Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد حسین‌زاده، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس گزارش مؤسسه Clarivate Web of sceinece، دکتر نورالدین قدیمی، عضو استعداد درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اردبیل در رشته مهندسی برق و قدرت این دانشگاه در میان یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاخص‌هایی چون تعداد متوسط خوداستنادی به ازای هر مقاله، نسبت تعداد کل استنادها به مقالات استنادکننده و تخصص‌گرایی در ۱۰ سال اخیر در قرار گرفتن دانشمند اردبیلی در میان یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان نقش داشته است. دکتر قدیمی تا امروز بیش از ۱۶۰ مقاله تخصصی منتشر کرده و ۲ مدال جهانی، ۶ ثبت اختراع و ۲۰ مقاله با میزان ارجاع‌دهی بسیار بالا دارد و سال گذشته دانشجوی برتر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل شده بود.

کد خبر 555068 برچسب‌ها علم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی

از میان ۲۰ تن از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، پنج نفر اصفهانی فعال در این دانشگاه در میان پراستتنادترین استادان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارائه مقالات و تحقیقات علمی و پژوهشی از جمله فعالیت‌های استادان و دانشمندان فعال در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی است که ذیل همین فعالیت‌ها استناد به مقالات و پژوهش‌های برتر علمی روز جهان از سوی استادان بعنوان یک شاخص شناخته می‌شود.

شاخصی که در کشورهای توسعه یافته و مدرن به نسبت دیگر کشورها بالاترین درصدها را نشان می دهد و کشورهایی از جمله آمریکا، چین، انگلستان، آلمان و استرالیا در این بین سرآمد پراستنادترین‌ها هستند.

در کشورمان نیز دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۲۳ هزار عضو هیئت علمی وابسته و پیوسته فعالیت دارند، که با طرح ها و برنامه‌ریزی های مدیران این دانشگاه استادان در حمایت از اساتید فناور، زمینه ارتقا علمی و تحقیقاتی استادان، رشد ۹ برابری به نسبت چهاردهه اخیر رشد نشان می‌دهد.

استان اصفهان با داران بودن مراکز متعدد دانشگاهی، آموزشی و دانش بنیان از جمله مناطقی است که توانسته در بین پراستنادترین استادان جای گرفته و از میان ۲۰ استاد برتر پنج استاد پراستناد را به خود اختصاص دهد.

دکتر «داود طغرایی سمیرمی» از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اصفهان، با ۶۴۹ مقاله و ۲۳ هزار و ۷۶۲ استناد در میان همه استادان دانشگاه‌های آزاد کشور سرآمد است و در جایگاه اول این فهرست جای گرفته است.

دکتر مسعود افرند با ۲۲ هزار و ۴۳۵ استناد از دانشگاه نجف آباد، دکتر آرش کریمی پور با ۱۵ هزار و ۷۶۳ استناد از واحد دانشگاهی نجف آباد، دکتر علی‌رضا نظام زاده اژیه با ۱۲ هزار و ۶۹۱ استناد از دانشگاه شهرضا و دکتر حمیدرضا بخششی راد با شش هزار و ۷۵۶ استناد از دانشگاه آزاد نجف آباد چهار استاد دیگری هستند که نامشان در میان استادان پراستناد جای گرفته است.

سهم این پنج استاد در مجموع ۸۱ هزار و ۴۰۷ مورد استناد به مقالات آنها از سوی محققان و دانش پژوهان بوده است.

کد خبر 749594

دیگر خبرها

  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند