Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امورخارجه از آمادگی کشورمان برای حل منازعه قره باغ خبر داد و گفت: ایران طرحی را براساس حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، خروج نیروهای نظامی و آغاز مذاکرات آماده‌ کرده تا به این جنگ هرچه زودتر پایان دهد.

به گزارش ایمنا، سعید خطیب‌زاده صبح دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت اربعین حسینی، گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته که راهپیمایی بزرگ اربعین، این خروش عاشقان حسین (ع) در عراق از سراسر دنیا برگزار می‌شد، به دلیل شیوع کرونا امسال این اتفاق نمی‌افتد، اما دل‌های مؤمنان و دوستداران این امام، راهی کربلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران و نهادهای مختلف در تلاش هستند به‌رغم پروتکل‌های بهداشتی کرونا، فضای حسینی برپا باشد و امیدواریم سال آینده خبری از این ویروس شوم نباشد.

وی به تحولات دیپلماتیک هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در سیزدهم مهر، ظریف به نمایندگی از رئیس‌جمهوری سفر نیم روزه‌ای را به کویت انجام داد که برای همدردی با مردم کویت به مناسبت درگذشت امیر فقید این کشور انجام شد. ملاقاتی با امیر جدید کویت انجام شد و ضمن ابلاغ پیام تسلیت، حمایت ایران را ابلاغ کند همچنین او با نخست‌وزیر کویت هم دیدار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: همچنین محمد جواد ظریف با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با موضوع قره‌باغ گفت‌وگوی مفصلی داشتند. در دهم مهر هم ظریف با وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان گفت‌وگوی تلفنی داشتند. همچنین قبلاً به سفارت کویت رفتند و یادنامه امیر فقید این کشور را امضا کردند.

خطیب زاده با اشاره به تحولات قفقاز جنوبی و درگیری جمهوری آذربایجان و ارمنستان تصریح کرد: ایران تحولات مرزهای غربی را با حساسیت و دقت و در تماس نزدیک با همه طرف‌ها این مساله زیر نظر دارد. ایران از ابتدا اعلام کرد مسیر نظامی برای حل و فصل این منازعه قدیمی وجود ندارد.

وی با اشاره به مواضع ایران خاطرنشان کرد: ضمن تاکید و احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بر خروج نیروها از شهرهای اشغالی تاکید داریم. هرچه زودتر درگیری‌های نظامی برای گفت‌وگوهای سیاسی و زمان‌دار متوقف شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران آماده تلاش بر حل منازعه قره باغ است، گفت: ایران طرحی با جزئیات را آماده کرده است که با مشورت هر دو طرف، پیگیری می‌شود. امیدواریم طرفین از ادامه جنگ اجتناب کنند. حقوق اصلی مبنی بر عدم تعرض بر غیرنظامیان را رعایت کرده و متوجه باشند ایران نمی‌تواند درگیری در مرزهای خود را تحمل کند. با دقت به دوستان خود در هر دو کشور گفته‌ایم مراقبت لازم را داشته باشند.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی در مورد ادعای وزیر خارجه عربستان مبنی بر نقض تعهدات ایران در برجام و ضرورت برخورد با تهران اظهار کرد: احتمالاً عربستان سعودی و رژیم اشغالگر قدس آخرین کشورهایی هستند که درباره این موضوعات اظهارنظر کنند. آنها از همان ابتدا با هر گونه حل و فصل مسئله هسته‌ای مخالفت جدی داشتند و پنهان هم نمی‌کرده و نمی‌کنند. این اظهارات خنده‌دارتر از آن است که قابل جواب دادن باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت‌های مخفیانه ریاض در عرصه هسته‌ای هم یادآور شد: عربستان سعودی در چارچوب ان‌پی‌تی موظف به رعایت تعهداتش است. ما به دقت در حال بررسی تحولات مرتبط هستیم و به ریاض هم تذکر می‌دهیم که به تعهدات خود پایبند باشد و اجازه دهد مسیرهای حقوقی و بین‌المللی در مورد فعالیت‌های بعضاً پنهان و مخفیانه عربستان در مساله هسته‌ای را پیگیری شود. به نهادهای بین‌المللی هم گفتیم عربستان را نسبت به فعالیت‌های خود پاسخگو کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نقش ایران در حل منازعه قره باغ اظهار کرد: ایران یکی از کنشگران معدودی است با همه طرفین و کنشگران این موضوع اعم از دو طرف درگیر و طرف‌های دیگر منطقه‌ای روابط خوبی دارد. از این بعد، در جایگاه ویژه‌ای داشته و رسالت مهمی داریم.

خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایرنا

کد خبر 448111

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ارمنستان درگیری های ارمنستان و آذربایجان قره باغ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمهوری آذربایجان سخنگوی وزارت قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • ماجرای «میدان گازی آرش» در آستانه پیچیدگی؛ چه باید بکنیم؟
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری