Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عمدتاً روستاهای دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار و برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها از نعمت گاز طبیعی محروم هستند. - اخبار استانها -

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در مورد جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی کردستان اظهار داشت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان 100 درصد بوده که 31 شهر گازدار را در بر گرفته و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی با 93 درصد شامل ساکنان 1334 روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های فعال گازرسانی روستایی 60 پروژه است، افزود: مراحل مناقصه‌گذاری برای انتخاب پیمانکار جهت گازرسانی به 53 روستا دیگر نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 1550 روستای استان از قابلیت گازرسانی برخوردار است، خاطر نشان کرد: تا پایان سال 1400 کل این روستاها به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد.

1558 پروژه گازرسانی در استان کردستان اجرایی می‌شود86 درصد از روستاهای استان البرز از شبکه گازرسانی بهره‌مند شدند

وی با اشاره به حجم شبکه‌گذاری در سطح استان افزود: تاکنون 11 هزار و 116 کیلومتر شبکه توزیع گاز در کردستان اجرا شده که 7 هزار و 653 کیلومتر در روستاها و 3 هزار و 463 کیلومتر در شهرها صورت گرفته است.

فعله‌گری عنوان کرد: با برخورداری حدود 98 درصد از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی قفط 2 درصد از مردم از نعمت گاز طبیعی محرومند که عمدتاً روستاهای دارای جمعیت زیر 20 خانوار و برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد: 37 پروژه روستایی گازرسانی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و 3 پروژه روستایی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/483/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نعمت گاز طبیعی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمداشرفی با بیان اینکه در اجرای این پروژه بهسازی چشمه، احداث خط انتقال و شبکه توزیع و حفر چاه پیش بینی شده است، اظهار داشت: برای اجرا و اتمام این پروژه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: با اتمام و بهره برداری از این پروژه، یک هزار و ۴۴۹ خانوار روستایی با ۵ هزار و ۷۶۹ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه آبرسانی به مجتمع هاسون شهرستان ماکو نیز در دست اجرا است، افزود: این پروژه در حال حاضر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه ۱۸۵ خانوار با ۷۱۹ نفر جمعیت از آب شرب سالم بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند