Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@09:42:33 GMT

معنای بحران و کشمکش دور و اطراف ایران چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۹۵۵۹

معنای بحران و کشمکش دور و اطراف ایران چیست؟

اگر در ماههای اخیر به بحرانها و حوادث اطراف کشورمان به دقت نظر کنیم می توان اینگونه برداشت کرد اگرچه این رویدادها گوناگون به نظر می آیند ولی سرجمع اتفاقات آن می تواند به یک امر مهم ختم شود.

مدتهاست که موضوع اختلافات ایران و آمریکا در مسائل مهم منطقه ای از تحولات عراق و سوریه تا یمن و حاشیه خلیج فارس هر روز افزایش بیشتری دارد و اخبار تنش ها در حال شعله کشیدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتهاست که مناقشات آمریکا با دولت جدید عراق رنگ و و بوی ضد ایرانی گرفته و دولت مصطفی الکاظمی در منگنه فشارهای واشنگتن برای گسستن روابط با ایران است. این سیاست در مسیر کمرنگ کردن حضور ایران در عراق و فشار به نیروهای مقاومت بویژه حشدالشعبی است که مدتهاست آمریکا با حیله های متعدد در صدد حذف آنان از پهنه سیاسی و امنیتی عراق است و بهانه آن نیز متهم نمودن شان به دست داشتن در حمله به منطقه سبز بغداد است که آمریکا بزرگترین سفارتخانه خود را مستقر کرده است در عین حال خالی کردن سفارت امریکا و کوچ آنان به شمال عراق به پیچیدگی بحران افزوده است.

موضوع فشار بر کشورهای کوچک و مرعوب حوزه خلیج فارس اگرچه در بیان کارشناسان منطقه با اهداف انتخاباتی برای ترامپ نشانه گذاری شده ولی در نهایت این اقدام می تواند به حضور فزاینده تل اویو در جغرافیای خاورمیانه در درازمدت بیانجامد برای همین صاحب نظران بر این باورند که افق نگاه باید به اهداف رژیم صهیونیستی از این روابط باشد نه شوهای تبلیغاتی انتخاباتی ترامپ که عمری کوتاه دارد.

مناقشه اخیر قره باغ بین آذربایجان و ارمنستان هم از جمله حوادثی است که ناگهان سربرآورد و به درگیری نظامی دو طرف انجامید. جالب اینکه باوجود اعلام بیطرفی تهران در این مناقشه باز سرزمین ما مورد اصابت گلوله قرار گرفت و حتی ایران به طرفداری و ارسال تجهیزت نظامی به یک طرف جنگ متهم شد. این در حالی است که تهران چند دهه است که برای حل مناقشه پا پیش گذاشته ولی طرفهای درگیر این مخاصمه هر دفعه بدلایل مبهم از حل مسئله طفره می روند.

این بحرانها را برشمردم تا اینگونه نتیجه گیری کنم که عده ای این عوامل را مراحل شکل گیری ابتدایی یک درگیری بزرگ در منطقه می دانند که احتمال دارد توسط کلیه مخالفین قسم خورده ایران شکل بگیرد ولی در مقابل عده دیگر براین باورند که این همه سروصدا برای ارعاب در منطقه برای بیرون کردن رقیب قدرتمند یعنی ایران از میدان بوده و نهایت این کشمکش ها تا انتخابات آمریکا به طول خواهد انجامید.

در هر صورت طرفداران هرکدام از دو گزینه فوق می توانند نشانه ها و فاکتورهای مختلفی برای ادعای خویش بیاورند ولی آنچه مهم است هوشیاری در میدان دیپلماسی و انتخاب برترین ها در مناقشات منطقه ای است چراکه در منازعات هزاران عامل می تواند در تصمیمات اثرگذار باشد ولی فهم درست تحولات و واکنش به موقع و حساب شده همیشه برندگان تاریخ را ساخته است.

امیدواریم این بار نیز چنین باشد.

کد خبر 1440135

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا عراق قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)

عصر ایران ــ علی هیبتی که در روسیه با اسم سرباز پارسی داخل قفس مبارزه می‌شود، به دلیل تعرض جنسی به یک زن که در حال اعلام دور مسابقه بود،‌ حسابی به دردسر افتاد. او با لگد به باسن زن زد. هیبتی پس از مسابقه‌ای که در آن ناک اوت شد از آن آن زن عذرخواهی کرد و بعدها ویدئویی هم منتشر کرد که این عذرخواهی را نشان می‌دهد اما کافی قلمداد نشده‌است و ظاهرا جریمه نقدی شده است. هرچند برخی رسانه‌ها از محرومیت مادام‌العمر او خبر می‌دهند. گزارش را این‌جا ببینید مسابقات MMA معمولا مسابقاتی خشنی است و طرفین به قصد زمین‌گیر کردن همدیگر را می‌زنند. معمولا کسانی که در این قبیل مسابقات شرکت می‌کنند، ضربات سهمگینی را به سر و صورت خود تحمل می‌کنند و به همین علت گاهی در شرایط عصبی زندگی می‌کنند.   این اقدام او واکنش‌های زیادی در ایران داشته است. خیلی‌ها معتقدند، برخی مردان ایرانی در حالی بزرگ می‌شوند که در جوانی، متلک گفتن‌ها و دست درازی‌های آن‌ها به زنان در جامعه آن‌طور که باید پیگیری نمی‌شوند و برای همین آن‌ها به گونه‌ای تربیت می‌شوند که انگار هر زمان که می‌‌خواهند می‌توانند این رفتارشان را انجام بدهند و برایشان جنبه سرگرمی و شوخی دارد.   معمولا در ایران دختران پس از دست‌درازی یا متلک‌های رکیک از سوی برخی پسران آزرده می‌شوند و گاهی آن را با والدین و در میان می‌گذارند اما پاسخی که می‌شنوند اصلا خوشیاند نیست. معمولا به آن‌ها گفته می‌شود که حتما خودش کاری کرده یا جوری لباس پوشیده که باعث شده متلک بشنود. معمولا از سوی کسانی که دختر را قضاوت می‌کنند اصل متلک مورد سئوال نیست. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بوکسور ایرانی با تشخیص پزشک باخت و حذف شد (فیلم) دو بوکسور ایران از اسپانیا برنگشتند

دیگر خبرها

  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)