Web Analytics Made Easy - Statcounter

عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در روزهای گذشته ضربات سنگینی را در استان‌های نینوا، صلاح الدین و دیاله متحمل شده‌اند و عملیات نیروهای عراقی علیه آنان ادامه دارد.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات نیروهای امنیتی، پلیس، ارتش و رزمندگان بسیج مردمی عراق برای شناسایی و دستگیری هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش و پاکسازی مناطق آلوده و ناامن در استان های «نینوا، صلاح الدین و دیاله» همچنان در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از نیروهای تیپ ۵۳ بسیج مردمی پس از بررسی های دقیق میدانی، عملیاتی را در منطقه «العاشق» در محور شمال شرق شهر «تلعفر» در شمال غرب استان نینوا انجام دادند و توانستند یکی از سرکرده های گروهک تروریستی داعش را شناسایی و دستگیر کنند.

به گفته منابع میدانی، این تروریست سرشناس در چند عملیات علیه ساکنان و نیروهای امنیتی در شهرستان «تلعفر» شرکت داشت و نقش ویژه ای را ایفا کرده است؛ این شهرستان از مناطق مهم شمال غرب استان نینوا محسوب می شود که نقطه اتصال شهر موصل به مرزهای سوریه است.
 

از سویی دیگر، شهرستان مهم و راهبردی «تلعفر» دروازهای غربی شهر موصل به شمار می آید و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است؛ مناطق مهمی از جمله «فرودگاه سهل سنجار، قیروان و...» در جنوب تلعفر واقع شده اند.

به گزارش مشرق، همزمان با عملیات رزمندگان تیپ ۵۳ بسیج مردمی در تلعفر، نیروهای اطلاعات استان نینوا هم در یک عملیات دیگر موفق شدند ۳ تن از عناصر تروریستی داعش بنام های «ابو براء، ابوفارق و ابوجنات» را شناسایی و دستگیر کنند.

نیروهای عراقی پس از بازجویی از ۳ تروریست، اطلاعاتی در خصوص مقرهای مخفی داعش در محله قدیمی شهر موصل دریافت کردند و به سرعت راهی منطقه مورد نظر شدند و توانستند یک کارگاه ساخت مواد منفجره را به همراه تجهیزات نظامی کشف کنند.

از جنوب شرق استان صالح الدین نیز خبر می رسد، گروهی از عناصر مخفی داعش حمله سنگنین و گسترده ای را علیه مواضع رزمندگان تیپ ۴۱ بسیج مردمی در منطقه «تل الذهب» انجام دادند که در همان گام نخست با واکنش قاطع مواجه شدند.

براساس اطاعات به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی مستقر در این محور پس از درگیری با  تروریست های داعش موفق شدند حملات را دفع و خنثی کنند؛ حومه غربی و شرقی منطقه تل الذهب از جمله «سید غریب» همچنان آلوده به تروریست های داعش است.

منطقه «تل الذهب» از محور غربی به بیابان های شرقی دریاچه الثرثار و از محور شرقی نیز به پایگاه نظامی «بلد» متصل می شود؛ این منطقه همچنین از محور جنوبی به پایتخت وصل می شود و جاده راهبردی «بغداد - ترکیه» هم از غرب این منطقه می گذرد.

عناصر تروریستی داعش در ماه های گذشته چندین مرتبه با انجام عملیات های متعدد تلاش کردند منطقه «تل الذهب» را ناامن و اشغال کنند و راه را برای نفوذ به دروازه شمالی بغداد باز کنند که با واکنش نیروهای عراقی ناکام مانده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات دیگری را در منطقه بیابانی وادی الثرثار در حدفاصل غرب استان صلاح الدین و جنوب شرق استان نینوا آغاز کردند؛ این منطقه در سال های گذشته به محلی مناسب برای رشد و آموزش تروریست های داعش تبدیل شده است.

در این عملیات رزمندگان بسیج مردمی، نیروهای فرماندهی عملیات صلاح الدین، نیروهای فرماندهی غرب استان نینوا و نیروهای فرماندهی عملیات الجزیره به همراه چند هنگ از ارتش شرکت داشتند و نیروی هوایی ارتش نیز مسئولیت پشتیبانی را برعهده داشت.

نیروهای عراقی در جریان عملیات در منطقه «وادی الثرثار» موفق شدند یک مقر مخفی گروهک تروریستی داعش را به همراه ۶ تونل حامل مواد منفجره کشف و منهدم کنند و یک تروریست انتحاری را به هلاکت برسانند؛ با پاکسازی و تامین امنیت این منطقه ارتباط تروریست ها در حدفاصل جنوب شرق استان نینوا و غرب استان صلاح الدین قطع می شود.
 

ار شمال شرق استان دیاله خبر می رسد، گروهی مشترک از رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای ارتش پس از دریافت اطلاعات، عملیاتی را برای بازرسی و پاکساری منطقه «ابودهن» در شمال شهرستان «المقدادیه» در ۴۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه آغاز کردند؛ تروریست های داعش در ماه های گذشته از طریق رودخانه «مهروت» به این منطقه نفوذ کرده اند و به تهدیدی برای ساکنان تبدیل شده اند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر مناطق شمال شرق، شمال، شمال غرب و غرب استان دیاله (خانقین، جلولاء، مقدادیه، ابوصیداء، بعقوبه، الرز، مندلی، العظیم و...) آلوده به هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش هستند که با ایران، اقلیم کردستان (جنوب سلیمانیه) ، شمال شرق و شرق استان صلاح الدین هم مرز هستند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ گزارش اختصاصی مشرق عراق داعش بسیج مردمی عراق دیاله صلاح الدین نینوا اخبار داغ تحولات عراق تروریست های داعش نیروهای عراقی صلاح الدین استان نینوا بسیج مردمی شرق استان غرب استان شمال شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جواد محجوبی گفت: سستی و ناهمواری جاده‌های غالباً خاکی و صعب العبور و همچنین تاریکی و دید بسیار کم شبانه، مانع از نقش آفرینی و تلاش جهاد گونه در موقعیت‌های پرخطر سیلابی استان نشد. 


محجوبی افزود: علی رغم وجود تهدید‌های جانبی در بارش‌های رگباری کم نظیر اخیر، شب گذشته عوامل فنی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای یزد در بند‌های خاکی و مسیل‌های در معرض آسیب حاضر شدند و با رصد پیوسته خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند. 


گفتنی است مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت علاوه بر حضور شبانه در مکان‌های مذکور، امکانات و ماشین آلات در اختیار را برای حضور میدانی و عملیات عمرانی موردنیاز بسیج کردند. رصد لحظه‌ای آمار بارندگی براساس مدل‌های مختلف علمی و دبی ورودی رودخانه‌ها و بند‌ها و ارسال هشدار‌های لازم به مسئولین ذیربط نیز از مهمترین اقدامات این شرکت در حوادث اخیر محسوب می‌شود. 


شایان ذکر است در بارندگی اخیر، دبی اندازه گیری شده در رودخانه تفت به ۹۲ مترمکعب در ثانیه با دوره بازگشت بیش از ۱۰۰ سال رسید. این حجم از رواناب می‌تواند به خوبی گویای تلاش‌های تاثیرگذار عوامل میدانی کلیه دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل خسارات ناشی از آن باشد.

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا