Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح اللهی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰۰ تن زباله در شهرستان رشت تولید می شود گفت : مشارکت مردمی و فرهنگ سازی از راهکارهای مقابله با معضل زباله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز(دوشنبه، ۱۴ مهر) در نشست کارگروه پسماند شهرستان رشت اظهار کرد: حل معضلات اجتماعی و فرهنگی با توجه به باورهای دینی سهل تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار رشت با بیان اینکه بحث زباله در کشورهای توسعه یافته تقریبا حل شده است گفت: در کشور ما مسئولان منتظر دیگران هستند که این معضل را حل کنند و فقط در جلسات راهکارها ارائه می شود اما آنگونه که باید و شاید اجرایی نمی شود.

 

وی اذعان کرد: با ارائه یک الگوی درست و با فرهنگ سازی و آموزش می توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کرد.

 

فتح اللهی تصریح کرد: همان‌گونه که اولویت اول جامعه توجه به سلامت در بحران کرونا ویروس است باید به بهداشت زیست محیطی و زباله نیز حساسیت نشان داده شود.‌

 

فرماندار رشت خاطرنشان ساخت: فرهنگ سازی در روستا و مدیریت زباله در این بخش یکی از برنامه هایی است که دنبال می شود.

 

وی با بیان اینکه شهرستان رشت دارای هفت شهر و ۲۹۳ روستا است گفت: روزانه حدود هزار تن زباله در شهر رشت تولید می شود.

 

فتح اللهی اذعان کرد: با مشارکت مردمی می توان تولید زباله در شهر رشت کاهش داد.

 

وی با بیان اینکه میزان تولید زباله هر فرد در شهر ۸۰۰ گرم و در روستا ۶۰۰ گرم است خاطرنشان ساخت: زباله تر را می توان به انرژی و کود آلی تبدیل کرد.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیریت زباله کارخانه کود آلی رشت مشارکت مردمی فرهنگ سازی فتح اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است

موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن در مقایسه با سال های گذشته با استفاده از ظرفیت های مردمی رشد مناسبی داشته است گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند روند ساخت وساز را گسترش دهد و دولت باید براساس شعار سال مشارکت های مردمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی افزود: دولت در حال حاضر این برنامه را در خصوص پروژه های مسکونی اجرایی کرده‌ است و با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی اقدام به اجرای پروژه های ویلایی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها می تواند بازار مسکن را تقویت کند و تولید مسکن را افزایش  دهد.

وی افزود: امیدواریم همکاری بانک ها در این بخش تقویت شود تا متقاضیان و مردم هم در این بخش پای کار بیایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود