Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@12:01:13 GMT

سپهر حیدری: پرسپولیس آبروی ایران در آسیاست

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۷۵۷۰

سپهر حیدری: پرسپولیس آبروی ایران در آسیاست

سپهر حیدری پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید که گل‌محمدی مربی موفقی است و برای تمجید از یک مربی «ویچ» در آخر اسم او لازم نیست!

به گزارش "ورزش سه"، سپهر حیدری پیشکسوت تیم پرسپولیس که این روزها به جرگه مربیان پیوسته و کار خود را در فوتبال پایه دنبال می‌کند، درخصوص لیگ قهرمانان آسیا و عملکرد فنی پرسپولیس اظهار نظر کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید که پرسپولیس بدون شک قهرمان آسیا خواهد شد و بازیکنان این تیم به چیزی جز قهرمانی رضایت نخواهند داد.

 

* نیمه اول بازی با التعاون را باید فاکتور بگیریم
تیم پرسپولیس با تغییرات زیادی که در ارنج تیمش داشت و تقریبا نصف تیم تغییر کرده بود واقعا کار خیلی سختی داشت که در زمان کم انتظار این را داشته باشیم که تیم هماهنگ شود. ولی من فکر میکنم که اگر نیمه اول بازی با التعاون را فاکتور بگیریم که آن هم بعضی از بازیکنان جدید هنوز جا نیفتاده بودند اما از نیمه دوم اولین بازی با التعاون در ترکیب جا افتادند. هم بازیکنان قدیم به بازیکنان جدید کمک کردند و هم بازیکنان جدید واقعا میخواستند با تمام وجودشان هر چه سریع تر به تیم کمک کنند و نشان بدهند بی دلیل نیست پیراهن پرسپولیس را به تن کرده اند.

 

* هر تیمی نمی‌تواند چهار گل به الشارجه بزند
فکر میکنم درایت کادرفنی و استفاده درست از ابزاری که برای بازی ها میخواست چه بازیکن جدید و چه بازیکن قدیم واقعا این ها هم همه هنر میخواهد و این هنر را کادرفنی تیم پرسپولیس به بهترین نحو نشان داد و بازی به بازی پرسپولیس بهتر شد واقعا اوج درخشش پرسپولیس جلوی الشارجه بود. الشارجه که چهارتا به الدحیل و شش تا به التعاون زده بود و هر تیمی نمیتواند به آن تیم چهار تا بزند، هر تیمی نمیتواند بلافاصله در بازی بعدش السد را شکست دهد. السد بنظر من قوی ترین رقیب پرسپولیس بود که در همه پست ها بازیکن با کیفیت داشت. مربی اش هم همینطور اما یحیی گل محمدی بی ادعا با کادر فنی اش و با درایتی که داشت این تیم را شکست داد. فکر میکنم ما جز یک بازی که به الدحیل باختیم و آن هم اتفاقاتش را خودتان در جریان هستید و جلوی النصر هم یک بازی بسیار هوشمندانه که چند دقیقه آخر ده نفره بودیم. بعد از یک لیگ فرسایشی، اوضاع کرونا و این همه خستگی هیچ وقت پرسپولیس از لحاظ بدنی کم نیاورد و هیچوقت هیچ اسید لاکتیکی در بدن بازیکنان پرسپولیس بخاطر غیرتی که داشتند تشکیل نشد آن هم به عشق هوادارانشان. واقعا دست مریزاد دارد پرسپولیس خیلی خوب بازی را مدیریت کرد و راه های نفوذ تیم حریف را بست. حالا جسته و گریخته حمدالله جدا میشد ولی بنظر ما باز هم قابل کنترل بود.

 

* تمام مدافعان عملکرد خوبی داشتند
من فکر میکنم هرکدام از بچه هایی که در خط دفاع پرسپولیس قرار گرفتند، چه سیدجلال حسینی، چه شجاع، چه کنعانی و دفاع راست و چپمان چه سعید آقایی و چه سیامک نعمتی و هرکسی که تغییر پست داد در این پست ها بنظر من عملکرد خوبی داشت. بنظر من تیم ما در فاز دفاعی خیلی خوب کار کرد یعنی یازده نفره خیلی خوب دفاع کردیم. هافبک های دفاعی خیلی خوب جلوی خط دفاع را پوشش دادند و این عملکرد واقعا یک عملکرد گروهی بود.

 

* تمرکز، رمز موفقیت پرسپولیس بود
اگر خود خط دفاعی را بخواهم آنالیز کنم واقعا هر سه تا دفاع وسط پرسپولیس و دفاع کنارش خیلی کم اشتباه بودند و این فقط بخاطر آن خواستن است یعنی با تمام وجود تمرکز کردند. بنظر من یکی از رموز موفقیت پرسپولیس در این جام داشتن تمرکز بالا در فاز دفاعی و فاز حمله بود.

 

* آمار پرسپولیس بی نظیر بود
هم شجاع هم کنعانی و حتی آن بازی که سیدجلال هم بازی میکرد وقتی شما تمرکز فوق العاده ای داری که در فاز دفاعی به هیچ وجه موقعیت به تیم حریف ندهی و در فاز حمله آن انگیزه را داری که بتوانی دروازه حریف را باز کنی  و یک کار بزرگ برای تیمت انجام دهی واقعا این اتفاق ها برایت پیش میاید. وقتی خودت را در یک موقعیت خوب قرار بدهی قطعا آن شانس را هم پیدا میکنی که گل بزنی و خب شجاع که دو گل بسیار باارزش زد، کنعانی هم در آن گل بازی آخر تاثیرگذار بود و حتی این دو نفر میتوانستند بیشتر هم گل بزنند. واقعا قابل تقدیر است. یک دفاع اول باید کار دفاعی اش را انجام بدهد که این دو نفر به خوبی انجام دادند و دوم بتواند در فاز حمله کمک کند که این دو نفر باز هم به بهترین نحو کمک کردند و این واقعا خیلی ایده آل است که شما دفاع به این با کیفیتی داشته باشی. یکی از رموز قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و رسیدن به فینال آسیا قطعا همین وجود دفاع های باکیفیت در تیم پرسپولیس است که آمار بی نظیری گذاشتند. در دو بازی دو پنالتی خوردند که یکی که اصلا پنالتی نبود و حالا اگر پنالتی هم باشد ما در موقعیتی تیمی گل نخوردیم و این خیلی باارزش است.

 

* گل‌محمدی حتما باید «ویچ» داشته باشد؟
درباره آقای گل‌محمدی، ایشان عملکردش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان فوق العاده بود. مگر او باید حتما پسوند «ویچ» داشته باشد که بیاییم بگوییم او باکیفیت است؟ گل‌محمدی خیلی ساده و بی آلایش آمد و علم و دانش خود را با زحمت و تمام وجود در واقعیت نشان داد. کاری که او کرد خیلی از مربیان بزرگ خارجی هم نمی‌توانستند انجام دهند، کار او فوق العاده قابل تقدیر است و در تاریخ ثبت می‌شود. سرمربی ایده هایش را پیاده می‌کند، شاید در بازی با استقلال هم چیزی دیده بود که آن تصمیمات را گرفت. ما در تمرینات نبودیم و نمی‌توانیم قضاوت کنیم. هیچ مربی دوست ندارد ارنج بد بگذارد و حتما با حساب کتاب آن ترکیب را گذاشت و بعد هم تغییر داد. آقای گل‌محمدی می‌داند چه می‌کند و کارش فوق العاده قابل تقدیر است و من به او خسته نباشید می‌گویم.

 

* گل‌محمدی از خریدها بازی خوبی گرفت
به نظرم خریدها همگی هوشمندانه بودند و بیشترشان بازیکنانی هستند که آقای گل‌محمدی با آن ها کار کرده و با شناخت آن‌ها را آورد. هم در فاز اخلاقی و هم فنی باکیفیت و یک وزنه هستند. هر کدام از این ها خیلی تاثیرگذار بودند و در لیگ قهرمانان هم در کوتاه ترین زمان تاثیر خود را گذاشتند. وقتی یک بازیکن در زمانی کوتاه این تاثیر را می‌گذارد، یعنی خیلی باکیفیت است. این هوش آقای گل‌محمدی را می‌رساند که خیلی خوب از بازیکنانی که خیلی ها فکر می‌کردند نمی‌توانند در پرسپولیس موفق باشند، بازی گرفته است.

 

* این تیم فقط جام می‌خواهد
این که در گذشته چه اتفاقی رخ داده را باید بنشینیم و جز به جز باز کنیم اگر بخواهیم درباره این پرسپولیس صحبت کنیم، اگر این پرسپولیس همیشه مثل خودش باشد، هیچ فرقی نمیکند که تیم از شرق بیاید یا از غرب. نه این که من از روی تعصب بگویم بلکه چون بازیکنان در دفاع و حمله هماهنگی خوبی دارند این را می‌گویم. این تیم فقط جام می‌خواهد و مشخص است که این جام برای پرسپولیس است و امیدوارم در فینال هم تصاحب کند. حیف است که پرسپولیس جام نگیرد و مطمئنم که این جام برای پرسپولیس و هوادارانش است.

 

* مخالفان پرسپولیس در غار پنهان شده اند
به نظرم پرسپولیس با این برد فقط هواداران النصر را ناراحت نکرد. در ایران هم خیلی ها ناراحت شدند که پرسپولیس به فینال رفت. من در این زمینه شک ندارم و متاسفم که ما چنین افرادی را در داخل کشورمان داریم که چنین جوی را درست کردند و رفتند در داخل پیج ای اف سی، پیام هایی را در مورد شادی گل آل کثیر نوشتند. الان کسانی که منتظر شکست پرسپولیس بودند در غار قایم شده‌اند و حالا حالاها هم از آنجا بیرون نمی‌آیند.

 

* پرسپولیس آبروی فوتبال ایران است
آن ها باید بدانند رو سیاهی همیشه به ذغال می‌ماند. ما پرسپولیسی ها دوست داشتیم استقلال، شهرخودرو و سپاهان هم صعود کنند چون نماینده کشورمان بودند. اما بازیکنان پرسپولیس غیرت پرسپولیسی را نشان دادند، این غیرت فیک نیست و اورجینال اورجینال است. به حدی است که چه دشمن داخلی و چه بیرونی را شکست می‌دهد، باید بگویم که این رسمش نیست که از داخل بخواهند پرسپولیس، استقلال، سپاهان یا بقیه تیم ها زمین بخورند. پرسپولیس آبروی فوتبال ایران شد و آن عده که می‌خواستند پرسپولیس ببازد باید شرم کنند.

پرسپولیس تهران سپهر حیدری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران سپهر حیدری آقای گل محمدی تیم پرسپولیس فوق العاده سپهر حیدری فکر میکنم خیلی خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برد دوگله پرسپولیس در نیمه اول بازی با آلومینیوم

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و پرسپولیس از ساعت ۱۸:۱۵ امروز جمعه در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک برگزار شد.

نیمه اول این دیدار با پیروزی دو بر صفر سرخپوشان پایتخت همراه بود.

اوستون ارونوف (۱۱) و عیسی آل‌کثیر (۲۵) برای پرسپولیس گلزنی کردند.

ترکیب‌های اصلی برای حذفی

اوسمار ویه را با هدف کسب قهرمانی در جام حذفی همچون لیگ برتر در نبود علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه به دلیل مصدومیت تصمیم گرفت با ترکیب زیر تیمش را وارد میدان کند:

امیررضا رفیعی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی، مهدی ترابی، گئورگی گولسیانی، مسعود ریگی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، محمد خدابنده‌لو، اوستون ارونوف و عیسی آل‌کثیر.

همچنین مجتبی حسینی نیز تصمیم گرفت بازیکنان همیشگی خود در فصل جاری لیگ برتر را برای این دیدار انتخاب کند تا ریسک کمتری را بابت هماهنگی بین شاگردان خود تحمل کند. ترکیب آلومینیوم به شرح زیر است:

احمد گوهری، احسان قهاری، مهدی لیموچی، امین جهان کهن، سیدمهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی فرد، عارف حاجی عیدی، محمدامین کاظمیان، میلاد بدرقه و محمدمهدی لطفی.

نترس مثل آلومینیوم زیرک همچون پرسپولیس

نماینده اراک همچون دیدارهای قبلی خود مقابل پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر بازی رو به جلو را در دستور کار خود قرار داد.

همین امر نیز باعث شد تا میزبان اراکی در دقیقه‌های ابتدایی فشار زیادی را از جناحین به دفاع پرسپولیس وارد کند تا پس از دفع توپ بتوانند با شوتزنی نفراتی همچون لیموچی و اکبرپور به گل برسند.

تدبیری که نه تنها راه به دروازه رفیعی گلر جوان سرخ‌ها نداشت بلکه باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس با کمترین لمس توپ، نفوذهای قابل توجهی را به عمق دفاع حریف داشته باشند.

حرکت انفرادی اوستون ارونوف در دقیقه ۱۱ و جا ماندن دفاع آلومینیوم باعث شد تا پرسپولیس نخستین گل بازی را به ثمر برساند.

برنامه‌های مجتبی حسینی برای زدن گل تساوی چیزی جز سرعت بخشیدن نبود ولی این تیزهوشی بازیکنان باتجربه سرخ‌ها بود تا بار دیگر با توپ ربایی آل‌کثیر و حرکت پا به توپ او در دقیقه ۲۵ دومین گل را برای پرسپولیس با شوت او به همراه داشته باشد.

کد خبر 6089303

دیگر خبرها

  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • میگل: ایران پادشاه فوتسال آسیاست اما به‌راحتی قبل نمی‌برد
  • برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!
  • پرسپولیس حذف شد
  • برد دوگله پرسپولیس در نیمه اول بازی با آلومینیوم
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • وحید شمسایی: بازی با ازبکستان جذاب می‌شود؛ رویای آنها فراتر از آسیاست
  • شایعات غیرفوتبالی یحیی گل‌محمدی
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است