Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:25:42 GMT

7 خاصیت جادویی روغن آرگان

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۵۳۵۴

7 خاصیت جادویی روغن آرگان

خبرگزاری آریا - این روزها مواد تشکیل دهنده‌ی اکثر محصولات مراقبت پوست و مویی را که بخوانیم، اسم آرگان را در ترکیباتش می‌بینیم. خیلی وقت‌ها فکر می‌کنیم اگر محصولی آرگان نداشته باشد، کارایی و کیفیت لازم را ندارد. مگر این ماده‌ی طلایی چه ترکیباتی دارد که اینقدر برای سلامت پوست و مو مهم است؟
این روزها مواد تشکیل دهنده‌ی اکثر محصولات مراقبت پوست و مویی را که بخوانیم، اسم آرگان را در ترکیباتش می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی وقت‌ها فکر می‌کنیم اگر محصولی آرگان نداشته باشد، کارایی و کیفیت لازم را ندارد. مگر این ماده‌ی طلایی چه ترکیباتی دارد که اینقدر برای سلامت پوست و مو مهم است؟
خواص روغن آرگان برای سلامتی پوست و درمان خشکی پوست در تحقیقات مختلفی که روی این میوه انجام شده به اثبات رسیده است. در از این پژوهش ها، با بررسی های صورت گرفته روی نمونه ها، مشخص شد که روغن آرگان علاوه بر اینکه آنتی اکسیدان ها و اسیدلینولئیک های فراوانی را در خود جای داده، سرشار از ویتامین های E و A نیز می باشد و به همین دلیل مورد استفاده صنایع آرایشی بهداشتی در انواع کرم مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست قرار گرفته است.
لازم است برخی از این خواص روغن آرگان را بررسی کنیم و خود را وارد دنیای فواید این روغن گیاهی کنیم که بتوانیم نهایت استفاده را از این گیاه مراکشی داشته ببریم.
از بین بردن جوش ها و آکنه:
آکنه و جوش های ناشی از آکنه معمولا در اثر ترشح هورمونی به نام سبوم که جزوی از چربی های زیر پوست میباشد بوجود می آید. روغن آرگان به دلیل دارا بودن مقدار زیادی تری ترپنوئید و لینولئیک اسید که خاصیت ضد التهابی دارند، علاوه بر کنترل و تنظیم میزان ترشح سبوم، توانسته به خوبی آکنه ها و جوش های پوستی را بر طرف کرده و در التیام جای جوش ها و همچنین زخم های ریز ناشی از خاراندن جای جوش نیز به تدریج خوب عمل کند.
ترکیب و استفاده کردن از روغن آرگان برای پوست خیلی ساده است، یک عدد چای کیسه ای سبز را به مدت ده دقیقه در آب جوش گذاشته و صبر کنید تا به دمای فضایی که در آن هستید برسد. دو الی چهار قطره از روغن آرگان به همراه یک قطره روغن درخت چای را اضافه کرده و بعد از هر نوبت پاکسازی پوست و یا مرطوب کردن از آن استفاده کنید. البته برای نواحی از پوست که مقاومت بالاتری دارد میتوانید این روغن را بصورت مستقیم روی پوست ماساژ دهید.
درمان جوش های بعد اصلاح:
جوش هایی که در مردان و زنان مشترک بوده و همیشه باعث ناراحتی و گاهی درد می شود، جوش های بعد از اصلاح است که از فواید روغن آرگان درمان این جوش ها می باشد. در خانم ها معمولا پس از اصلاح دست و پاها و یا صورت جوش های ریزی بوجود خواهد آمد که میتوانند چند قطره از روغن را با مالش دست خود به یکدیگر گرم کرده و در ناحیه اصلاح شده ماساژ داده شود. این کار در دراز مدت باعث کاهش مو ها نیز خواهد شد.
بعلاوه آقایان هم می توانند به دو روش از این روغن برای جلوگیری از بروز جوش های بعد از اصلاح استفاده کنند. اولین روش ماساژ دادن پوست صورت پس از اصلاح با چند قطره روغن آرگان بوده، و روش دیگر ترکیب کردن روغن آرگان به خمیر ریشی که قبل از اصلاح به صورت خود میزنند می باشد که دیگر نیازی به ماساژ مجدد پوست نبوده و بوی روغن نیز به مشام نمی رشد.
جلوگیری از پیری پوست:
مطالعه ای در سال 2007 دانشگاه پزشکی وین در اتریش صورت گرفت که در آن گروهی برای آزمایش به مدت 30 روز از روغن آرگان برای مراقبت از پوست خود استفاده کردند. پس از آن مشاهده شد هیدراسیون موجود در پوست آنها در مقایسه با گروهی که از دارو برای مراقبت استفاده کرده بودند به طرز قابل توجهی بهبود یافته بود.
هنگامی که پوست هیدراته شده به نسبت سایر گروه ها کلاژن کمتری از دست می دهد و در مقابل گرما، نور های فرابنفش خورشید و سمای هوا مقاومت بیشتری از خود نشان میدهد. محصولات مراقبت دور چشم با بهره گیری از خواص روغن آرگان می تواند در این مسیر به شما کمک خوبی کند.
همچنین در تحقیقاتی در خصوص زنان یائسه مشخص شد بعد از اینکه شرکت کنندگان در این تحقیق به مدت دو ماه از روغن آرگان مصرف کردند بهبود قابل توجهی در حفظ رطوبت پوست داشتند و حتی متوجه شدند که پوست میتواند آب بیشتری بدون خشک شدن از دست داده و این نشان دهنده درمان عمقی سلول های پوست است.
حفظ لطافت و درخشندگی پوست:
ساپونین های موجود در روغن آرگان باعث می شوند توانایی بازسازی سلول های پوستی مجدد فعال شده و بزرگترین بخش های بدن را سالم و قوی نگه دارند. کافی است تا شبها و قبل از خواب دو قطره از این روغن روی پوست خود ماساژ دهید و شاهد بالا رفتن لطافت و درخشندگی پوست که روفن آرگان برای شما به ارمغان آورده باشید.
ماسک حاصل از ترکیب چند قطره از روغن آرگان با عسل طبیعی و آبلیمو و استفاده از آن روی پوست سبب روشنی پوست شما خواهد شد. این روغن گیاهی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی به پوست جذب شده و می تواند تاثیرات سیستماتیک بر بدن بگذارد. همچنین می توانید با مشاهده محصولات مراقبت صورت فرایند ساده تری را برای خودتان ایجاد کنید.
جلوگیری از ترک های پوست:
ترک های پوستی به دلایل متفاوتی همچون بارداری، رشد بلوغ برخی اندام ها، افزایش یا کاهش سریع وزن و سفت یا شل شدن پوست می باشد که روغن آرگان با کمک به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و هیدراته نگه داشتن آن، باعث می شود که ترک های پوستی کمتر شکل گرفته و حتی به جلوگیری از ترک ها هم کمک خواهد کرد. با ماساژ دادن چند قطره روغن آرگان روی محل ترک خوردگی یا محل هایی که مستعد ترک هستند این مشکل را به مرور زمان حل کنید.
خشکی کف پا نیز از عوام آزار دهنده ای می باشد که معمولا در اثر راه رفتن زیاد با کفش نا مناسب، قرار گرفتن پا در جوراب و کفش به مدت طولانی و عواملی از این دست ایجاد خواهد شد. با مرطوب کردن کف پا به وسیله روغن آرگان و باقی ماندن بر پا به مدت حدود چند ساعت که بطور کامل جذب پوست پا شود، پس از مدتی می توانید شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن باشید.
کاهش و بهبود اگزما و پسوریازیس:
از زمان های قدیم از روغن آرگان برای درمان و کاهش مشکلات پوستی پسوریازیس و اگزما در نوزادان استفاده میشده، به همین منظور باید روغن را در قسمت هایی از بدن نوزاد که آسیب دیده مالیده و همه روزه آن قسمت را ماساژ داده شود.
کاهش سوختگی ناشی از پوشک:
از مشکلات رایج در نوزادان زخم ناشی از پوشک نا مناسب است خصوصا در فصول گرم تابستان سال می باشد. معمولا پدر و مادرها از روغن بچه استفاده می کنند و چون حاوی روغن است از محافظت طبیعی پوست نوزاد جلوگیری میکند. اما همانطور که گفته شد روغن آرگان غیر چرب بوده و به سرعت توسط پوست جذب می شود. در نهایت روغن باعث ترمیم و آبرسانی به پوست شده و زخم های ناشی از پوشک را کاهش میدهد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات حاوی روغن آرگان به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی خانومی به آدرس https://www.khanoumi.com مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روغن آرگان محصولات مراقبت روغن آرگان روغن آرگان چند قطره جوش ها ترک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید و مضرات روغن حیوانی

