Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@01:42:48 GMT

ابراهیم حقیقی و طراحی صحنه هایش

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۰۸۳۱

ابراهیم حقیقی و طراحی صحنه هایش

۱۳مهر ماه، سالروز ولادت «ابراهیم حقیقی»، عضو هیئت موسس و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، ۱۳ مهرماه ۱۳۲۸ ابراهیم حقیقی از مادری گیلانی در تهران متولدشد. وی پس از دریافت دیپلم ریاضی، وارد دانشکده معماری دانشگاه هنرهای زیبای تهران شد و در سال ۱۳۵۴ توانست در مقطع کارشناسی ارشد معماری فارغ التحصیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ابراهیم حقیقی» عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن فیلمسازان مستند ایران است. وی، از سال ۱۳۴۷ تاکنون طراح کتاب و مجلات گوناگون بوده‌است نظیر؛ «سیمایی از ادبیات معاصر ایران، نقاشی های یرواند، سیمایی از هنرمندان سینمای تئاتر ایران، ماسوله، ایران گل محبوب من، معماران ایران و... .

 

حقیقی، برای فیلم، سریال و نمایش‌های مختلف، طراحی صحنه کرده‌ و برای فیلم‌ها و سریال‌های زیادی تیتراژ ساخته‌است نظیر چاه غریب، خانه ام ابری، آنم آرزوست، مستند مددکاری اجتماعی، مصیبت کبک ها، انیمیشن علی کوچولو، روسری آبی و... .

 

وی تالیفات زیادی هم دارد همچون؛ نشانه ها، بارون، عکاسی، خط نگاره ها، پوسترهای تئاتر، گزیده آثار ۳۷ سال طراحی و کتاب حقیقی.

 

حقیقی نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کرده و جوایز زیادی را نیز به‌دست آورده‌ است. جایزه صدسالگی سینما برای تیتراژ فیلم «زیر پوست شهر»، جایزه تقدیر ویژه داوران برای پوستر «همه انسان ها برابرند» در بلژیک و به سال ۱۳۸۳، دیپلم ویژه گرافیست برگزیده دومین نمایشگاه هنر گرافیک ایران در سال ۱۳۶۸، جایزه بهترین کتاب «اتللو» در اولین نمایشگاه هنر گرافیک ایران در سال ۱۳۶۶، جایزه بهترین آنونس فیلم «جاده های سرد» ششمین جشنواره فیلم فجر، دیپلم افتخار بهترین طراحی پوستر «تاتوره» پنجمین جشنواره فیلم فجر، دیپلم افتخار هفتمین جشنواره سینمای آزاد ۱۳۵۴ و جایزه دوم جشنواره سینمای آزاد تهران سال ۱۳۵۲.

پایان پیام/595

منبع: شبستان

کلیدواژه: ابراهیم حقیقی گرافیک ابراهیم حقیقی گرافیک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر ناپل میزبان بازی پرهیجان سردار آزمون و هم تیمی هایش در رم

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال ناپولی و آ اس رم ایتالیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در ورزشگاه «دیه‌گو آرماندو مارادونا» شهر ناپل پیگیری شد که با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید.

پائولو دیبالا (۵۹ - پنالتی) و تامی آبراهام برای رم و همچنین ماتیاس اولیویرا (۶۵) و اوسیمن (۸۵ - پنالتی) برای ناپولی گلزنی کردند.

سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران تا دقیقه ۶۹ برای رم بازی کرد که روی گل اول تیمش هم تأثیرگذار بود. مهاجم تیم ملی ایران در دقیقه ۵۶ با تأثیرگذاری روی توپ و خطای ژسوس مدافع ناپولی باعث گرفتن پنالتی برای تیمش شد تا پائولو دیبالا آن را تبدیل به گل نخست این بازی کند. تأثیرگذاری آزمون روی این گل باعث شد تا بار دیگر رسانه‌های فوتبال اروپا به خصوص کشور ایتالیا روی عملکرد این بازیکن زیر نظر دروسی سرمربی جالوروسی مانور دهند.

ناپولی و رم با این تساوی به ترتیب ۵۰ و ۵۹ امتیازی شدند. با این نتیجه شاگردان دروسی در جالوروسی همچنان امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل اینده اروپا هستند تا شاید بتوانند جایگاه پنجم خود را در جدول بهبود بخشند.

کد خبر 6091488

دیگر خبرها

  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • بندر ناپل میزبان بازی پرهیجان سردار آزمون و هم تیمی هایش در رم
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن