Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه امسال همه زائر امام حسین (ع) خواهند شد، گفت: مراسم زیارت اربعین ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه از رسانه ملی پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی روز دوشنبه ۱۴ مهرماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: روز اربعین روز بزرگی و با عظمتی در فرهنگ شیعه محسوب می‌شود و یکی از مهمترین اعمال این روز، زیارت اربعین است که در روایات به عنوان نشانه شیعه از او یاد شده و در حقیقت به عنوان یک سنت در تاریخ شیعه توسط معصومین برای ما ترسیم و تبیین شده و در سال‌های اخیر اربعین حال و هوای ویژه ای پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با بیان اینکه هر سال افتخار بود که شیعیان و مسلمانان ایران و حتی برخی از مذاهب دیگر هم با پای پیاده به زیارت اربعین مشرف می‌شدند، گفت: امسال به دلیل ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی با کمال تأسف مردم عزیز ایران از این فیض محروم شدند ولی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هر خانه می‌تواند تبدیل به یک حسینیه و یک محفل حسینی برپا شود و زیارت اربعین در خانه‌ها و خانوادگی برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده ان شاءالله زیارت اربعین به طور مستقیم از اماکن مقدس مثل مشهد، قم و عتبات عالیات از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش خواهد شد و مردم عزیز ما در خانه‌های خودشان به همراه خانواده‌ها می‌توانند زائر اربعین باشند و دلشان را راهی کربلا کنند.

وی یادآور شد: پنجشنبه ۱۷ مهرماه که روز اربعین حسینی است از ساعت ۱۰ صبح سراسر ایران اسلامی به زیارت خانه امام حسین علیه السلام تبدیل و همه زائر بیت‌الله می‌شوند و بدیهی است که گلدسته‌های مساجد و بقاع متبرکه و اماکن عمومی به وسیله سیستم‌های صوتی زیارت اربعین را پخش و فضای شهرها معطر به عطر حسینی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعين حسيني زیارت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی