Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:54:37 GMT

راهنمای خرید بخاری گلخانه ای

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۵۸۳۵

راهنمای خرید بخاری گلخانه ای

هیتر حرارتی از جمله کاربردی ترین تجهیزات گرمایشی به شمار می رود که فروش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. این سری از محصولات می توانند گرما را به صورت پاک و خالی از هر نوع آلودگی حاصل از احتراق تولید و به محیط منتشر کند. این امر باعث شده تا کاربران بتوانند از آن ها در محیط های حساسی مانند گلخانه، سالن پرورش قارچ و مرغداری ها بدون هیچ نگرانی بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای خرید بخاری گلخانه می بایست برخی نکات و  موارد در نظر گرفته شوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بررسی کوره

کوره از جمله قسمت هایی است که بیشتر از دیگر قطعات دچار خرابی می شود. چرا که آتش تولید شده توسط مشعل به داخل کوره دمیده می شود و تماس مستقیم با آتش به صورت دائمی می تواند باعث خوردگی و تخریب کامل کوره شود. گروه صنعتی EIG با نزدیک به 30 سال تجربه به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده انواع تجهیزات گرمایشی در ایران به شمار می رود. این شرکت از کوره استیل خالص در هیتر گلخانه ای خط تولید خود استفاده می کند که تا سالیان سال در تماس دائمی با آتش و حرارت بالا دچار خوردگی یا واکنش نمی شود. از این رو به هنگام خرید هیتر باید جنس کوره را به دقت مورد بررسی قرار دهید و به هیچ عنوان هیتر با کوره فولادی انتخاب نکنید. علاوه بر موارد ذکر شده در تمامی هیتر ها پاس یا همان کالکتور اول به کوره متصل می باشد از این رو توجه کنید پاس اول دستگاه مورد نظر تون حتماً مانند کوره از جنس استیل باشد تا از گزند خوردگی در برابر آتش در امان بماند.

بررسی بدنه 

یکی از مهم ترین مواردی که در تعیین کیفیت و عمر مفید هیتر ها دخیل می باشد جنس بدنه است. در واقع هیتر در دسته تجهیزات گلخانه قرار دارد و همانطور که میدانید گلخانه و سالن پرورش گیاه و قارچ محیطی بسیار مرطوب است، از این رو بدنه دستگاه به طور دائم با خطر زنگ زدگی یا تغییر حالت مواجه می باشد. 

بیشتر شرکت های تولید کننده هیتر حرارتی از بدنه گالوانیزه با پوشش رنگ کوره ای استفاده می کنند. این نوع بدنه با توجه به ویژگی های ساختاری که دارد در مواجهه با رطوبت یا در تماس مستقیم با آب به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نمی شود. همچنین بهره گیری از رنگ کوره ای بدنه را از گزند آسیب در برابر برخورد، خط و خش مصون نگه می دارد.

امنیت دستگاه 

هیتر گلخانه ای به طور دائم با آتش و دمای بسیار بالا سر و کار دارد، از این رو به هنگام انتخاب محصول باید از تدابیر امنیتی پیاده شده در طراحی آن آگاه باشید. کیفیت پایین در مونتاژ و ساخت محصول در کنار شرایط نامناسب محیط می تواند زمینه را برای بروز برخی خاطرات مانند آتش سوزی ایجاد نماید. 

یکی از مهم ترین لایه های امنیتی که باید در یک هیتر حرارتی در نظر گرفته شود بهره گیری از فیوز کم آمپر است. در واقع این قطعه به شکلی طراحی شده که در صورت وارد شدن ولتاژ بالاتر یا پایین تر از حد استاندارد به صورت اتوماتیک اقدامات لازم برای خاموش کردن برق هیتر را اعمال نماید.

در برخی از محصولات شرکت های بزرگ در کنار فیوز کم آمپر از ترمینال های مخصوص تحت عنوان RTP بهره گیری می شود که تقریباً همان کار را انجام می دهد، با این تفاوت که هنگام وارد شدن برق غیر استاندارد به سیستم هیتر، ترمینال RTP به صورت اتوماتیک از کار می افتد تا از عبور برق جلوگیری کند و بدین شکل هیتر خاموش می شود.

از جمله بخش هایی که می تواند در هیتر خطرساز باشد کوره دستگاه است. چنانچه دما در کوره از حد تعریف شده بالاتر برود علاوه بر تولید گرمای بیش از نیاز محیط می تواند خطرات دیگر را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل به طور معمول در قسمت کوره هیتر گلخانه ای یک ترموستات مخصوص نصب می شود که با توجه به دمای تعریف شده امنیت کوره را تامین می کند. این ترموستات در صورت افزایش بیش از حد حرارت کوره وارد عمل شده و فرمان خاموش باش هیتر را صادر می کند.

آخرین موردی که در رابطه با امنیت هیتر ها می توان مد نظر گرفت سوپاپ اطمینان می باشد. بر اساس استانداردهای جهانی تعبیه کردن سوپاپ اطمینان بر روی هیتر امری ضروری بوده و باید با رعایت تمامی اصول اعمال شود. سوپاپ اطمینان دارای حالت فنری بوده و در صورتی که گاز و هوا در قسمت کوره تجمع پیدا کند، سوپاپ تحت فشار قرار گرفته و فنر ان به سمت بیرون کشیده می شود تا بدین شکل فرایند تخلیه گاز و هوا انجام شود.

مشعل حرارتی 

از جمله مواردی که کاربر را انتخاب و خرید با محدودیت مواجه می کند سوخت مورد نیاز برای کارکرد هیتر می باشد. در این حالت اگر بودجه و یا امکانات فرد محدود باشد نمی تواند محصولی متناسب با مکان مورد نظر خود را انتخاب کند.

گروه صنعتی EIG برای رفاه حال کاربر بخاری گلخانه ای را بدون محدودیت سوخت مصرفی تولید می نماید. بدین شکل کاربر می تواند با توجه به سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارد این محصول را به همراه مشعل های گازی، گازوئیلی و یا دو گانه سوز خریداری کند.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش 

آخرین موردی که هنگام خرید هیتر گلخانه ای باید به آن توجه کنید، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده توسط شرکت تولید کننده می باشد.

گارانتی ارائه شده به همراه محصول به این معناست که شرکت تولید کننده موظف است از لحظه ای که شما دستگاه را خریداری میکنید تا پایان مدت زمان گارانتی در صورت بروز هرگونه مشکل، خرابی یا اختلال به صورت کاملاً رایگان دستگاه را عیب یابی کرده و اقدامات لازم برای تعمیر یا تعویض قطعات آن را اعمال نماید. از این رو گارانتی طولانی مدت در کنار پیشینه و عمر شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

گروه صنعتی EIG هیتر گلخانه ای را به همراه 24 ماه گارانتی طلایی و 10 سال خدمات پس از فروش عرضه می کند.

منبع: فارس

کلیدواژه: هیتر خوردگی تولید تولید کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و باهدف ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.
سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد .
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان بررسی شد که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود دو هزار گلخانه خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه‌های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی