Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:32:48 GMT

اتصال ۲ هزار مدرسه گلستان به شبکه هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۸۳۹۷

اتصال ۲ هزار مدرسه گلستان به شبکه هوشمند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی عصر دوشنبه در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان جزو سه استان کشور است که ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار آن از یک خط ارتباطی مخابراتی برخوردار هستند.

وی با افزود: ۹۹ درصد روستاهای استان از پوشش ارتباطی برخوردار بوده و بیش از ۹۰ درصد آن‌ها به اینترنت دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان ادامه داد: ۹۰ درصد روستاهای استان پوشش اینترنت دارند و ممکن است ۱۰ تا ۱۵ درصد این روستاها کیفیت لازم را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ضریب پوشش ارتباطی و دسترسی به اینترنت استان گلستان از میانگین کشور بالاتر است، از اتصال دو هزار مدرسه استان به شبکه هوشمند خبر داد.

احمدی توضیح داد: هم‌اکنون تنها ۲۰ مدرسه در گلستان وجود دارد که هنوز امکان اتصال به شبکه هوشمند در آن‌ها فراهم نشده است.

کد خبر 5041102

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد احمدی گرگان هوشمندسازی مدارس ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا اربعین 99 بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است