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، روغن حیوانی یا گی (Ghee) در واقع شکلی از کره است که برای پخت‌وپز، طعم‌ دادن به غذا و همچنین به‌عنوان منبع چربی استفاده می‌شود.

این روغن قرن‌ها است که وجود دارد و در کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می‌شود. در طب سنتی هند هم به نام آیورودا ریشه دارد. در این سیستم پزشکی سنتی، روغن حیوانی ماده‌ای ارزشمند برای تقویت و ایجاد تعادل میان اجزای مختلف بدن به شمار می‌رود. با این حال برای اثبات فواید این ماده غذایی برای قلب، روده یا کنترل وزن، چنانچه امروز ادعا می‌شود، تحقیقات بالینی محدودی انجام شده است.

روغن حیوانی چیست؟

روغن حیوانی یا گی، نوعی کره تصفیه‌شده است که برای تهیه آن، کره را مدت زمان طولانی‌ حرارت می‌دهند تا مواد جامد شیر (پروتئین‌ و لاکتوز) از آن جدا و ته‌نشین شود و عطروطعمی شبیه آجیل بوداده پیدا کند.

گرما پروتئین‌های شیر مانند کازئین و نیز لاکتوز آن را تجزیه می‌کند و بر این اساس روغن مشخصه تغذیه‌ای منحصربه‌فرد به دست می‌آورد: کسانی که با تحمل لاکتوز مشکل دارند و نمی‌توانند کره بخورند، می‌توانند روغن حیوانی را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن در هند نیز یک عنصر کلیدی در آشپزی به شمار می‌رود. هندی‌ها روغن حیوانی را خالص و ناب می‌دانند و هرچیزی که با این روغن پخته شود هم خالص و ناب محسوب می‌شود.

در طب آیورودا، بر فواید درمانی روغن حیوانی یا گی، چه به صورت مجزا و چه همراه با سایر ترکیب‌های دارویی تاکید و حتی گفته می‌شود که مصرف روزانه و همیشگی این روغن ضرری ندارد.

ارزش غذایی روغن حیوان یا گی

مشخصات تغذیه‌ای این روغن شبیه کره است و هر یک قاشق چای‌خوری از آن ۱۲۳ کالری، ۱۴ گرم چربی، ۱۱۸ میکروگرم ویتامین آ و ۰.۴ میلی‌گرم ویتامین ئی دارد. روغن حیوانی تقریبا تماما چربی است (۹۵ درصد) و رطوبت آن به کمتر از ۰.۵ درصد می‌رسد.

این روغن منبع مهم اسید لینولئیک مزدوج یا سی‌ال‌ای (conjugated linoleic acid)، نوعی اسید چرب غیراشباع امگا ۶، است. سی‌ال‌ای به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود و برای سلامتی مزیت‌هایی دارد، از جمله در زمینه‌هایی مانند چاقی، سرطان، فشار خون (کاهنده فشار خون)، دیابت (تعدیل‌کننده قند خون) و تقویت‌کننده سیستم ایمنی.

در روغن حیوانی یا گی ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین آ وهمچنین بسته به نشان تجاری این روغن، ویتامین‌های دی، ئی و کا وجود دارند. مصرف ویتامین‌های محلول در چربی همراه با منبع چربی مانند روغن حیوانی در جذب مواد مغذی موثر است.

تاثیر روغن گی بر سلامتی؛ مزایا و مضرات

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی یا گی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. با این حال به منظور اثبات فواید این روغن‌ برای سلامتی انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یک مطالعه در پاکستان‌ نشان داد که این نوع روغن برخلاف تصور عمومی، بیماری عروق کرونر را در مصرف‌کنندگان کاهش داد نه افزایش. با این حال توصیه انجمن قلب آمریکا این است که پنج تا شش درصد کالری‌ مصرفی روزانه از چربی‌های اشباع‌شده باشد. زیرا ارتباط میان مصرف چربی اشباع‌شده با کلسترول بد (ال‌دی‌ال) و افزایش خطر بیماری قلبی پیش‌تر اثبات شده است.

از آنجا که روغن حیوانی یا گی، کره تصفیه‌ شده و فاقد کازئین یا لاکتوز است، افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز دچارند، می‌توانند این روغن را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن حاوی نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ام‌سی‌تی (MCT) است؛ نوعی چربی که با سرعت بیشتری در بدن تجزیه و جذب می‌شود. طبق برخی پژوهش‌ها، ام‌تی‌سی‌ها مصرف انرژی را افزایش می‌دهند و بر احساس سیری تاثیر می‌گذارند و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

به رغم فواید فراوان روغن حیوانی یا گی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی به دلیل اینکه روغن یک چربی‌اشباع‌شده‌ محسوب می‌شود، باید در مصرف آن احتیاط کنند اما می‌توان از این روغن حیوانی به عنوان یکی از عناصر رژیم غذایی سالم بهره‌مند شد.

منبع:سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • عدد جادویی ۹۹۷ تهران!
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی