Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: ۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به ساماندهی و حل مشکلات مناطق حاشیه‌نشین قزوین و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مکان‌ها اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مریم بیدخام امروز در نشست شناسایی نیازها و مشکلات مراکز فرهنگی و اجتماعی محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی استان قزوین اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی کشورهای در حال توسعه موضوع حاشیه‌نشینی است که باید برای حل آن به شکل جدی تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عدم توجه جدی به این مناطق می‌تواند تبعات زیاد اجتماعی و امنیتی به همراه داشته باشد، افزود: جمعیت قابل توجه این مناطق و مناسب نبودن وضعیت زیرساختی و کالبدی از جمله ضرورت‌های توجه به این مناطق است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: توجه جدی در اموری که به محلات حاشیه‌نشین مربوط می‌شود، می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار بوده و این محلات را از فهرست مکان‌های آسیب‌زا حذف کند.

این مقام مسئول، تدوین سند محلات حاشیه‌نشین استان را ضروری برشمرد و اضافه کرد: در عرصه بازآفرینی شهری، بازدید مشترک و هم‌افزایی جمعی میان دستگاه‌های متولی استان ایجاد شود تا همه دستگاه‌های متولی با احساس مسئولیت، به خدمت رسانی به اهالی ساکن در این محلات بپردازند.

وی تصریح کرد: در این راستا باید یک کارگروه تخصصی با حضور مدیران کل راه و شهر سازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دفتر اجتماعی تشکیل و با مشارکت تیم پژوهشی مناطق کمتر توسعه یافته استان، تعداد ساکنین این محلات، آسیب‌های موجود، کمبودها و زیرساخت‌های موجود در این مناطق را شناسایی کرده و با انعکاس وضعیت موجود به وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه نسبت به تامین اعتبار برای این مناطق اقدام کرد.

بیدخام عنوان کرد: امروزه حاشیه‌نشینی به‌عنوان یکی از مختصات و ویژگی‌های جوامع صنعتی و به تبع آن جوامع شهری همزمان با افزایش میزان رشد جمعیت شهری و تابع دو عامل مهم جریان‌های مهاجرتی و افزایش ناشی از نرخ رشد طبیعی جمعیت اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: قرار گرفتن قزوین در مجاورت تهران این استان را برای مهاجرت جذاب کرده و وجود مراکز صنعتی و کشاورزی موجب شده تا جمعیت حاشیه‌نشین را در نقاطی از قزوین به وفور شاهد باشیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به مناطق حاشیه‌ای دارد، افزود: اعتباری که امسال برای بحث اعتبارات تملک دارایی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی شده ۲۴ میلیارد ریال است که این اعتبارات عمرانی برای تامین و تجهیز مراکز فرهنگی اجتماعی محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی افزود: این مناطق شامل راه‌آهن، هادی آباد، باغ نشاط، چوبیندر، لالوها در شهر قزوین، اکبرآباد در اقبالیه و راه اک در تاکستان است.

بیدخام هدف از تشکیل این جلسه را تبیین دستور‌العمل اعتبار ابلاغی سازمان امور اجتماعی کشور، برای هر دستگاه در راستای ساماندهی مشکلات نواحی کمتر توسعه یافته از طریق خرید تجهیزات عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود با هم‌افزایی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، ساکنین این محلات بیشترین بهره را از این اعتبارات ببرند.

وی افزود: دستگاه‌های متولی که در دستورالعمل مشخص شده‌اند پس از احصاء نیازها جهت تجهیز و تکمیل مراکز فرهنگی و اجتماعی پس از تخصیص اعتبار یاد شده، نسبت به تجهیز مراکز مذکور اقدام خواهند کرد.

بیدخام تصریح کرد: از اعتبارات یاد شده همچنین پنج میلیارد ریال برای شهرستان آوج پیش‌بینی شده که با محوریت فرمانداری هزینه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: اعتبارات یاد شده در حوزه‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی، کتابخانه، ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراکز فرهنگی و هنری هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: محلات حاشیه نشین مراکز فرهنگی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی در یاسوج خبر داد و گفت: از این مبلغ تاکنون تنها ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در بازدید محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از مجتمع کلاس‌های درسی دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی اختصاص یافته که از این مبلغ تاکنون فقط 35 میلیارد تومان تخصیص یافته که در صورت تزریق اعتبار لازم پروژه‌های در دست اجرا سرعت می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه با حمایت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و با کمک اعتبارات استانی پروژه‌های دانشگاه یاسوج سرعت می‌گیرند، عنوان کرد: مجتمع درسی دانشگاه یاسوج با زیربنای پنج هزار و 800 متر مربع و پیشرفت 90 درصدی نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ضرورت دارد این مجمع کلاسی مهرماه به بهره‌برداری برسد و در اختیار دانشجویان قرار گیرد که از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم اعتبار لازم را اختصاص دهد.

احمدزاده همچنین در مراسم کلنگ‌زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: این پروژه با 50 میلیارد تومان اعتبار اولیه اجرای آن آغاز شد و البته اعتبارات دانشگاه یاسوج به خوبی دیده نشده بود

وی با بیان اینکه با تدبیر وزیر علوم 50 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه متاهلی در حال احداث اختصاص یافت، یادآور شد: مجوز ساخت دومین خوابگاه متاهلی داده شده و 50 میلیارد تومان اعتبار هم برای دومین خوابگاه دانشگاه در نظر گرفته شد.

احمد زاده با اشاره به اینکه اعتبارات دانشگاه پیش از این 100 میلیار تومان بود که سر جمع به 200 میلیارد تومان افزایش یافت، ادامه داد: خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج  با زیربنای 2 هزار و 620 متر مربع و با 35 واحد در 4 طبقه در حال احداث است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در آیین کلنگ زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: امیدواریم این پروژه که از اعتبارات سفر دور دوم رئیس جمهور به استان است هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد و مامن امنی برای تحصیل دانشجویان متاهل باشد.

محمدعلی زلفی گل ضمن قدردانی از اقدامات پیشین سیدعلی احمدزاده در راه‌اندازی دانشگاه قم و دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد یک چهره دانشگاهی است که قطعا در تخصیص های اعتبارات سفر رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دانشگاه یاسوج دارد.

زلفی گل با بیان اینکه هر چه نگاه به علم و دانش متفاوت‌تر باشد سرعت توسعه و رشد استان ارتقاء می یابد، گفت: خیر و برکت توسعه و رشد کمی و کیفی دانشگاه متوجه خود استان خواهد بود.

وزیر علوم در ادامه از خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج با زیربنای 2 هزار و 620 مربع و با 35 واحد در 4 طبقه از اعتبارات وزارت  ساخته می‌شود بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد