Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، رسانه‌ها و گروه‌های معاند و فعالان ضدانقلاب، با تبدیل «قصاص» نوید افکاری به «اعدام» معترض آبان ماه و جریان سازی علیه کشورمان، توانستند با ترفندها و دروغ‌های مختلف این خط خبری را چندین روز در صدر اخبار خود قرار دهند.

علاوه بر کلمات و هشتگ‌هایی که با هدف درگیرسازی احساسات مخاطبان طراحی و صورت گرفت، استفاده از تصاویر نیز برای تشدید این احساسات و اقناع مخاطب جهت هم‌نوایی با این جریان رسانه‌ای را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واکاوی برخی از خبررسانی‌ها و خبرسازی‌های رسانه‌های معاند، نشان می‌دهد که شبکه‌ها و فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب در بسیاری از اقدامات خود، کلاه گشادی را برای مخاطبانشان دست و پا کرده‌اند که استفاده از تصاویر موجود در فضای مجازی و سپس دستکاری و اصطلاحا فتوشاپ آنها با عنوان دیوارنویسی برای افکاری توسط مردم، نمونه‌ای از این افتضاح رسانه‌ای است.

 

 

این تصاویر فتوشاپی که بعد از قصاص نوید افکاری به‌صورت دومینویی، در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفت، به مخاطب القا می‌کند که جریانی توسط بخشی از جامعه در حال پیگیری است و جامعه به صورت فراگیر درگیر بازی رسانه‌های خارج از کشور شده است.

با یک جستجو در فضای اینترنت مشخص میشود که این تصاویر ساختگی، ابتدا توسط صفحات مجازی رادیو فردا ارگان سازمان سیا منتشر و سپس از سوی سایر رسانه‌ها همچون شبکه من و تو، شبکه وهابی کلمه و حتی ارگان رسانه‌ای منافقین و همچنین فعالان سلطنت‌طلب و امثال مسیح علینژاد و دیگر عوامل این رسانه‌ها بازنشر شده‌اند. 

طی سال‌های گذشته، این رسانه‌ها به منظور اقناع مخاطب خود، با شگردها و ترفندهای مختلف، حجم انبوهی از مطالب را در مقاطع مختلف انتشار داده‌اند. در نمونه‌های اخیر جعل لوگوی شرکت هواپیمایی ماهان بر روی هواپیمای نظامی، انتشار ویدئوی چندین سال قبل تجمع مقابل بورس و موارد دیگر، از این دست بوده‌اند، در حالیکه یک بررسی ساده، ساختگی بودن و یا استفاده از تصاویر آرشیوی را توسط این رسانه‌ها به اثبات می‌رساند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نوید افکاری رسانه های ضدانقلاب جام نیوز رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس

طرفداری| مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان به شدت به یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور تاخت.

انتشار ویدئویی از پیرمردی هوادار سپاهان در حاشیه دیدار این تیم مقابل پرسپولیس خبرساز شد و واکنش‌های بسیار تندی را به دنبال داشت. در ادامه این فرد از دختران هوادار پرسپولیس عذرخواهی کرد، ولی باشگاه سپاهان معتقد بود باید هویت منتشرکنندگان این ویدئو نیز مشخص شود. محمدرضا میرصالحیان مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان با انتشار یک استوری از رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور بار دیگر به منتشرکنندگان ویدئوی مذکور اشاره کرد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی