Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@04:14:05 GMT

گل محمدی: به وطن‌فروش‌ها درس خوبی دادیم!

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۰۶۷۰

گل محمدی: به وطن‌فروش‌ها درس خوبی دادیم!

یحیی گل محمدی می‌گوید که دیدارهای پرسپولیس برای او حس حماسی داشتند و واکنش مردم بعد از برگشت نیز مثل این بود که انگار جنگ را برده و به ایران برگشته اند.

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 رساند، در استودیوی برنامه فوتبال برتر حضور یافت و در خصوص وضعیت تیمش به اظهار نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

 

* برگ برنده ما همبستگی بود


لطف خدا بود و ما انرژی مثبتی را از طریق فضای مجازی گرفتیم. اولین بار بود که در دنیا به این شکل برگزار می‌شد و در 20 روز 7 بازی به انجام می‌رسید. ما به این شرایط عادت نداشتیم و شرایط خیلی سخت بود، حدودیت هایی وجود داشت که از نظر روحی - روانی کار را سخت می‌‌کرد اما خیلی خوب با شرایط کنار آمدیم. قبل از آسیا فقط یک بازی دوستانه با شهرخودرو داشتیم اما جو داخل تیم عالی بود، بچه ها روحیه قوی داشتند و محیط انگیزشی حکم فرما بود. قدیمی های تیم خیلی خوب به جدیدها انگیزه داشتند و روحیه همبستگی  برگ برنده ما بود.

 

* دائم در حال آنالیز حریفان بودیم


ما در شروع بازی ها تیم آخر گروه بودیم، بازیرفت و برگشت با التعاون مرگ و زندگی بود و شاید حتی 4 امتیاز هم به دردمان نمی‌خورد. بازی اول را حامد لک با دو سیو نجات داد و بازی بعدی راحت تر کار کردیم. ما بازی به بازی بهتر شدیم و بچه ها باور داشتند که تا آخرین روز در قطر بمانند. استراحت، تغذیه و آنالیز هم خیلی خوب بود اما با این حال بازیکنان و کادر شرایط سختی داشتند. باید 5-6 بازی می‌دیدیم و دائم در حال آنالیز بودیم.

 

* بازی با شارجه مرگ و زندگی بود


شش امتیاز بازی با التعاون ما را صدرنشین کرد. ما انسجام تیمی خوبی داشتیم و موقعیت نمی‌دادیم. تلفیق بازیکنان جدید و قدیم ما خیلی خوب است، همه بچه ها عاشق پرسپولیس هستند و این اولین آیتم برای جذب بازیکن است؛ این که پرسپولیسی باشند. ما بازی با الدحیل را با یک پنالتی باختیم  که می‌توانست نگیرد. بازی آخر با شارجه هم مرگ و زندگی بود، گفتند که دو گل در امارات محاسبه نمی‌شود، از طرفی شارجه 10 گل در دو بازی زده بود. به بچه ها گفته بودم من بلد نیستم و برای مساوی بازی کنم و واقعا قاطی کرده بودم و وقتی فهمیدم حتما باید شارجه را ببریم، خوشحال شدم.

 

* النصر امید قهرمانی داشت


نبردها برای من یک حالت حماسی داشت. تنها انگیزه ما شاد کردن دل هواداران بود. بعد از سرگروهی، قلبا دوست داشتم با النصر بازی کنیم ولی وقتی در فینال با النصر روبرو شدیم فهمیدم که از السد قوی تر هستند. خط جلوی خیلی خوبی داشتند. حتی تعویضی های آنها هم عالی بودند. 


السد هم میزبان بود و هزینه زیادی کرده بود. مثلا بازیکن ۱۲ میلیون دلاری داشتند. اندازه ۶ سال بودجه ما. واقعا تیم خوبی بود و امید قهرمانی داشتند. ولی ما در این بازی ها به یک دفاع تیمی خوب رسیدیم. هر بازیکن حریف مستاصل بود جلوی تیم ما. بازیکنانی در تیم های حزیف بودند که اگر فضا به دست می آوردند، خطرناک بودند.

 

* گفتیم به گوشه و محکم بزنید


ما فرصت هم برای تمرین پنالتی نداشتیم و بچه ها انقدر خسته بودند که ما باید دو روز ریکاوری می‌کردیم. سنگین ترین تمرین ما 5 دقیقه بود. بچه ها خیلی غیرت و شرف گذاشتند و انقدر انرژی گذاشته بودند که بعد از بازی نا نداشتند. نمی‌توانستند راه بروند و وقتی راه می‌رفتند، می‌افتادند. فکر نکنم هیچ وقت از یادها برود. در پنالتی ها هم بچه ها همانطوری زدند که در تمرین بود؛ می‌گفتیم به گوشه و محکم بزنید. آنالیزور ما مایکون را آنالیز کرده بود و ما گرا را دادیم.

 

 

* عده ای «وطن فروشی» کردند


10-15 دقیقه قبل از این که جلسه شروع شود، به ما گفتند عیسی نمی‌تواند بازی کند. ما آمدیم پایین و من در جلسه نشسته بودم که عیسی آمد و پچ پچ شنید و آمد پرسید می‌توانم بازی کنم؟ گفت امروز نمی‌توانی. جا دارد از او تشکر کنم قبل از بازی بی حسی می‌زد و در نیمه هم همینطور. جا دارد از مادرش بابت چنین فرزندی تشکر کنم. زبان آدم نمی‌چرخد که تشکر کند از چنین آدمی. اما خب از این مسئله توانستیم یک جور انگیزه برای بچه ها درست کنیم، گفتیم می‌خواهند نگذارند ما قهرمان شویم اما ما این لطف خدا و حمایت هواداران را پشت خود احساس می‌کردیم. همان کسی هم که رفت جای عیسی، گل زد و یک درس خوبی برای خیلی ها شد. بعد از بازی هم اتفاقات عجیبی در داخل ایران رخ داد و افرادی که «وطن فروش» که وجاهتی در فوتبال ندارند و حتی در باشگاه ها هم پست می‌گیرند، حرف هایی زدند که پرسپولیس به فینال نرود. خدا را شکر که این تیم انقدر بزرگ است خدا هم کمکش می‌کند. ما با تمام مشکلاتی که داشتیم، این تیم را با بدبختی و بدون تمرین بردیم و این غیرت بچه ها بود.

 

* مردم به این شادی نیاز داشتند.


یک حالتی بود که انگار رفتیم جنگ و پیروز برگشتیم. یک وضعیت خوبی بود و حتی خیلی از استقلالی ها هم به من پیغام می‌دادند چون یک بحث ملی بود. باتوجه به نامردی ها و اتفاقاتی که رخ داد، بحث کاملا ملی بود. مردم ما این شادی را باتوجه به بحث های اقتصادی نیاز داشتند.

 

* در امکانات بسیار ضعیف هستیم


بچه ها انقدر صمیمی بودند که حس برادری داشتند. در این فینال خیلی کمک کردند و همانطور که گفتم برگ برنده ما همین اتحاد بود. نظمو انضباط را بزرگترهای تیم به خصوص کالدرون کنترل کردند. همه می‌دانستند که ساعت 2 و 3 و 4 باید چه کار کنند. اصلا بی نظمی نداشتیم اما در شروع کار نمی‌دانستیم چطور است و شش تیم در هتل بودند. نمی‌گذاشتند 10 متر آن طرف تر از هتل برویم و هر دو روز تست کرونا بود. اما هرچه جلوتر رفتیم بچه ها این را پذیرفتند و در بحث امکانات تیم های ما هم خیلی ضعیف بود، ما یخ را داخل وان می‌ریختیم تا بازیکنان ریکاوری کنند. ما باید هزینه بیشتری کنیم، وقت و سرمایه و برنامه ریزی بیشتری انجام دهیم.

 

* لک می‌گوید حامد قدیم نیستم!


حامد یک پرسپولیسی به تمام معنی است و از سال 91 که در صبا با من کار می‌کرد، همش می‌گفت پرسپولیس. آن لحظه هم که با او قرارداد بستیم فقط گفت خداراشکر که به آرزویم رسیدم. این در کارش بسیار مهم بود و تمام تمرکزش در تمرین است. نمی‌دانم اصلا پیج دارد یا نه. رادو هم خیلی خوب کار می‌کند، حامد خیلی خوب جا افتاد و دو توپی که در مقابل التعاون گرفت تیم را نگه داشت و اعتماد به نفس خوبی داد. ما کلا دو گل خوردیم که از روی نقطه پنالتی بود. اما کارش تازه شروع شده و این فقط یک شروع خوب بوده و مهم است که ادامه دهد و خوب تمام کند. باید تمرکزش در تمرینات باشد و از نظر زندگی شخصی و خصوصی، عملکرد بهتری داشته باشد. او می‌تواند یکی از گلرهای تیم ملی باشد. من تغییرات مثبتی در او دیدم و این تغییر خیلی به او کمک کرد. اوایل که آمده بود و صحبت کرده بودیم گفت حامد قدیم نیستم. در بحث تمرینات عملکرد خوبی داشته و کتاب می‌خواند و تغذیه خوبی دارد. دست های کشیده و قد و هیکل خوب برای یک دروازه بان خیلی خوب است. باید قدر بداند و نباید زود اشباع شود. در بحث فوتبال دست بالای دست بسیار است و اگر شل بیایی، سفت می‌خوری.

 

* بازیکنان کار را جلو بردند


مشکلی هم برای آقای شیری به وجود آمد و ما در دفاع راست فقط سیامک را داشتیم. بیشتر بازی هایش برای ما سمت راست هافبک داشت و در دفاع راست هم عملکرد خیلی خوبی داشت. از نظر فیزیکی و نوع بازی، دفاع راست برایش خوب شد. فکر کنم تمام خصوصیات یک دفاع راست را دارد. سعید یکی دو بازی مصدوم شد اما یکی دو بازی را با کشیدگی بازی کرد و تا آخر خود را کشاند. او را بچه باغیرتی دیدم، هر موقع می‌آمدم بعد از 90 دقیقه بازی دیدم و گفتم چطوری؟ گفت خوبم. از هرکسی می‌پرسیدم که چطوری اصلا چیز دیگری به جز خوبم نگفتند. بازیکنان خودشان کار را جلو می‌بردند و من همچین جوی را در دوره مربیگری و بازیکنی ندیده بودم. 

 

* کمال و احمد خیلی انرژی می‌گذارند


نمی‌توانستیم با دو هافبک دفاعی بازی را تمام کنیم چون احمد و کمال خیلی در بازی ها انرژی می‌گذارند. کمال در شروع کار مصدومیت داشت اما با حضور سرلک تقسیم انرژی انجام دادیم و هر کدام را که گذاشتیم وظایفش را انجام داد و هیچ نگرانی ای نداشتیم. هر کدام که بود خصوصیت خوبی را اضافه می‌کردند. ضمن این که ما سعید حسین پور را هم داشتیم که بازی نکرد اما آن طرف هم خیالمان راحت بود.

 

 

* به قول علی پروین؛ ماشالله به غیرتشان!


زوج وحید و عیسی خیلی زوج خوبی شد در این مسابقات. هر دو سرعت خوب، پرس خوب و کار ترکیبی خوبی داشتند و همدیگر را تغذیه می‌کردند. این زوج را خیلی دوست داشتیم. در دفاع بودند و در حمله هم عملکرد خوبی داشتند و 5-6 گل هم زدند. این دوندگی بیش از حد خیلی به ما کمک کرد. خصوصا وحید که اصلا خسته نمی‌شد. ما او را بردیم هافبک چپ اما تا دقیقه 120 می‌دوید. به قول آقای علی پروین واقعا ماشالله به غیرتشان. ممنون از آقای کلانی و دیگر پیشکسوتان که به استقبال آمدند، ما باید به دست بوسی می‌رفتیم. وحید امیری در فوروارد خوب جا افتاده و باتوجه به مشکل عیسی، در پست فوروارد به بازیکن نیاز داریم.

 

* شجاع پرسپولیسی است و می‌ماند


بشار روز قبل از بازی با شهرخودرو تازه به تیم اضافه شد. خیلی دور بود از تمرینات اما سعی کردیم او را حفظ کنیم. یک مصدومیتی هم داشت اما رفته رفته بهتر می‌شد و نسبت به دیگر بازیکنان بدنش راحت تر بود و پاس گل خوبی داد. هم سیدجلال و هم شجاع و هم کنعانی همین الان راحت می‌توانند در تیم ملی بازی کنند. برای خط دفاعی کار خیلی سخت بود چون حریفان مهاجمان میلیون دلاری داشتند. این که تورنمنت را بدون اشتباه پشت سر بگذارید، خیلی مهم است. شجاع می‌توانست زودتر هم دعوت شود و فکر کنم بحث هایی که درباره کارت زرد زیاد بود، مربیان تیم ملی در این باره خیلی حساس هستند و به نظرم روی بازیکنان این چنینی در بازی های بین المللی زیاد حساب باز نمی‌کنند. موضوع شجاع را دقیق نمی‌دانم، اتفاقاتی که بعد از بازی رخ داد، جو نگران کننده ای را به وجود آورد. ما در خط دفاعی بازیکنی را نخریدیم چون یک درصد هم فکرش را نمی‌کردیم. ته تهش او آنقدر پرسپولیس را دوست دارد که در تیم بماند. 

*
همه می‌دانند مشکلات مالی پرسپولیس زیاد است. من سه ماه پیش گفتم تکلیف بازیکنان را مشخص کنید تا ما در نقل وانتقالات و قبل از آسیا تمرکزمان بهم نخورد. اولویت من این بود که تیممان حذف شود، بازیکنانی که ما خریدیم همگی در پست هایی بوده که بازیکن از دست دادیم. در ادامه مشکلاتی پیش آمد و مشکلات مالی هنوز هم ادامه دارند. وقتی بحث مالی بازیکن و باشگاه پیش می‌آید، یک جریان رسانه ای به وجود می‌آید که این ها پول می‌خواهند و ما را مقابل هواداران پرسپولیس قرار می‌دهند. هوادار فکر می‌کند چون ما پول می‌خواهیم و چون بدهی به برانکو و کالدرون هست، نباید به ما پول بدهند. وقتی قرار است موعد پرداختی و قرارداد باشد، این جو رسانه ای به وجود می‌آید. می‌دانم چه کسانی هستند اما نمی‌خواهم کام هواداران را تلخ کنم. اما درست نیست که بحث مالی بازیکنان و مربیان را مقابل بحث برانکو قرار دهیم؛ برانکو بنده خدا دو سال است پول نگرفته. من مصاحبه های زیادی از باشگاه دیدیم که گفته اند پولش آماده است و ده روز بعد می‌دهیم. چند بار گفتند بین پرداختی به بازیکنان و برانکو باید یکی را انتخاب کنیم در حالی که پرداختی به کل بازیکنان 5 میلیارد بوده و بدهی برانکو 30 میلیارد. 

 

* با بحث اعتصاب به آسیا رفتیم


اگر بحث سه ماه پیش که گفتم همان موقع حل می‌شد، کار شجاع به اینجا نمی‌رسید. ما با مشکلات مالی به آسیا رفتیم و بحث اعتصاب هم بود. ما این مسائل را جمع کردیم و اگر قرار بود به این مسائل پرداخته شود، ما این مسائل را نمی‌دیدیم. زحمت خودشان را می‌کشند و پول هم می‌آورند اما کافی نیست. مشکلات مالی ادامه دارد و امیدواریم حل شوند.

 

* قراردادها را قبل از محرومیت ثبت کردیم


ما باید حتما دفاعیه و لایحه خوبی را بفرستیم و باید تیم حقوقی مجرب داشته باشیم اما باشگاه ما چند ماه است معاون حقوقی ندارد. این مسائل مسائلی نیست که حل شوند، وکلای خارجی همگی مجرب هستند و می‌آیند رایی که دوست دارند را انجام می‌دهند. اگر تیم حقوقی قوی نباشد، به مشکل می‌خوریم. در بحث عیسی با چند نفر از حقوق دان ها صحبت کردیم و گفتند اگر خوب دفاع شود، می‌توان کاری کرد. چیزی که مشخص است، ما همه قراردادها را تا بستیم رفتیم ثبت کردیم. رای محرومیت برای 22 شهریور بود اما ما قبل از آن همه قراردادها را ثبت کرده بودیم و مشکلی نیست. ما 21 ام از ایران رفتیم و قرارداد قبل از آن بسته شده بود.

 

* تیم ما را هم نگاه کنند


ما خیلی خسته هستیم، از فدراسیون خواستیم کمی تعامل داشته باشند. 5 بازیکن ما در تیم ملی هستند و بعد از آن هیچ استراحتی نخواهیم داشت. پنجم سوپرجام داریم، از فدراسیون و سازمان لیگ که خیلی هم زحمت می‌کشند در این بحث کرونا برنامه ریزی می‌کنند، یک مقدار تیم ما را هم نگاه کنند. ما هم دوست داریم آماده برویم و با استراحت خوب به لیگ برتر برویم. این بازیکنان 14-15 است بدون استراحت بازی می‌کنند.

 

* نباید ای اف سی و کشورها را با لفظ بد خطاب کنیم


وحید و عیسی و احسان را نداریم. امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد اما خواهشی از دوستان دارم که در بحث دفاع یک مقدار منطقی و با احترام بیشتر وارد شویم و به یک کشور دیگر و به ای اف سی توهین نکنیم، این ها تصمیم گیر هستند. باید برویم با احترام تصمیم گیری کنیم، این که آن ها را بد خطاب کنیم، صورت خوبی ندارد. ما پرسپولیس هستیم و این اسم پیشینه زیادی دارد. ما تمدن صادر می‌کردیم و صاحب آن هستیم. صورت خوشی ندارد با الفاظ بد کشورها را مورد خطاب قرار دهیم. این که با توهین کاری را انجام دهیم، کار بدتر می‌شود.

 

 

* از همه کسانی که زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم


یک تیم در زمین بود و یک تیم قوی هم در نیمکت. آقای پیروانی خیلی زحمت کشیدند و بچه های ماساژور، پزشکی و... . پیشکسوتان خیلی حمایت کردند و با مصاحبه های خوبشان به ما دلگرمی دادند. درود و سلام و شادباش می‌فرستیم به روح کسانی که برای این تیم زحمت کشیدند و حالا در بین ما نیستند. روحشان شاد باشد و از خانواده هایمان هم تشکر می‌کنم که استرس زیادی را تجربه کردند. از همه بیشتر حرص خوردند و از تک تکشان تشکر می‌کنیم. دوباره دوست دارم از بازیکنان تشکر کنم که غیرت را معنی کردند. فقط می‌توانم از این جمله استفاده کنم.

یحیی گل محمدی (سرمربی) پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس تهران مشکلات مالی دفاع راست خیلی خوب گل محمدی تیم ملی بازی ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن گفت: برد خیلی خوبی برای ذوب‌آهن بود، امیدوارم این روند ادامه داشته باشد، از الان به بازی بعدی فکر می‌کنیم که نفس‌گیر است.

 مهران حاتمی پس بعد از پیروزی در دومین تقابل با طبیعت در نیمه نهایی اظهار کرد: بازی سختی بود، بازیکنان بازی خوبی انجام دادند و در کوارتر چهارم به بازی برگشتند.

وی افزود: برد خیلی خوبی برای ذوب‌آهن بود، امیدوارم این روند ادامه داشته باشد، از الان به بازی بعدی فکر می‌کنیم که نفس‌گیر است.

حاتمی تصریح کرد: بسکتبال بالا و پایین دارد، در کوارتر اول و دوم ما و در کوارتر سوم و چهارم حریف بهتر بود، مهم نتیجه بازی است که به سود ذوب‌آهن تمام شد.

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: طبیعت تیم بسیار بزرگی است که بازیکنان و مربی خیلی خوبی دارد اما همه سعی و تلاشمان را می‌کنیم که در بازی بعدی نیز پیروز شویم.

انتهای‌ پیام 

دیگر خبرها

  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • سیدصالحی: سرمربی استقلال کار بزرگی کرد
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور/ مشکلات شخصی حل خواهند شد؟
  • این روزها همه گریه می‌کنند، بخصوص گلرها!
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور / مشکلات شخصی یحیی حل شد؟
  • وعده یحیی گل محمدی به تی تی ها؛ مشکلاتم حل شود به تبریز می‌آیم