Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با بیان اینکه کار بروی تولید واکسن کرونا در دانشگاه بقیه‌الله در حال انجام است، گفت: مطالعات حیوانی آن انجام شده و به تفتیع و تأیید مسئولان وزارت بهداشت رسیده است، پس از اینکه تأییدیه لازم را گرفت، رونمایی خواهد شد. سردار احمد عبداللهی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به فعالیت سپاه در بحث مقابله با کرونا، گفت: از همان ابتدا در بحث مقابله با کرونا در کنار وزارت «بهداشت و درمان» بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیمارستان بقیه‌الله در تهران و سایر در خدمت بیماران کرونایی
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ادامه داد: تمام بیمارستان‌ها مثل بیمارستان بقیه‌الله در تهران و بیمارستان صدوقی در اصفهان همانند گذشته در خدمت بیماران کرونایی است و همچنان به بیماران کرونایی ارائه خدمت می‌دهیم؛ درمانگاه‌های ما نیز همچنان سرویس ارائه می‌دهند.   وی افزود: در حال حاضر تقریباً تمام مراکز ما بنا بر آنچه که از ابتدا در خدمت بیماران کرونایی بودند، همچنان در خدمت بیماران کرونایی هستند و هیچ‌گونه تقلیلی در فعالیت‌هایمان نداده‌ایم.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه تصریح کرد: با توجه به شیب افزایشی کرونا، بیش از ۲۵۰ - ۲۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بقیة‌الله بستری‌اند، سایر مراکز درمانی ما آماده به خدمت است و خدمات ارایه می‌دهد.
عبداللهی تأکید کرد: مراکز درمانی و بیمارستان‌های ما در خدمت بیماران کرونایی قرار دارد؛ هم درمان‌گاه‌ها و هم بیمارستان‌ها.
بیش از هفت هزار کارگاه تولید ماسک با کمک سازمان بسیج مستضعفان 
وی با اشاره به فعالیت معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در بحث تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده افزود: بیش از هفت هزار کارگاه تولید ماسک با کمک سازمان بسیج مستضعفان در سراسر کشور داریم.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه تصریح کرد: این کارگاه‌ها خصوصی و غیر خصوصی هستند، که بسیج بروی آن‌ها مدیریت می‌کند، یعنی بکارگیری بخش مردمی در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده.

عبداللهی افزود: بخش‌های خصوصی هم هستند، منتها مدیریت شده است و این تولیدات را انجام می‌دهند، این که سازماناً و ملکاً مال بسیج باشد، بخشی از آن هست، منتها همه آن نه، یک بخش قابل توجه‌اش به اصطلاح هماهنگی و سازمان‌دهی بخش خصوصی و تأمین نیاز حوزه سلامت است.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ادامه داد: این تولیدات (الکل، ماسک، مواد ضد عفونی) را بین مراکز درمانی، مردم، مؤسسات، مجموعه‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود و در اختیار عامه مردم هم قرار می‌گیرد.

عبداللهی تأکید کرد: هر گونه نیازمندی که مراکز درمانی در خصوص ضد عفونی و گندزدایی کردن نیاز دارند، زمانی که اعلام کنند در خدمت‌شان هستیم، از ابتدا تا الان هر از چند گاهی برخی از بیمارستان‌ها اعلام می‌کنند، آن مجموعه را ضد عفونی می‌کنند.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه اظهار داشت: تیم‌های مختلف درمانی ما در مناطق کم برخوردار مشغول فعالیت‌اند.   وی افزود: به خصوص در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار، تعدادی از استان‌ها (خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی) درگیر جنگ در دوران (دفاع مقدس)  برپا کردیم که همچنان خدمات می‌دهند.

عبداللهی تأکید کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی ما تیم‌های متعددی را اعزام کرده و در حال ارایه خدمت است، این موضوع را تا هفته‌های آینده برحسب نیاز و ضرورت و شرایط تداوم خواهیم داد.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ادامه داد: هرآنچه که وزارت بهداشت نیاز به کمک در حوزه سلامت (مرکز درمانی، نیروی انسانی و غیره) در هر نقطه جغرافیایی کشور داشته باشد، نیرو‌های متخصص، پزشک و پرستار به بخش‌های مختلف کشوری معرفی کردیم و رفتند و مأموریت‌های خودشان را انجام دادند.

وی تأکید کرد:  کمک بخش نظارتی کردیم و الان هم هر زمان نیاز باشد در خدمت بوده و هستیم و خواهیم بود.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در پاسخ به این سؤال که چه فعالیتی هم در بحث تولید واکسن تا الان انجام داده اید؟، اضافه کرد: کار روی تولید واکسن کرونا در دانشگاه بقیه‌الله در حال انجام است.

عبداللهی اظهار داشت: مطالعات حیوانی آن انجام شده و به تفتیع و تأیید مسئولان وزارت بهداشت رسیده است، ان‌شاءاالله مراحل تکمیلی را طی می‌کند و پس از اینکه تأییدیه لازم را گرفت، رونمایی خواهد شد. بیشتربخوانید: جدیدترین خبر در مورد خرید «واکسن کرونا» توسط ایران   انتهای پیام/ برچسب ها: عبدالهی سپاه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عبدالهی سپاه خدمت بیماران کرونایی مراکز درمانی بیمارستان ها بقیه الله تولید واکسن واکسن کرونا معاون سلامت تولید ماسک ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: ۴۷ درصد زایمان‌هایی که در استان انجام شده طبیعی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ماما با اشاره به نقش مامایی در پروسه سلامت مادر و نوزاد، اظهار داشت: با وجود تلاش جامعه مامایی و مراقبین سلامت، حدود 47 درصد زایمان‌های انجام شده در سال گذشته طبیعی بوده که مستلزم فرهنگ‌سازی و اقدامات گسترده‌تری برای افزایش این مهم است.

وی به نقش اثرگذار ماما در روند زایمان و سلامت مادر و نوزاد، اشاره کرد و گفت: اخلاق حرفه‌ای در روند کار ماما عنصری بسیار مهم است به ویژه در محور جوانی جمعیت و حفظ کرامت مادری، اخلاق حرفه‌ای بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مامایی با اغلب شاخص‌های جهانی سلامت از جمله سزارین، زایمان طبیعی، مورتالیتی نوزاد و مادر در ارتباط است، تصریح کرد: بنابراین تقویت توانمندی این قشر موضوع مهمی است که یاید مورد توجه قرار گیرد.

مجذوبی از برگزاری دوره‌های مهارتی برای ماماها و به‌روزرسانی آن‌ها خبر داد و گفت: بدون شک بخش مهمی از موفقیت در حوزه مراقبت‌های سلامت، مرهون تلاش خانواده مامایی است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز روند جمعیت با کاهش مواجه است، اما شیب کاهشی کند شده، عنوان کرد: نقش ماماها در افزایش و طرح جوانی جمعیت انکارناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه سبک زندگی به عنوان عامل اصلی بحران جمعیت مطرح است، تصریح کرد: علوم‌ پزشکی در کنار دیگر دستگاه‌ها وظایفی در این خصوص دارد به ویژه در شهرستان‌ها باید مطالبه از دستگاه‌های اثرگذار مشخص شود‌.

مجذوبی به مسائل و دغدغه‌های قشر ماما اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات جامعه مامایی مانند مشکل جذب نیرو منبعث از  سیاست‌گذاری‌های کلان کشور است‌. موضوع فوق‌العاده خاص که طرحی ملی است در طول دو سال گذشته پیگیری می‌شد که در هفته‌های آتی با جزییات ابلاغ خواهد شد و به‌نظر می‌رسد مشمول گروه مامایی نیز خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تعدد خدماتی که جامعه مامایی ارائه می‌دهند،  لازم است حمایت‌ها از این قشر پر تلاش و اثرگذار با حمایت مدیران ستادی سر و سامان بیشتری بگیرد.

540 مورد انصراف از سقط در همدان

فاطمه ترکمان‌اسدی در این مراسم، اظهار داشت: این جمع مؤثر مجموعه‌ای ارزشمند، فاخر و اثرگذاری در حوزه سلامت ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در تناسب جمعیتی دانشگاه، حضور مؤثر بانوان ماما باعث تقویت عملکرد حوزه سلامت شده است، تصریح کرد: از حضور تک تک شما در حرفه و نقش‌های مامایی قدردانی می‌کنم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برای افق پیشرو، برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است که با حضور همه ارکان سلامت به ویژه جامعه مامایی به آن‌ها دست خواهیم یافت، گفت: در حال حاضر 60 درصد مادران باردار، حین بارداری به مراکز  بهداشت مراجعه کرده و از مراقبت‌های مامایی بهره‌مند می‌شوند.

ترکمان اسدی افزود: باید تلاش کنیم تا افراد بیشتری قبل از بارداری به مراکز ما مراجعه کنند و مراقبت‌های بارداری را مبتنی بر مشاوره‌های لازم قبل و حین بارداری دریافت کنند.

وی از فوت 8 مادر باردار در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا باید شاخص‌های مراقبت حین بارداری افزایش کمی و‌ کیفی داشته باشد و امیدواریم که هیچ مادر بارداری به دلیل مسایل مرتبط با بارداری از دست نرود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حاملگی در گروه سنی ویژه، مستلزم مراقبت ویژه و بیشتر است و باید به صورت تیمی در بخش خصوصی و دولتی از این مراقبت‌ها بهره‌مند شوند، گفت: بنابراین از ماماهای بخش خصوصی درخواست داریم در تقویت مراقبت‌های گروه ویژه، همکاری بین‌بخشی بیشتری با ما داشته باشند.

ترکمان اسدی با بیان اینکه به لطف خدا و همت همکاران حوزه بهداشت، در سال گذشته 540 مورد انصراف از سقط داشتیم، تصریح کرد: در این راستا مشاوره‌های فرزندآوری و ازدواج باید ارتقا یابد و منشور کرامت مادری هم در بخش خصوصی و هم دولتی باید مورد توجه باشد. 

وی با اشاره به این ضرورت که قداست و حرمت رشته مامایی با ارتقای توانمندی‌ها حفظ می‌شود و لازم است با تقویت توانمندی‌های این قشر زحمتکش با قوت و قدرت در تداوم توفیقات حوزه سلامت بکوشیم، افزود: از جمله پرچمداران ابربحران جمعیت و سالخوردگی ماماها هستند که لازم است در کنار مدیران عرصه سیاستگذاری و برنامه‌ریز حضور و فعالیت مؤثری داشته باشند تا در کنار هم کشور را از این بحران برهانیم.

رسول سلیمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان  نیر در این مراسم، با اشاره به اینکه حدود پنج درصد از جمعیت کارکنان حوزه درمان دانشگاه معادل 715 نفر را ماماها تشکیل می‌دهند اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی جامعه امروز، جوانی جمعیت و کرامت مادری است که ماما در رفع این معضل نقش اساسی دارد.

وی گفت: ماما در کیفیت بارداری و زایمان مادر و نوزاد نقش برجسته‌ای دارد که با حفاظت و حراست از جایگاه مامایی می‌تواند به تقویت کیفیت این پروسه کمک کرد.

انتهای پیام/743/

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • غذای پزشکی تولید شد
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند