Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان ظهر امروز گفت:دستورالعمل و نحوه توزیع واکسن در نوبت اول در گروه‌های اولویت‌دار دانشکده علوم پزشکی آبادان مشخص شد و مادران باردار مراقبت ویژه، پرسنل شاغل در بیمارستان‌ها (اولویت در این گروه با پرسنل شاغل در بخش یا اتاق ایزوله تنفسی فشار منفی، عفونی، بخش کرونا، فوق تخصص ریه، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، داخلی، اطفال، اورژانس و زایمان)، پرسنل شاغل در مراکز ۱۶ ساعته، پرسنل شاغل در پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی، بیماران اچ‌آی‌وی و بیمارانی که دچار ضعف سیستم ایمنی با اولویت دیالیز؛ در این اولویت واکسن را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افراد دارای سابقه واکنش‌های آلرژیک شدید (نظیر آنافیلاکسی) به واکسن و یا هر یک از اجزای واکسن را از تزریق واکسن آنفولانزا منع کرد و افزود: در برخی گروه‌ها نیز واکسن آنفلوآنزا باید با احتیاط و با تجویز و تحت نظر پزشک و با تجهیزات کافی احیای قلبی ریوی مصرف شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از مواردی که واکسن آنفولانزا به آن‌ها باید با تجویز و تحت نظر پزشک تزریق شود گفت و اضافه کرد: افراد دارای حساسیت شدید به تخم مرغ، بروز کهیر شدید، تغییرات قلبی عروقی و افت فشارخون، دیسترس تنفسی، بروز علائم گوارشی و بطور کلی ایجاد واکنش‎‌های نیازمند دریافت اپینفرین یا مداخلات اورژانسی طبی بعنوان واکنش‌های آلرژیک شدید یا حساسیت شدید (این افراد باید با نظر پزشک اقدام به دریافت واکسن نمایند و پس از دریافت واکسن به مدت نیم ساعت تحت نظر پزشک در یک مرکز مجهز قرار داشته باشند)، افراد دارای سابقه بیماری گیلن باره در طی ۶ هفته پس از دریافت واکسن آنفلوآنزای قبلی و افراد دارای بیماری حاد متوسط یا شدید یا بدون تب، در این گروه قرار می‌گیرند.

یلالی ادامه داد: افرادی که دارای سابقه آلرژی خفیف به تخم مرغ هستند (فقظ خارش و کهیر خفیف) می‌توانند واکسن آنفلوآنزا دریافت نمایند، اما توصیه می‌شود بیماران بعد از دریافت واکسن به مدت ۱۵ دقیقه در حالت نشسته یا خوابیده به پشت تحت نظر قرار گیرند.

او تصریح کرد: بیماران مشکوک یا مبتلا به بیماری کووید ۱۹ تا زمان رفع علایم بیماری مجاز به دریافت واکسن آنفلوآنزا نیستند و توصیه می‌شود افراد دارای حساسیت و آلرژی که نیازمند دریافت واکسن هستند در مراکز دارای امکانات و تجهیزات کافی احیای قلبی ریوی، اقدام به دریافت آن کنند.

یلالی بیان کرد: بعد از دریافت مراحل بعدی واکسن، گروه‌های هدف بعدی نیز معرفی شده و اطلاع‌رسانی مجدد صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن آنفولانزا ویروس کرونا پرسنل شاغل دریافت واکسن افراد دارای نظر پزشک تحت نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از روز شنبه ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

از روز شنبه اردیبهشت ۱۴۰۳، اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی