Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@14:05:04 GMT

تنها یک جایگاه CNG؛ سهم مردم کلانشهر جنوب شرق کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۳۲۶۱

تنها یک جایگاه CNG؛ سهم مردم کلانشهر جنوب شرق کشور

زاهدان تنها از یک جایگاه سوخت CNG برخوردار است که این موضوع به عنوان معضلی جدی در این کلانشهر خودنمایی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون،  کلان شهر زاهدان فقط یک جایگاه سوخت CNG دارد که این موضوع سبب معطلی شهروندان در صف های طولانی و گله‌مندی آنان از شرایط موجود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به منظور حل این مشکل مسئولان پخش فرآورده‌های نفتی باید مراحل و شرایط واگذاری جایگاه CNG را برای متقاضیان تسریع و تسهیل کنند، چرا که این موضوع باعث شده است تا در این شرایط کرونایی به دلیل کمبود جایگاه‌ها صف‌های طویل ایجاد شود و سلامت مردم به خطر بیفتد.

آزادمنش، یکی از رانندگان تاکسی در این باره گفت: شهر زاهدان با این وسعت و تعداد زیاد خودرو، تنها یک جایگاه سوخت دارد و ما رانندگان ناچاریم وقت بسیاری را در صف سوخت گیری بگذرانیم و در این هوای گرم، صف‌های طولانی را تحمل کنیم.

وی افزود: مسئولان باید برای احداث جایگاه های بیشتر در شهر چاره ای بیندیشند تا مردم ساعت ها در صف سوختگیری نباشند.

این راننده ادامه داد: شغلم رانندگی است و معیشتم از همین راه تامین می شود، اگر با هر بار سوختگیری، وقتم در صف ها تلف شود از کار و زندگی می مانم.

میری، یکی دیگر از شهروندان در این باره بیان کرد: شهر زاهدان به عنوان یک کلان شهر با این جمعیت باید چند جایگاه سوخت گاز داشته باشد، چراکه تعداد رانندگانی که از سوخت گاز استفاده می کنند، در حال افزایش است و این کمبود جایگاه سبب معطلی مردم در صف ها می شود.

وی خاطرنشان کرد: زاهدان با این وسعت باید چندین جایگاه سوخت داشته باشد، تا وقت و انرژی مردم در صف ها هدر نرود.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زاهدان در دی ماه سال گذشته گفته بود ۴۲ نفر متقاضی دریافت امتیاز تاسیس جایگاه سوخت CNG هستند که پنج نفر شرایط لازم را داشتند اما هنوز زاهدان، تنها یک جایگاه سوخت دارد.

۱۵مجوز CNG به استان اختصاص یافت

خسرو خلیلی، معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زاهدان درباره اقدام های انجام شده برای تاسیس جایگاه و رفع مشکلات مردم در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: احداث جایگاه CNG، صنعتی جدید در سیستان و بلوچستان است و هنوز استقبال زیادی از این موضوع نشده است، در بهمن سال گذشته مجوز هایی را دادند و در اردیبهشت فراخوان دادیم که ۲۹ متقاضی جدید وارد عمل شدند که با پیگیری انجام شده توانستیم ۱۵ تجهیزات رایگان برای کل استان بگیریم.

وی افزود: این تجهیزات رایگان ۸۰ درصد هزینه های ساخت جایگاه را پوشش می دهد، سرمایه گذاران را شناسایی کردیم و 29 متقاضی برای این کار داشتیم اما بیشترین مشکل در این راستا موضوع زمین و مالکیت آن است، متقاصیان باید زمین ملکی یا اجازه استفاده از زمین را داشته باشند که این باعث می شود نسبت به صدور مجوز ساخت عقب باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۵مجوز CNG برای استان گرفتیم که تخصیص داده شد، خاطرنشان کرد: کارگروه CNG توانست 15 مجوز رایگان شامل هشت مجوز برای منطقه نفتی زاهدان و هفت مجوز برای منطقه نفتی چابهار در جنوب بلوچستان اخذ کند.

خلیلی تاکید کرد: شهرداری زمین های متعددی برای ساخت جایگاه به ما معرفی کرد، اما برخی مشکل فنی یا تغییر کاربری دارند که مشکل در حال برطرف شدن است، مسئولان برای اینکه درآمد این کار برای شهرداری باشد به دنبال حل این موضوع برای خدمات بیشتر به مردم هستند.

وی اذعان کرد: همه تلاش ما براین است که راهگشا باشیم تا پروژه انجام شود، چهار مجوز جایگاه دومنظوره گرفتیم، اگر سرمایه گذاران جایگاه CNG بزنند در کنارش مجوز تاسیس جایگاه بنزین هم به آنها می دهیم که قراداد 2 مورد در دست انعقاد است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یک جایگاه سوخت جایگاه CNG

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم

انتشار تصاویری از لحظات ترسناک تخریب دیوار منازل مسکونی بر اثر طوفان باد و شن در زاهدان واکنش های زیادی را برانگیخت./ چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد