Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجید بهادری درباره وضعیت نهایی کشت برنج در اراضی شالیزاری مازندران اظهار کرد: برداشت شلتوک در کشت اول برنج در ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین‌های شالیزاری استان به پایان رسید.

وی ادامه داد: برنج در ۲۰۴ هزار و ۱۲۷ هکتار معادل ۹۵ درصد اراضی شالیزاری مازندران به صورت مکانیزه و ۱۰ هزار و ۶۷۳ به روش سنتی برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال کشت مجدد برنج و پرورش رتون در ۱۰۹ هزار و ۹۷۹ هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: کشت مجدد برنج پس از برداشت کشت اول برنج در ۵۵ هزار و ۶۳۷ هکتار و پرورش رتون در ۵۴ هزار و ۳۴۲ هکتار از اراضی شالیزاری استان صورت گرفت.

بهادری با اشاره به اینکه برداشت برنج رتون در اراضی شالیزاری استان آغاز شد، اظهار کرد: امسال مبارزه با علف‌های هرز در ۴۰۶ هزار و ۸۳۴ هکتار، کرم ساقه خوار برنج ۱۶۱ هزار و ۳۳۳ هکتار، بلاست خوشه در ۹۸ هزار و ۹۱۸ هکتار و بلاست برگ در ۸۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری استان انجام شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار و ۲۵۴ تن کود بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد، گفت: امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین‌های زراعی استان به کشت اول برنج اختصاص یافت که در ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام اصلاح شده، کشت شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر محمود فکری محمدرضا شجریان کشت دوم برنج برداشت برنج مازندران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر محمود فکری محمدرضا شجریان اراضی شالیزاری شالیزاری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور