Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قفل درب جلسات شورای شهر ساری با حضور دو عضو جدید، پرویز شعبانی و سبحان بخشی باز شده است.

بر اساس اعلام رسمی قرار بود که جلسه علنی امروز شورا شهر راس ساعت ۱۵ آغاز شود، تاخیر ۱۲ دقیقه سبحان بخشی گمانی‌زنی درباره تعطیلی مجدد جلسه شورا را تقویت کرده بود که این عضو جدید شورا راس ساعت ۱۵ و ۱۲ دقیقه در صحن علنی جلسه حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شمشیربند جلسه شورای شهر ساری را با ارائه گزارش عملکرد یکساله دوران مدیریتی خویش به صورت کوتاه آغاز کرد.

پس از ارائه گزارش عملکرد بحث انتخاب هیأت رئیسه  شورای شهر مطرح شده است که سبحان بخشی با انتخاب رئیس و اعضای هیأت رئیسه در این جلسه مخالفت کرده و پیشنهاد داده است که جلسه در روزهای آینده بدون حضور رسانه‌ها برگزار شود.

کوروش یوسفی دیگر عضو شورای شهر ساری با  قرائت بند قانونی در ارتباط با انتخاب اعضای هیأت رئیسه گفت: در قانون به صراحت اعلام شده است که در اولین جلسه علنی پس از اتمام دوره ریاست قبلی باید نسبت به انتخاب رئیس و اعضای هیأت رئیسه اقدام کرد.

سبحان بخشی نسبت به غیرعلنی کردن جلسه اصرار کرده و عشوری پیشنهاد داده است که به مدت نیم ساعت اعضای شورا جلسه غیرعلنی برای رسیدن به نتایج مطلوب را در دستور کار قرار دهند که با موافقت اکثریت اعضا مواجه شده است.

با اصرار سبحان بخشی و ارائه پیشنهاد غیرعلنی کردن جلسه شورا  توسط عشوری مقرر شد که به مدت نیم جلسه غیرعلنی پیگیری شود.

سبحان بخشی که فرصت اندک برای صحبت در جلسه شورا پیدا کرد،گفت: دوره بسیار سختی را پیش رو داریم.

وی با اعلام اینکه با وجود حرف و حدیث‌های زیادی که در ارتباط با شورا بود برخودم وظیفه دانستم که به عنوان عضو شورا در جلسه حضور پیدا کنم.

این عضو شورا از اینکه دعوت نامه رسمی به دستش نرسیده بود گلایه کرد که شمشیربند در پاسخ به بخشی، گفت: دعوت‌نامه را از طریق  واتساب ارسال کردم.

پس از اتمام نیم ساعت جلسه غیرعلنی شورا خبرنگاران و دیگر افراد حاضر در محل جلسه به صحن علنی فراخوانده شده رای گیری برای انتخاب اعضای هیأت رئیسه در دستور کار جلسه قرار گرفت.

اعضای شورای شهر ساری با ۶ رای اسفندیار عشوری را به عنوان رئیس، کوروش یوسفی را با ۶ رای به عنوان نائب رئیس و پرویز شعبانی را با ۶ رای به عنوان دبیر اول و سبحان با ۶ رای دبیر دوم انتخاب کردند.

به گزارش فارس، با ورود دستگاه قضا و دستگیری پنج نفر از اعضای شورای شهر جلسات شورا به مدت حدود دو ماه از رسمیت خارج شده بود.

بنا بر اطلاعاتی که مسؤولان دستگاه قضا در اختیار افکار عمومی قرار دادند، تخلفات مالی علت دستگیری چهار عضو شورای شهر ساری بوده که همین موضوع زمینه از رسمیت افتادن جلسات شورای شهر ساری را فراهم کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده (س.ن)،(ع،ذ)(م.م)،(ق.ق) و (ف.م) از جمله اعضای شورای شهر ساری بودند که به همراه تعدادی از کارکنان شهرداری ساری در پرونده تخلف مالی شهرداری و شورای شهر ساری دستگیر شدند.

متولیان امر قضا از برگزاری جلسه علنی دادگاهی تخلفات مالی شهرداری و شورای شهر ساری خبر داده بودند.

 جلسه امروز شورای شهر ساری با حضور علیجان شمشیربند، کوروش یوسفی، سیدعلی آقامیری،اسفندیار عشوری و دو عضو جدید شورای شهر ساری پرویز شعبانی و سبحان بخشی تشکیل شده است و مقرر شده است که شورای شهر ساری فردا جلسه دیگری را با ریاست و اعضای جدید شورای شهر برگزار کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ساری شورای شهر اسفندیار عشوری شورای شهر ساری اعضای هیأت رئیسه شورای شهر ساری جلسات شورا اعضای شورا جلسه شورا جدید شورا عضو شورا عضو جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس

رئیس شورای شهر بندرعباس از تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان،مصیب نظری در مراسم گرامیداشت روز شوراها که با حضور اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای شوراهای ادوار گذشته در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس اظهار کرد: قرار است، در این نشست‌ها که به شکل فصلی برگزار می شود، برای گرفتن تصمیمات بهتر به موضوعات کلانی که به جامعه مربوط است، بپردازیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: در مرکز پژوهش‌های شورا که در صحن علنی شورای شهر بندرعباس تشکیل می‌شود، تصمیمات نخبه‌گانی با توجه به تجربه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی گرفته می‌شود و این جمع می‌تواند در اقناع عمومی کمک کند.

تجربه اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار هم راهگشای توسعه است

فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم گرامیداشت روز شوراها با تبریک این روز گفت: تخصص، تجربه و دانش اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار دانش اعضای شورای ششم راهگشای توسعه شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه سومین سالی است که این مراسم برگزار می شود، افزود: وقتی اعضای شوراهایی که در دوره های مختلف اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و برای توسعه شهر به عنوان نمایندگانشان انتخاب شده‌اند، تخصص و تجربه و دانشی که هرکدام از اعضا دارند در کنار هم جمع شود، اتفاق خوبی برای توسعه شهرها و روستاها را رقم می زند.

جراره، با اشاره به اینکه خرسندم که توانسته‌ام در سه دوره رای مردم بندرعباس را داشته باشم، عنوان کرد: به واسطه کار شورایی که در ادوار مختلف انجام داده‌ام یک‌سری نواقص و خلاهای قانونی در قانون شورا وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم مواردی که اختیارات و جایگاه واقعی شورا را مشخص کند، لحاظ کنیم و همان‌طور که در قانون اساسی به نقش شوراها اشاره شده است، واقعیت و نقش واقعی شورا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 749282

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا