Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عشق معرفت» روایتی جذاب و خواندنی از هفت اثر فلسفی مهم نوشته روی برند با ترجمه مجتبی پردل از سوی انتشارات ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «عشق معرفت» نوشته روی برند با ترجمه مجتبی پردل از سوی انتشارات ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب «عشق معرفت» روایتی خواندنی و جذاب از هفت اثر فلسفی مهم از شش فیلسوف و نویسندۀ بزرگ غربی است: افلاطون، اسپینوزا، روسو، نیچه، فوکو و دریدا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل‌های اول و دوم کتاب به ترسیم سیمای سقراط در دو محاوره از افلاطون (دفاعیه و ضیافت) اختصاص دارد؛ در این فصل با اکثر ایده‌های فلسفی سقراط و افلاطون آشنا می‌شویم. فصل سوم و چهارم به دو فیلسوف بسیار تأثیرگذار یعنی اسپینوزا و روسو می‌پردازد؛ با اسپینوزا از هندسه اخلاق آگاه می‌شویم و با روسو از انواع تنهایی.

انتشار دو کتاب فلسفی از "جان هیتون" و "مک‌آیور لوپس"انتشار دو کتاب فلسفی از "ماکیاولی" و "اسپینوزا"انتشار یک کتاب فلسفی از "فیشته" فیلسوف آلمانی

فصل پنجم به نیچه و یکی از جدلی‌ترین و سرزنده‌ترین آثارش یعنی «تبارشناسی اخلاق» می‌پردازد؛ آنچه لازم است درباره نیچه و حیات فکری او بدانیم در اینجا گردآوری‌ شده است. در نهایت، فصل‌های ششم و هفتم به دو فیلسوف فرانسوی اختصاص یافته‌اند: فوکو و دریدا.

در کمتر کتابی شاهد ترسیم چهره‌ای چنین واضح و قابل فهم از این دو فیلسوف هستیم؛ فیلسوفانی که هنوز چندان که باید و شاید در ایران شناخته‌ شده نیستند، اما جزو مهمترین اندیشمندان قرن بیستم به شمار می‌روند. این کتاب کوششی عملی است برای نشان دادنِ مفهوم فیلوسوفیا (عشق به معرفت، یا به تعبیر نویسنده این کتاب، عشق معرفت) در تاریخ اندیشه مغرب‌زمین، به میانجی آثار و اندیشه‌های این شش فیلسوف بزرگ.

انتشارات ققنوس این کتاب را به قیمت 25 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تازه های نشر کتاب و ادبیات بازار نشر کتاب و ادبیات عشق معرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: جان‌فشانی جوانان انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس و مجاهدان علم و پژوهش، مدیون انتشار علم و معرفتی است که خداوند در وجود معلمان قرار داده است.

علی اسماعیلی امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) در برنامه معلم ماندگار که در مدرسه شریعتی زنجان برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم و تکریم مقام معلم، اظهار کرد: فرهنگ، اخلاق، تدین و همه خوبی‌ها را مدیون معلمان هستیم.


وی تصریح کرد: اگر به خصوصیات شهید مرتضی مطهری مانند روحیه معنوی، رابطه معنوی با شاگردان، عشق به شاگرد، تشویق و زمینه فراهم کردن خوانده و پی برده باشیم در وجود همه نیز معلمان زنجانی قابل مشاهده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلمی عشق خالصانه‌ای برای ارتقاء جامعه و جوانان و نوجوانان است، عنوان کرد: جان‌فشانی جوانان انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس و مجاهدان علم و پژوهش مدیون انتشار علم و معرفتی است که خداوند در وجود معلمان قرار داده است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز می‌توان به میراث عظیم معنوی و مادی و فرهنگ شفاهی استان امیدوار بود، خاطرنشان کرد: موزه آموزش پرورش استان زنجان از سال گذشته در مدرسه شریعتی زنجان افتتاح شده و در معرض بازدید قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • نامه خواندنی اینزاگی به هواداران اینتر
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • حیات سراسر معرفت و فرزانگی امام جعفر صادق (ع)
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»