Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدعلی محسن زاده، رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس با اشاره برگزاری اولین دوره برخط آموزش زبان فارسی در پرتوریا با مشارکت بنیاد سعدی و ۴۰ نفر از فارسی‌آموزان آفریقای جنوبی گفت: این برای اولین‌بار است که  دوره آموزش بر خط  زبان فارسی در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و البته این دوره با همکاری و مشارکت کامل بنیاد سعدی در حال اجراست که با استقبال خوبی هم  رو‌به‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به رسمیت زبان انگلیسی و چند زبان بومی دیگر در پرتوریا و بُعد مسافت این کشور با ایران، باید برای ترویج زبان فاخر فارسی، انگیزه‌ها را جهت یادگیری این زبان شیرین تقویت کرد، اگرچه طبق بررسی‌ها، کلاس‌هایی در گذشته جهت آموزش زبان فارسی برگزار شد، اما این کلاس‌ها چندان منسجم و قاعده‌مند نبودند ولی کلاس‌های فعلی بسیار منسجم، جدی‌ و تماماً منطبق با استانداردهای بنیاد سعدی بوده و با جمعیتی حدود ۴۰ نفر برگزار می‌شود، البته امیدواریم بعد از این کلاس‌های غیرمجازی بیشتری داشته باشیم.

نماینده بنیاد سعدی در پرتوریا درباره محدوده سنی شرکت‌کنندگان کلاس‌های فارسی آموزی خاطرنشان کرد: ما فارسی‌آموزانی از سنین مختلف اعم از ایرانیان مقیم و غیرایرانی داریم که بعضی از ایرانی‌ها اینجا متولد شدند و فقط می‌توانند فارسی صحبت کنند، اما قادر به خواندن و نوشتن این زبان نیستند.

محسن زاده یادآوری کرد: زبان فارسی را هرکس در هرجا می‌آموزد شیفته آن می‌شود چون سرشار از آموزه‌های دینی و عرفانی است و آشنایی با این زبان یعنی شناخت تاریخ و فرهنگ غنی و کهن ایران اسلامی.

وی گفت: با همکاری بنیاد سعدی توانستیم برای آموزش زبان فارسی در سنین و سطوح مختلف برنامه‌ریزی کنیم و در این رهگذر تدوین کتاب‌هایی در این بنیاد ویژه غیرفارسی زبانان، کار آموزش را بسیار تسریع و تسهیل کرده است.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زبان فارسی آموزش آفریقای جنوبی آموزش زبان فارسی آفریقای جنوبی زبان فارسی بنیاد سعدی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: به مناسبت گرامیداشت دهم اردیبهشت سال جاری، از آهنگ خلیج‌فارس به دو زبان فارسی و عربی تهیه شده به سفارش این سازمان، رونمایی می‌شود.

محمود افتخاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با تبریک فرارسیدن دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: طی سال‌های اخیر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به همراه اربابان غریب‌شان که از انقلاب اسلامی و اقتدار ایران زخم خورده‌اند همواره سعی و تلاش فراوانی در تحریف نام خلیج فارس داشته‌اند تا از این تغییر نام اعتباری برای خود بیافرینند و این آبراه استراتژیک جهان را به نام خود درآورند.

وی افزود: البته اعراب حاشیه خلیج فارس در پیمودن این مسیر تنها نبودند و گاه گاه از سوی بعضی مؤسسات بزرگ غربی از جمله نشنال جئوگرافی نیز همراهی می‌شدند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: این همراهی‌ها در نهایت به عذرخواهی این گونه مؤسسات و جایگزینی نام اصیل خلیج فارس به جای نام‌های جعلی دیگر شد.

افتخاری فرد خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت دهم اردیبهشت ماه سال جاری، از آهنگ خلیج فارس به دو زبان فارسی و عربی تهیه شده به سفارش این سازمان، رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای ارج نهادن این روز بزرگ و با عنایت به برنامه‌ریزی انجام شده سفارش ساخت یک قطعه موسیقایی به نام خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: این اثر امروز دوشنبه دهم اردیبهشت در صحن علنی شورا با حضور اعضای شورای شهر و شهردار اراک رونمایی می‌شود.

کد خبر 749104

دیگر خبرها

  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر