Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@03:31:08 GMT

کار بزرگ جامعه ورزش؛ مرد اعدامی زنده ماند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۵۴۲۱

کار بزرگ جامعه ورزش؛ مرد اعدامی زنده ماند

دیه مرد میانسالی که در یک حادثه مرتکب قتل شده بود، با کمک جمعی از خیران و کمپین گسترده قهرمانان کشتی، دکتر بدن‌ساز ایرانی مقیم آمریکا و یک مربی فوتبال تأمین شد و به‌این‌ترتیب او از مرگ فاصله گرفت.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه شرق این فرد متهم است 17 سال قبل در جریان یک درگیری باعث مرگ جوانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس محتویات پرونده اصغر  سال ۱۳۸۲ سوار بر موتور‌سیکلت در خیابان‌های شهرستان شوشتر در حال رانندگی بود که ناگهان با یک خودروی سواری تصادف کرد. پس از این حادثه رانندگی، اصغر و راننده سواری با هم درگیر شدند. راننده سواری با یک چوب‌دستی که از اتومبیل خود بیرون آورده بود، به اصغر حمله کرد و ضرباتی زد. اصغر که عصبانی شده بود، در یک لحظه چوب‌دستی را از راننده سواری گرفت و چند ضربه به راننده خودروی سواری وارد کرد. یکی از ضربات اصغر به جمجمه راننده سواری برخورد کرد و او را به حالت کما برد.


پس از ۱۷ روز، راننده سواری بر اثر جراحت وارد‌شده به جمجمه‌اش در بیمارستان جان باخت و اصغر نیز متواری شد. این متهم هشت سال قبل از سوی مأموران پلیس دستگیر شد. با محاکمه حکم بر قصاص او صادر شد و رأی صادره نیز مورد تأیید قرار گرفت تا اینکه با مذاکره اولیای‌دم و مسئولان زندان اولیای‌دم قبول کردند در قبال دریافت دیه رضایت بدهند. این مبلغ یک میلیارد تومان تعیین شد؛ اما خانواده اصغر از عهده تأمین آن برنیامدند.


 آنها با فروختن اموالی که داشتند، توانستند بخشی از دیه را تأمین کنند. در این مدت خیران نیز کمک کردند و در نهایت 800 میلیون تومان تأمین شد؛ اما اصغر همچنان 200 میلیون تومان تا دوری از قصاص فاصله داشت. با انتشار این خبر در روزنامه «شرق» جمعی از کشتی‌گیران از‌جمله حمید سوریان و حسن یزدانی با انتشار این گزارش در صفحات اینستاگرام‌شان از مردم درخواست کمک کردند. 35 میلیون تومان از این مبلغ جمع‌آوری شده بود و یک بدنساز ایرانی که در آمریکا زندگی می‌کند، با امیر قلعه‌نویی تماس گرفت و از او خواست جزئیات بیشتری از زندگی این جوان در اختیار او قرار دهد که در نهایت امیر قلعه‌نویی نیز در تماس با حمید سوریان موضوع را پیگیر شده و در نهایت با کمک حمید سوریان، حسن یزدانی، امیر قلعه‌نویی و توضیحات آنها ، این فرد تصمیم گرفت مابقی دیه را نیز یک‌جا پرداخت کند. صبح دیروز با واریز مبلغ 147‌میلیون‌و 660 هزار تومان مابقی مبلغ دیه نیز تأمین و یک میلیارد کامل شد. به‌این‌ترتیب اصغر از قصاص دور شد و دوباره به زندگی بازگشت. در چند روز گذشته حمید سوریان، حسن یزدانی، علیرضا رضایی، محمد طلایی، غلامرضا محمدی، علی‌اکبر دودانگه، یونس امامی، محمد‌علی گرایی و علیرضا کریمی ورزشکارانی بودند که برای نجات جان اصغر تلاش زیادی کردند و در نهایت امیر قلعه‌نویی و و دوست بدنسازش  در این امر خیر شرکت کردند و اصغر را از مرگ نجات دادند.


خانواده اصغر با تشکر فراوان از مردم و خیران که برادرشان را به آنها برگرداندند، از کمپین اهالی کشتی تشکر کردند. خواهر اصغر در‌این‌باره گفت: مادر ما زنده نماند که مهربانی مردم را ببیند؛ اما دعای خیر ما همیشه بدرقه هم‌وطنان‌مان و دلاورمردان کشتی ایران است که برادرمان را به ما برگرداندند.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: امیر قلعه نویی راننده سواری حمید سوریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، این همایش ساعت ۷ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.
این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی آغاز  و برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، انجام ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و استون ویلا از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • راننده خودرو سبب مرگ پاکبان شد
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ جمعه ۷‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»