار گرفت.

خانواده نیازمندی بود که در خانه ۳۵ متری و با شرایط سختی زندگی می‌کردند با کمک موسسه پدر خانواده به عنوان نگهبان ساختمان و دختر برای شغل پرستاری از بیمار معرفی و بسیاری از مشکلاتشان برطرف شد

این طلبه جهادی می‌گوید: ایجاد اشتغال مهم‌ترین دغدغه این موسسه است؛ خانواده نیازمندی که در خانه ۳۵ متری و با شرایط سختی زندگی می‌کردند با کمک موسسه پدر خانواده به عنوان نگهبان ساختمان و دختر برای شغل پرستاری از بیمار معرفی و بسیاری از مشکلاتشان برطرف شد.

عضو موسسه خیریه کریم آل طاها بیان می‌کند: فعالیت در کارهای خدماتی بیمارستان آیت‌الله خوانساری و غسل متوفیان هم از دیگر اقدامات اعضای این موسسه بود اما از برخی مسئولان گلایه‌مندیم که با اعضای داوطلب موسسه برای غسل متوفیان همکاری لازم را نداشتند.
عاشوری که با شهریه طلبگی، تبلیغ و سخنرانی تامین معاش می‌کند، معتقد است چرخ زندگی را خدا می‌چرخاند و لطف خداوند بود که در راه طلبگی قدم گذاشته است.
وی همواره عاقبت بخیری دو فرزند دخترش را همواره از خداوند طلب می‌کند و امیدوار است که در مسیر سربازی امام زمان (عج) گام بردارند.

این طلبه جهادی مهم‌ترین آسیب امروز را شکاف بین مردم و طلاب دانسته و می‌گوید: دشمن به دنبال این است با پاشیدن بذر بدبینی و سوءظن در جامعه، مردم را بی‌اعتماد کند، اما کرونا درس‌‌های بسیاری داشت و باعث شد مردم قدر یکدیگر را بدانند.

عاشوری خاطرنشان می‌کند: اگر به ۱۲ سال پیش برگردم، باز هم مسیر طلبگی را با تلاش بیشتر برای فعالیت‌های خیریه انتخاب می‌کنم که افتخاری بزرگ در زندگی است.
از این دست جوانان والاهمت در گوشه و کنار این کشور کم نبوده که با قصه‌های متفاوت اما با یک هدف واحد در مسیر خدمت به خلق تلاش می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اراک اربعین بیماران تسویه حساب دفتری نیازمندان فارس اراک خانواده نیازمند کارگاه خیاطی راه اندازی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجر شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است. شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسئولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند. خود فرهنگ سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعا در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روز‌ها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم