Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با بررسی و آنالیز تصادفات در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۴۷درصد از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و ۳۸درصد عابرین پیاده و ۱۵درصد راننده و سرنشین خودرو بودند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ۶۰ درصد تصادفات فوتی در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته که به ترتیب بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه فتح بیشترین حوادث رانندگی را دارند.

او گفت: بیشترین تصادفات فوتی در منطقه ۴ شهرداری تهران با ۱۱درصد از کل متوفیان، منطقه ۱۵ شهرداری۹درصد و منطقه ۱۹ شهرداری ۸درصد از کل متوفیان است.

سرهنگ موُمنی بیان کرد: به رانندگان وسایل نقلیه و سرنشنینان خودروها توصیه می‌شود که به هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود را بسته نگه دارند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگان از انجام کارهایی که باعث حواس پرتی آن‌ها به هنگام رانندگی می‌شود مانند خوردن و آشامیدن، صحبت کردن با تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و ... خودداری کنند.

او ادامه داد: رانندگان در سطح معابر به تابلو‌های تعیین مسیر و هشداری و در محل‌هایی مانند تفرجگاها، مراکز خرید و تجاری و فرهنگی و بازار که تردد عابران در آنجا بیشتر است، توجه کافی داشته باشند.

سرهنگ مومنی بیان کرد: همچنین رانندگان وسایل نقلیه هنگام نزدیک شدن به گذرگاه‌های عابر پیاده سرعت وسیله نقلیه را کاهش دهند.

او گفت: رانندگان موتورسیکلت باید از کلاه ایمنی استفاده کرده و از حرکت در خطوط ویژه اتوبوس خودداری کنند، همچنین در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ قرمز پشت خط ایست توقف کنند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر نباشیم.

بیشتر بخوانید

خطای انسانی مهم‌ترین علت تصادفات رانندگی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی تصادفات رانندگی پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی