Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد مسجدجامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری پس از بازدید از قطب گردشگری سرخه‌حصار در منطقه ۱۳ که هفته گذشته برگزارشد، دراین‌باره گفت: «نام «پارک جنگلی ایرانیان» را می‌توان برای مجموعه سرخه‌حصار انتخاب کرد و ارائه انواع غذاهای ایرانی، سوغاتی‌ و فرهنگ‌های مختلف را از نقاط مختلف کشور در این بوستان راه انداخت تا هر قسمت آن شناسنامه بخشی از ایران را بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او افزود: «مجموعه سرخه‌حصار که از دوره تیموری حفاظت شده بوده، سرمایه‌ای فراملی و در نسبت با طبیعت آن تعریف شده‌است.» او درباره دیگر ویژگی‌های این میراث طبیعی ادامه داد: «بیشتر درختان اینجا سوزنی برگ است که هم به لحاظ محیط طبیعی آسیب‌زا بوده و هم ریشه‌های سطحی دارد که نمی‌تواند به عمق پایین برای دسترسی به آب برسد و از همین رو درختان پهن برگ در حال اضافه شدن است. از آنجا که سطح آبهای زیرزمینی کاهش پیدا کرده و عمده درختان این مجموعه ریشه‌های سطحی دارند برای آبرسانی به این درختان ۱۵ استخر و سیستم آب چرخانی طراحی شده‌است.» مسجد جامعی تأکید کرد: «ضمن حفظ این فضا و توجه به طبیعت آن در توسعه گردشگری باید در اولویت قرار گیرد. علاوه بر این در ساخت و سازها باید کاربرد آهن کمتر باشد و بیشتر از چوب و سنگ استفاده شود.» عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره هفته تهران نیز گفت: «روز تهران بیشتر مربوط به ابعاد اجتماعی، میراث فرهنگی و تاریخی تهران بود در حالی که باید به مسائلی مانند طبیعت و محیط‌زیست و مشکلاتی از قبیل ترافیک و آلودگی هوا  نیز توجه شود، از همین رو سه سالی است که روز تهران به هفته تهران تبدیل و هر کمیسیون متولی یک روز آن شده‌است. امسال شعار «مکتب تهران» برای این هفته در نظر گرفته شده‌است که ویژگی مکتب تهران عمومی ساختن حوزه‌های مختلف شهر از جمله معماری، شهرسازی، هنر، ادبیات، شعر، فلسفه و کلام است.» همچنین دراین نشست «مرتضی رحمان‌زاده» شهردار منطقه۱۳ نیز با بیان اینکه توسعه ۳۰ هکتاری جنگل در بوستان سرخه حصار در یک سال گذشته، گفت: «علاوه بر توسعه جنگلکاری، باغ گل ۵۰ هکتاری که از گونه‌های مختلف گیاهی و دارویی تشکیل شده در این بوستان ایجاد می‌شود.
 

کد خبر 554741 برچسب‌ها سفر - گردشگری همشهری محله منطقه ۱۳ تاریخ - آثار باستانی شهردار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری همشهری محله منطقه ۱۳ تاریخ آثار باستانی شهردار سرخه حصار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه تا اواسط این هفته بارندگی برای استان پیش بینی نشده است، گفت: تا روز سه شنبه این هفته دمای هوا نیز به صورت تدریجی افزایش و از روز چهارشنبه تا آخر هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان کاهش می‌یابد و هوا خنک خواهد شد.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان چهار و ۲۵ درجه، ابهر چهار و ۲۵، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • پمپ هیدرولیک
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه