Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوبی گفت: پیش زمینه این کار انجام شده فکر می‌کنم در دوره وزارت جدید هم اگر این کار ادامه پیدا کند، احتمالا حدود یک ماه دیگر مقدمات آن انجام شود و از ابتدای آذرماه این کار عملیاتی می‌شود.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: وحید یعقوبی، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در گفتگو با بازارنیوز، از جایگزینی عرضه اختصاصی ورق فولادی در بورس کالا به جای مچینگ خبر داد و اظهار داشت: وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار، ابهاماتی پیرامون موضوع مچینگ مطرح کردند و بر اساس تصمیمات گرفته شده، مچینگ جای خود را به عرضه اختصاصی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عرضه اختصاصی همان بحث تخصیص سهمیه واحد‌های پایین دستی است، اما در قالب عرضه مستقیم در بورس کالاست تا فرایند عرضه و تقاضا شفاف‌تر می‌شود.

وی افزود: مثلا فرض کنید  فولاد مبارکه ورق گرم را برای تولیدکنندگان ورق سرد مچینگ می‌کرده، الان باید همان کار را در قالب بورس کالا، عرضه اختصاصی انجام دهد و به همان خریداران بر اساس ظرفیت‌های موردنیازشان ورق بفروشد.

یعقوبی ادامه داد: یک کارگروهی شامل وزارت صمت، فولاد مبارکه و تشکلی از صنایع مصرف کننده تشکیل شده است که در این رابطه به معاونت صنایع وزارت صمت حکمی داده شده تحت عنوان مدیریت تقاضای ورق فولادی تا  ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و بر اساس ظرفیت‌های شناسایی شده در آن کارگروه، به هر واحد تولیدی، ورق عرضه شود.

یعقوبی از پیشرفت ۷۰ درصدی کار خبر داد و اظهار داشت: پیش زمینه این کار انجام شده فکر می‌کنم در دوره وزارت جدید هم اگر این کار ادامه پیدا کند، احتمالا حدود یک ماه دیگر مقدمات آن انجام شود و از ابتدای آذرماه این کارعملیاتی می‌شود.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران پیرامون مشکل مچینگ در حال حاضر گفت: مچینگ در سیستم بورس به این معنی است که کالا را در بورس کالاعرضه می‌کنید، در زمان عرضه کسی از شما نمی‌خرد، بعد آن ظرفیت را بیرون از فضای بورس، به صورت مچینگ به متقاضیان می‌فروشید. اما واقعیتی که اکنون در مچینگ وجود دارد، اینگونه نیست. اگر محصولات را بورس عرضه کنند خریدار و متقاضی وجود دارد و خریداری می‌شود. با تغییر و تحولاتی که رخ خواهد داد، بساط مچینگ جمع شده و جای خود را به عرضه اختصاصی می‌دهد.

یعقوبی تاکید کرد: اصل مکانیسم مچینگ مشکلی ندارد، ولی این که سهمیه‌ها چگونه تعیین شود که تناسب و تعادل رعایت شود، همان چیزی است که معاونت صنایع وزارت صمت درگیر آن است. از ۱۰۶۶ مشتری فولاد مبارکه، ۷۰۰ مشتری پایش شده اند و ۳۰ درصد مابقی هم به زودی پایش خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: ۷۰ درصد از خریداران ورق گرم فولاد مبارکه در بورس، حدود ۶۶ شرکت بوده اند که این کارگروه با همکاری فولاد مبارکه، این شرکت‌ها را دسته بندی کرده و صورت مالی‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و تعیین ظرفیت انجام شده است و با این مکانیسم کسی نمی‌تواند بیشتر از ظرفیت ورق دریافت کند. برچسب ها: فولاد ، ورق فولادی ، وحید یعقوبی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KMF

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: فولاد ورق فولادی عرضه اختصاصی فولاد مبارکه بورس کالا ورق فولادی انجام شده وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید

بسیاری از رانندگان و مالکان خودروهای تجاری قصد دارند کشنده‌ای با کیفیت‌ مثل فاو J۶-۴۶۰ را مالک شوند ولی نسبت خرید در بورس کالا مردد و نگران هستند. - اخبار بازار -

برخی از آنها تصور می‌کند خرید کشنده در بورس کالا، کاری پیچیده و سخت است اما واقعیت این است که مراحل خرید خودرو در بورس کالا بسیار راحت‌تر از ساعت‌ها چانه‌زنی با دلال‌های خودور است.
حال اگر برای خرید کشنده فاو J6-460 در بورس کالا ابهام دارید، کافیست:
• پنج دقیقه یک ویدئو آموزشی که در سایت رسمی بورس کالا در بخش «خودرو» بارگذاری شده را تماشا کنید و صفر تا صد خرید خودرو بورس کالا را یاد بگیرد:
سری به سایت بورس کالا به آدرس ime.co.ir بزنید. از منوی بالای صفحه به قسمت «خودرو » بروید؛ پایین صفحه مراحل خرید خودرو توضیح داده شده و اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید، روی قسمت «بیشتر» بزنید تا ویدئو آموزشی پخش شود.
• می‌توانید از عاملیت‌های تجاری گروه بهمن بخواهید در این کار شما را راهنمایی کنند.
عاملیت‌های تجاری گروه بهمن در سراسر کشور، آمادگی دارند شما را در این خصوص راهنمایی کنند؛ بنابراین با مراجعه یا تماس با عاملیت‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار شما می‌گذارند.
• برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خودشان می‌دهند! با کارگزاری بورسی خودتان تماس بگیرید.
برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.
ضمن اینکه:
• در روز معامله بورس کالا نیازی نیست، تمام مبلغ کشنده فاو در حساب شما باشد! در این نوبت حداقل ده درصد مبلغ پایه خودرو در حساب شما باشد، می‌توانید در قیمت‌گذاری شرکت کنید که در این طرح فروش حدود 478 میلیون تومان می‌شود.
• معامله در بورس کالا در شرایط فعلی بازار، به صرفه است و نیازی نیست پولی که با زحمت بدست آوردید را به دلال‌ها بدهید. در بورس کالا شما خودتان تعیین کننده قیمت هستید اما وقتی محصول در اختیار دلال باشد، شما باید مطیع و تابع باشید.

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید