Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان دبیر اجرایی سوگواره چاووشی خوانی «سوز فرات» از برگزاری آیین اختتامیه این سوگواره و انتخاب ۲۳ اثر برگزیده از میان ۵۱ اثر ارسال‌شده، خبر داد.

کوروش سلمانی دهبارز، ظهر امروز (۱۴ مهرماه)، در آیین اختتامیه سوگواره چاووشی خوانی «سوز فرات» در بندرعباس، اظهار کرد: ۴۸ شرکت‌کننده در مرحله اول این سوگواره ۵۱ اثر را به دبیرخانه ارسال کردند و پس از بررسی هیئت‌داوران، ۲۳ اثر در دو گروه سنی ۱۲ تا ۲۵ سال (الف) و ۲۵ سال به بالا (ب) به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس امینی‌زاده، شهردار بندرعباس نیز در این مراسم بیان کرد: درواقع چاووشی خوانی علاوه بر دعوت عمومی برای شرکت در عزای ائمه اطهار(ع)، به‌نوعی فراهم کردن قلوب عزاداران و ذاکران اهل‌بیت(ع) برای ورود به مرثیه و روضه سیدالشهدا (ع) است که از دیرباز توسط چاوش‌خوانان منطقه انجام می‌شود و قدمتی دیرینه دارد.

حجت‌الاسلام‌ احمد عامری سیاهویی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس نیز در این مراسم، تصریح کرد: اقداماتی را در خصوص احیای دوباره سنت‌های کهن بندرعباس شاهد هستیم که روبه پویایی و حرکت است.

وی اضافه کرد: سنت چاووشی خوانی جزو سنت‌های دیرین مردم بندرعباس است که طبق نقل تاریخ از زمان صفویه و قاجار آغاز شده، کار چاووش‌خوان  این است که هم زائر را بدرقه و هم به پیشباز می‌رود.

حامد رضوانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس نیز در این مراسم اظهار کرد: سوگواره چاووشی خوانی «سوز فرات» با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، تبیین سیره و معارف حسینی در آثار چاووشی خوانی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های چاووشی خوانان در ترویج فرهنگ و معارف حسینی برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از چاوش‌خوانان برگزیده تقدیر به عمل آمد؛ در رده سنی الف، «امیرحسین خاکی» از حسینیه سیدالشهدا روستای نصیرایی میناب رتبه اول، «امیرحسین جاور» از منبر مشهدی سکینه بندرعباس رتبه دوم و «مهدی رنجبر» از هیئت امام رضا(ع) میناب رتبه سوم را کسب کردند. همچنین در  رده سنی ب، «عبدالعلی بلوچ نژاد» از منبر مشهدی سکینه بندرعباس، «احمد خاکی» از حسینیه روستای نصیرایی میناب و «ابراهیم سالاری» از رودان به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

 در رده سنی الف، «علی‌اصغر شعبانی» از حسینیه سیدالشهدا بندرعباس و در رده سنی ب، «کیدی غریب زاده» از هشت بندی، برگزیده آراء مردمی شدند، همچنین هیئت‌داوران اولین سوگواره چاوشی خوانی «سوز فرات»، «احد آفتاب» و «نبی بختاری» در رده سنی الف و «محمدرضا ناصری دریایی» در رده سنی ب را شایسته تقدیر دانستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی فرهنگی و هنری رده سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد

 دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک با حضور رئیس و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس ، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های  روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولان مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد حضور تماشاگران متعاقب با آیین‌نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود