Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «اشرف غنی» که صبح امروز دوشنبه 14 مهرماه عازم کویت شده بود، با «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر جدید کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار اشرف غنی، با ابراز تسلیت برای درگذشت شیخ صباح احمد جابرالصباح امیر کویت، بر بهبود روابط دوجانبه میان افغانستان و کویت تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر کویت با آرزوی موفقیت و صلح برای افغانستان، از سفر اشرف غنی به این کشور قدردانی کرد.

رئیس جمهور افغانستان همچنین در ادامه سفر به کویت، با شیخ صباح الخالد الصباح، نخست وزیر کویت دیدار کرد. دوطرف در این دیدار بر بهبود روابط دو جانبه تأکید کردند.

نخست وزیر کویت با قدردانی از همدردی اشرف غنی برای درگذشت شیخ صباح احمد جابرالصباح، ابراز امیدواری کرد که افغانستان روزهای خوشی را در آینده ببیند.

همچنین اشرف غنی در این دیدار وحدت کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای صلح در افغانستان و ثبات منطقه و فراتر از آن حیاتی خواند و تاکید کرد صلح از آرزو به یک روند با پایان یافتن یک کشور حاکم، متحد، مستقل و دموکراتیک منتقل شده است.

وی افزود: ما برای پایان دادن به جنگ به دنبال یک توافق سیاسی هستیم، نه تنها بر صلح سازی بلکه در ایجاد صلح متمرکز شده‌ایم.

رئیس جمهور افغانستان همچنین در این دیدار با ابراز خرسندی از گسترش روابط دوجانبه با کویت، تاکید کرد افغانستان به‌دنبال سرمایه‌گذاری کویت در افغانستان بوده و از آن استقبال می‌کند. وی همچنین افزود که کشورش به‌دنبال صادرات محصولات کشاورزی به کویت است.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه همکاری طالبان و ترکیه

به نقل از خبرگزاری باختر، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روز‌های آتی پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه