Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:24:34 GMT

تظاهرات سودانی‌ها علیه توافق صلح جوبا

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۱۳۵۳

سودانی‌های معترض به توافقنامه صلح جوبا که میان دولت این کشور و گروه‌های مسلح منعقد شده است، بندر پورت سودان جنوبی را بستند.

به گزارش ایسنا، سایت عربی ۲۱ اعلام کرد که سودانی‌ها در اعتراض به امضای توافقنامه روند شرق در جوبا بندر پورت سودان جنوبی را بستند.

در همین راستا، عبود الشربینی، رئیس سازمان بنادر دریایی سودان گفت: به منظور مخالفت با روند شرق در توافق صلح جوبا ورودی‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بندر پورت سودان جنوبی را به طور کامل بسته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روند شرق به نمایندگی از مردم شرق سودان نیست و ما با وابستگی به دستور کار خارجی مخالفیم.

الشربینی همچنین تأکید کرد که آنها تا زمان برآورده شدن خواسته‌هایشان مبنی بر لغو روند شرق در توافقنامه و عدم وابستگی به طرح‌های خارجی، به تظاهرات ادامه خواهند داد.

وی در ادامه تصریح کرد: روند شرق به نمایندگی از ما نیست؛ چراکه مورد حمایت خارج است. تمامی طرح‌های خارجی بنادر سودان را هدف گرفته‌اند و ما اجازه تحقق این هدف را نخواهیم داد.

آوریل گذشته منابع رسانه‌ای از فروش بندر پورت سودان به امارات توسط محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان پرده برداشته بودند.

نمایندگان دولت سودان و چند گروه مخالف اصلی شنبه توافقنامه نهایی صلح را در جوبا امضا کردند.

میانجی‌گری مذاکرات صلح سودان در جوبا بر پنج روند متمرکز است: روند منطقه دارفور (غرب)، روند دو استان کردفان جنوبی (جنوب) و النیل الازرق (جنوب شرقی)، روند شرق سودان، روند شمال سودان و روند مرکز سودان.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان مذاکرات صلح جوبا روند شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: ما سرکوب جوانان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را که برای محکوم کردن نسل‌کشی علیه فلسطینیان بیرون آمده‌اند، محکوم می‌کنیم.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد: احترام کامل خود را به جوانان آمریکایی اعلام می‌کنیم. آنها در مبارزه خود برای برقراری صلح مستحق احترام هستند.

مادورو از جوانان سراسر جهان خواست تا به خیابان‌ها بیایند و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

دانشجویان آمریکایی ۱۸ آوریل جاری در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برای اعلام مخالفت خود با جنگ علیه نوار غزه تجمع کرده و از مدیران دانشگاه خود خواستند همکاری‌های آکادمیک‌شان با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و سرمایه‌های خود را از شرکت‌هایی که حامی اشغال اراضی فلسطینی هستند، خارج کنند.

پس از مداخله نیروهای پلیس و بازداشت ده‌ها دانشجوی آمریکایی، خشم در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف این کشور رسید.

در ادامه جنبش دانشجویی بی‌سابقه‌ای در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی به دانشگاه‌های کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آلمان کشیده شد و همگی آنها اکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در حمایت از ساکنان غزه و درخواست برای توقف جنگ در این منطقه و تحریم شرکت‌هایی هستند که سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند