Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در جلسه شورای مهارت استان فارس که با حضور دکتر علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ تفاهم نامه سه جانبه‌ای به منظور همکاری ما بین وزارت نفت، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری فارس به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم نامه با موضوعات تاسیس و بهره برداری مرکز تخصصی مهارت آموزی نفت گاز و پتروشیمی در شهرستان کازرون، طراحی، تدوین و پیاده سازی نظام آموزش کارجویان و کارکنان شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با وزارت نفت، اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی متناسب با استاندارد‌های مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط بخش دولتی و بخش خصوصی دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اجرای آموزش‌های صلاحیت حرفه‌ای مشاغل مورد نیاز صنعت نفت، تبادل دانش فنی و افزایش توان علمی و فنی و تجربی مربیان سازمان و کارشناسان و متخصصان فعال در صنعت نفت، اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال به کار به امضا طرفین رسید.

عنایت الله رحیمی نیز در این جلسه با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه نوید بخش حرکت‌ها و فعالیت‌های نو در استان خواهد بود عنوان کرد: دیدگاه کلی حاکم بر استان مبنی بر همدلی، هم فکری و همراهی است و حرکت متعهدانه دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در زمینه توسعه فارس منجر به نتایج خوبی شده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه سرمایه هر جامعه نیروی انسانی آن است، آموزش این نیرو‌ها را یک سرمایه گذاری مولد و بلند مدت دانست و افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف بیانگر این حقیقت است که فرهنگ مهارت آموزی باید در سطوح ملی و استانی مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین به کسب رتبه اول یا برتر استان فارس در حوزه‌های مهارت آموزی، کارورزی و فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: کسب این رتبه‌ها باید سبب تغییر در میزان اشتغال و کارآموزی استان شود.

رحیمی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های نفتی و گازی و همچنین وجود صنعت پتروشیمی در استان فارس تربیت نیروی فنی و کارامد بر مبنای تقاضا در این حوزه می‌تواند موجب اشتغال زایی استان در این حوزه پیشرفته باشد.

او  با بیان اینکه توجه به توسعه این صنعت موجب ثروت آفرینی در استان خواهد شد به عبور ۸ خط لوله گاز فشار قوی از استان اشاره کرد و عنوان کرد: وجود این خطوط گازی فرصت‌هایی برای استان فارس خلق می‌کند که تا کنون چندان مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند برنامه ریزی و سیاستگذاری وزارت نفت است.

استاندار فارس ادامه داد: فارس به عنوان دومین تولید کننده گاز درکشورکمترین سطح اشتغال در این حوزه را داردو در صنایع پایین دستی نیز اقدام مهمی انجام نشده که اگر از سوی وزارت نفت مورد توجه قرار گیرد مبنای تحول استان خواهد شد.

او، همچنین به موضوع انتقال بخش‌هایی از حوزه‌های مدیریتی نفت و گاز به فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود این امر امکان پذیر و در عین حال اثرگذار است.

نماینده عالی دولت در استان فارس، با تاکید بر اینکه نقش ملی و منطقه‌ای فارس در اسناد بالا دستی باید مورد توجه باشد، بیان کرد: استان فارس پشتیبانی از پس کرانه‌های خلیج فارس و فعالیت‌های نفت و گاز در جنوب کشور را بر عهده دارد از این رو مجموعه‌های ملی باید یاری کننده و سرعت بخش این نقش و جایگاه باشند.

استاندار فارس با اشاره به سخنان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر اینکه دپارتمان ملی مهارت دیجیتال و دپارتمان ملی مهارت صنایع دستی کشور در استان فارس پایه‌گذاری می‌شود، یاد آور شد: توانمندی‌ها و زیرساحت‌های علمی استان فارس زمینه چنین اقداماتی را فراهم کرده است.

او ادامه داد: به دلیل فعالیت شایان توجه استان در عرصه دیجیتال و، چون شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزیده شده دو دپارتمان یاد شده را در این جغرافیا پایه‌گذاری می‌شود.

استاندار فارس همچنین از آموزش ۵ میلیون ۵۰۰ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت در بخش خصوصی استان فارس در شش ماهه نخست امسال خبر داد و این عملکرد را اقدامی خوب و اثر گذار برشمرد.

رحیمی گفت: استان فارس رتبه اول کشور در طرح ملی کارورزی و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را با ۵ هزار و ۵۳۱ قرار داد منعقده بین کارفرمایان و فارغ التحصیلان را کسب کرده است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار فارس اظهار کرد: میزان موجودی شناخته شده گاز در استان را ۲ میلیارد و ۲۰۰ متر مکعب گاز و یک و چهار دهم میلیون بشکه است.

او افزود: قطعا کمیته‌ها و کارگروه‌هایی عملیاتی کردن تصمیمات و وعده‌های مطرح شده در این جلسه را پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای استانداری فارس فنی و حرفه ای کشور استاندار فارس استان فارس وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/فارس استاندار فارس از انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه با هیئت‌های خارجی و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی طی دو روز نخست برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران خبر داد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در حاشیه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، نمایشگاه را فرصتی مناسب و بسیار ارزشمند برای به معرض دید رساندن تلاش‌ها و توانمندی‌های صادراتی استان فارس توصیف کرد و گفت: در طی دو روز نخست برگزاری نمایشگاه، ۶۴  مذاکره با هیئت‌های تجاری در غرفه توانمندی‌های استان فارس انجام شده است که در نتیجه آن ۱۸ تفاهم‌نامه با هیئت‌های خارجی به امضا رسید.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ۱۳ تفاهم‌نامه نیز با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های داخلی به سرانجام رسیده است، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه‌ها در آینده نزدیک به مرحله عقد قرارداد برسد و بتوان در مورد ارزش ریالی یا ارزی این تفاهم‌نامه‌ها اظهار نظر دقیق‌تری کرد.

وی با بیان اینکه این استان پهناور از ظرفیت‌های بالا و قابل توجهی برخوردار است، افزود: با این حال با محصولات فولاد و گیاهان دارویی تصمیم به حضور در نمایشگاه گرفتیم.

ایمانیه در عین حال بر این موضوع تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، در زمینه زنجیره ارزش گندم، زنجیره ارزش حلزون(آرایشی و بهداشتی) و زنجیره ارزش افزوده گردشگری و صنابع دستی نیز حضور جدی در نمایشگاه داشته باشد.

وی از تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در استان فارس خبر داد و گفت: زنجیره‌های ارزش می‌توانند زمینه صادرات هرچه بیشتر این‌گونه محصولات و افزایش تولید داخلی را فراهم کنند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رونمایی از سامانه هوشمند بازاریابی اشاره کرد و گفت: این سامانه به صورت هوشمند بازاریابی صادرات محصولات استان فارس را انجام می‌دهد؛ هر چند مذاکراتی هم برای ارایه خدمات بیشتر با اتاق‌های بازرگانی دیگر استان‌ها انجام خواهد شد تا صادرات به کشورهای دیگر مخصوصاً کشورهای همسایه افزایش یابد.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه ارزیابی‌تان از نمایشگاه و ظرفیت‌های ارائه شده استان فارس در آن چه بوده است، گفت: واقعیت این است که فارس استانی سرشار از نعمات و توانمندی‌هاست و طبیعتاً در عرصه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت، معدن، پزشکی، علمی و... حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ از همین‌رو به اعتقاد من اگر به جای یک غرفه در نمایشگاه همه فضا را هم دراختیار استان فارس قرار دهند باز هم حرف برای گفتن داریم.

وی با اشاره به اینکه غرفه استان فارس یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین غرفه‌های نمایشگاه به لحاظ حضور هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی بوده است، گفت: باید در پایان نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ها و قرارهای اولیه با سرمایه‌گذاران و صنعتگران دنبال شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همه توان خود را برای همکاری با سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات آن‌ها برای سرمایه‌گذاری به کار گیرند، تصریح کرد: موانع و بروکراسی‌های اداری باید از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته شود.

 ایمانیه در ادامه سرمایه‌گذاران را نیز مخاطب قرار داد و گفت: دفتر کار من به روی سرمایه‌گذاران باز است و چنانچه با مشکلی مواجه شوند این تعهد را می‌دهم که ظرف ۲۴ ساعت ضمن برگزاری جلسه با مدیر مربوطه، پیگیر رفع مشکلات آن‌ها باشم.

انعقاد تفاهم‌نامه ۵۰۰ میلیون دلاری برای تولید محصولات سلامت‌محور و توسعه مناطق محروم

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه ۵۰۰ میلیون دلاری با پارک صنایع پتروشیمی خواجه نصیر خبر داد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در مناطق محروم با هدف تولید محصولات دارویی و محصولات سلامت محور مشترک با پتروشیمی انجام شود.

به گفته استاندار فارس هدف دیگر این تفاهم‌نامه توسعه مناطق محروم استان فارس است که از طریق ایجاد واحدهای پتروشیمی محقق خواهد شد. طرف اول این تفاهم‌نامه قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر و طرف دوم پارک صنایع پتروشیمی خواجه نصیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی